R1 Neden Dodge Charger Sesi Çıkartır :)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ROADFOX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepkime puanı
530
Puanları
113
Yaş
56
0025181c-8e3.jpg



Crossplane Krank, Konvansiyonel bir 4 silindirli motosiklet motorunda pistonlar karşılıklı çalışırlar.

Dıştaki 2 piston tam tepedeyken, içteki 2 piston 180 derece terste, yani en aşağıda dururlar. Ateşleme sırası genelde 1-2-4-3’tür, patlamalar arası 180 derecedir, toplamda 4 zamanlı motorun 2 sefer olan yanma turu yani 720 derece tamamlanır.

R1’in krankına Crossplane adı verilmesinin sebebi krankın bir tarafından bakıldığında piston pimlerinin X (cross) şeklinde hareket ediyor olmasıdır. Pistonlar birbirlerine 90 derecelik açıyla durur ve ateşleme düzeni 1-3-2-4’tür. Ateşleme düzensizmiş gibi bir izlenim yaratır.

Ateşleme zamanlamaları, konvansiyonel sistemdeki gibi 180 derece aralıklarında değil, 270-180-90 ve 180 derecelerdedir. Yamaha’nın açıklamasına göre bu sistem sayesinde krank üzerindeki aşırı yükler minimuma indirilmiş, ve sürücüye daha iyi cevap veren bir motor çalışması elde edilmiştir.

Egzozun tor tor biçiminde ses çıkartması ve R1’in Dodge Charger gibi çalışmasının sebebi, Crossplane krankların başlangıçta V8 silindirli Amerikan arabaları için tasarlanmış olmasıdır.


kaynak :
http://www.motoron.com.tr/Default.aspx​
 
İşte o ses'e insanlar kaç bin tl harcıyor :)
 
Geri
Üst