- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 4,910
- Tepkime puanı
- 18
- Puanları
- 38
- Yaş
- 38
Yıl 1976’yı gösterdiğinde Lancia korkusuz Stratos ile art arda üçüncü kez Dünya Ralli Şampiyonası’nın markalar şampiyonu olma yolunda emin adımlarla ilerliyordu. Stratos ortaya çıkmadan önce markalar şampiyonasının zirvesine yerleşen otomobil Renault’nun Alpine A110’uydu.
Alpine A110’ un kökleri 1950’lere kadar uzandığı için Lancia’nın özel üretim makinesi Stratos anında onu devre dışı bıraktı.
Artık Renault intikamını almak istiyordu...
Ancak rekabet edebilmek için yeni bir model, Ferrari motorlu Lancia’ya gerçekten rakip olabilecek bir otomobil gerekliydi... Renault’nun üretimden sorumlu başkan yardımcısı Jean Terramorsi taleplerini ortaya koydu. Maliyeti düşük tutmak için yeni otomobil halihazırda üretilen modellerden birini örnek almalıydı. Aynı zamanda küçük, hafif ve çevik olmalı, binek otomobil halinden ralli otomobiline dönüşürken sadece ufak modifikasyonlara ihtiyaç duymalıydı:
Renault 5 süpermini’nin arka lastiklerden ziyade öndekileri kontrol edecek biçimde motorun öne değil, merkeze yerleştirildiği (Stratos’lar gibi), üzerinde yeniden çalışılmış, radikal bir versiyonu üzerine kalem oynatan Bertone’den Marc Deschamps’den geldi. Terramorsi fikri sevdi ve hemen prototipin hazırlanması için onay verdi. Ne yazık ki, aynı yıl kalp krizi geçirerek öldü, ama halefi Henry Lherm de onun ortadan motorlu 5’e duyduğu tutkuyu paylaşıyordu ve projenin planlandığı gibi devam etmesini sağladı.

SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alpine A110’ un kökleri 1950’lere kadar uzandığı için Lancia’nın özel üretim makinesi Stratos anında onu devre dışı bıraktı.

Artık Renault intikamını almak istiyordu...
Ancak rekabet edebilmek için yeni bir model, Ferrari motorlu Lancia’ya gerçekten rakip olabilecek bir otomobil gerekliydi... Renault’nun üretimden sorumlu başkan yardımcısı Jean Terramorsi taleplerini ortaya koydu. Maliyeti düşük tutmak için yeni otomobil halihazırda üretilen modellerden birini örnek almalıydı. Aynı zamanda küçük, hafif ve çevik olmalı, binek otomobil halinden ralli otomobiline dönüşürken sadece ufak modifikasyonlara ihtiyaç duymalıydı:

Renault 5 süpermini’nin arka lastiklerden ziyade öndekileri kontrol edecek biçimde motorun öne değil, merkeze yerleştirildiği (Stratos’lar gibi), üzerinde yeniden çalışılmış, radikal bir versiyonu üzerine kalem oynatan Bertone’den Marc Deschamps’den geldi. Terramorsi fikri sevdi ve hemen prototipin hazırlanması için onay verdi. Ne yazık ki, aynı yıl kalp krizi geçirerek öldü, ama halefi Henry Lherm de onun ortadan motorlu 5’e duyduğu tutkuyu paylaşıyordu ve projenin planlandığı gibi devam etmesini sağladı.


SM-G955F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi