- Katılım
- 5 Ocak 2011
- Mesajlar
- 6,114
- Tepkime puanı
- 71
- Puanları
- 0
Türkçe anlatımın tamamı bana aittir.
İlk önce tekerlekte aks başında bulunan somunu söküyoruz. Tekerleğin yerde olması çok önemli. Çünkü bizim için kontra görevi görüyor.
Daha sonra fren diskini, poryaya sabitleyen ve jantı merkezleyen sabitleme pimlerini söküyoruz. Kaliper ve balataları dışarı alıyoruz.
Rotbaşının ve diskin rahat çıkması için pas sökücü ya da hidrolik yağı kullanıyoruz.
Rotbaşını çıkarıyoruz.
Rotbalansçı arkadaşların yardımcısı olan somunları yani, amortisör bağlatısını söküyoruz.
Dikkatli bir şekilde aks başını ayırıyoruz. Bu esnada en önemli olan, iç aks başının şanzımandan boşandırmamak. Sol aks için bu çok önemli. Sol aks körüğü şanzıman yağı ile dolu ve aks körüğü herhangi bir şekilde patladığında, şanzıman yağı dışarı akıyor.
Rotilin somunu vasıtasıyla ayırıyoruz.
Çalışma parçamız artık elimizde.
Porya bilyesi dağıldığı için iç kısmı kolayca çıkıyor. Genelde bu tip durumlarda keski, demir testeresi ve mengene kullanıyoruz. Bazı arkadaşlar kullanmayabilir. Genelde ben porya değiştirirken böyle yapıyorum. Bu resimleri çeken arkadaş daha kolaya kaçmış Canavar kullanmış.
Bilyanın karşılığınıda çıkarmadan önce,segman pensesi ile segmanını söküyoruz.
Pres yardımı ile, genelde aynı çaptan biraz daha düşük parça ile bilyanın kalan parçasını çıkarıyoruz.
Ve bozuk bilyadan tamamen kurtulduk
yeni bilyamız geliyor
Bilyayı yerine takarken bozmamak için uygun aparatlar kullanıyoruz.
Pres ile bilyayı oturtuyoruz ve segmenını takıyoruz. Daha sonra poryayı yerine presle takıyoruz.
İlk önce rotil, aks, amortisör,rotbaşı,disk, disk sabitleme saplamaları, aks civatasını takıyoruz. Bundan sonra bir de Rotbalans ayarına giriyoruz. Aracın tekerleğinin yere bastığı açılar değiştiği için.
İlk önce tekerlekte aks başında bulunan somunu söküyoruz. Tekerleğin yerde olması çok önemli. Çünkü bizim için kontra görevi görüyor.
Daha sonra fren diskini, poryaya sabitleyen ve jantı merkezleyen sabitleme pimlerini söküyoruz. Kaliper ve balataları dışarı alıyoruz.
Rotbaşının ve diskin rahat çıkması için pas sökücü ya da hidrolik yağı kullanıyoruz.
Rotbaşını çıkarıyoruz.
Rotbalansçı arkadaşların yardımcısı olan somunları yani, amortisör bağlatısını söküyoruz.
Dikkatli bir şekilde aks başını ayırıyoruz. Bu esnada en önemli olan, iç aks başının şanzımandan boşandırmamak. Sol aks için bu çok önemli. Sol aks körüğü şanzıman yağı ile dolu ve aks körüğü herhangi bir şekilde patladığında, şanzıman yağı dışarı akıyor.
Rotilin somunu vasıtasıyla ayırıyoruz.
Çalışma parçamız artık elimizde.
Porya bilyesi dağıldığı için iç kısmı kolayca çıkıyor. Genelde bu tip durumlarda keski, demir testeresi ve mengene kullanıyoruz. Bazı arkadaşlar kullanmayabilir. Genelde ben porya değiştirirken böyle yapıyorum. Bu resimleri çeken arkadaş daha kolaya kaçmış Canavar kullanmış.
Bilyanın karşılığınıda çıkarmadan önce,segman pensesi ile segmanını söküyoruz.
Pres yardımı ile, genelde aynı çaptan biraz daha düşük parça ile bilyanın kalan parçasını çıkarıyoruz.
Ve bozuk bilyadan tamamen kurtulduk
yeni bilyamız geliyor
Bilyayı yerine takarken bozmamak için uygun aparatlar kullanıyoruz.
Pres ile bilyayı oturtuyoruz ve segmenını takıyoruz. Daha sonra poryayı yerine presle takıyoruz.
İlk önce rotil, aks, amortisör,rotbaşı,disk, disk sabitleme saplamaları, aks civatasını takıyoruz. Bundan sonra bir de Rotbalans ayarına giriyoruz. Aracın tekerleğinin yere bastığı açılar değiştiği için.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: