- Katılım
- 3 Eyl 2011
- Mesajlar
- 131
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 0
- Yaş
- 52
[h=2]Renault 19 k7m-702 motor tekleme-rolanti daldalanması yakıt tutarsızlığı vb....devran[/h]
Merhaba arkadaşlar, sizinde dikkat ettiğiniz üzre yeniyim forumda lakin bu edindiğim tecrübem hepimiz için fayda sağlayacak kanaatindeyim. 2000 model alize sahibiyim 8 yıldır. k7m-702 motor,1.6 sıralı sistem atiker 2 sene önce takıldı son 1 senedir arabamda dengesizlikler baş gösterdi. bu forumda söylenenlerin hepsini yaptım yinede sonuç elde edemedim....ilginçtir sorunu yine kendim tesadüf eseri çözdüm. öncelikli sorunum arabamda 2 sene evvel 30 litre lpg ile şehirler arası 450 km gider iken( 90-100 ) bu mesafe birden 300 330 km aralığına düşmesiyle başladı. arabamda çeiş sorunu başladı sonradan açılıyordu sizin anlayacağınız.derken rolanti dalgalanmaları yüksek rolanti ve stop etmeler. yolda giderken kesiklik yapmalar. çalışma sorunları frene basınca stop etmeler aniden rolanti yükselmesi falan. hepsi zaten forumda var. tüm arkadaşların dediklerini aynen yaptım
1-rolanti motoru değişti
2 gaz kelebek potansiyometresi değişti
3-manifolt temizliği ve conta değişti
4-silindirkapak contası değişti
5-beyin ecu serviste kontrol edildi
6-map sensörü değişti
7-sibop ayarları yapıdı
8-gaz kelebek mili değişti
9-lamda sensörü değişti
10-manifolta bağlı tüm borular değişti
yine aynı yine aynı
ilginç değilmi yinede arabada 1 haftadan fazla randıman alamadım sizinkiler nasıl olduysa düzelmiş ve ben bunca işlemin huzuli olduğu kanaatine vardım neden mi? r 19 k7m motorlu arabaların gaz kelebek potansiyometresinin plastik yapısı ısınma ve soğumada ek yerinden çatlıyor kılcal çatlağı göremiyorsunuz ben mikroskopla baktım ve gördüm dikkat edecek olursak potansiyometrenin kelebek boğaz miline takıldığı yerde oring denilen conta var bu conta vakuma karşı dayanıklı ama bu vakum potansiyometrenın iç kısmına negatif basınç olarak etki ediyor ve çatlaklardan içeriye hava sızması oluyor aynı olay rolanti müşürüiçn de geçerli düşünün manifolt havayı emiyor nerden emiyor boğazdan boğazda ne var 1-kelebek 2-potansiyometre 3-rolanti motoru nasıl oluyorda bu bunlar yağlı ve kurumlu oluyor özellikle potansiyometre ve rolanti motoru bunlara hava girmesi imkansız.... şayet ek ve montaj yerlerinden hava alıyorsa kirlenecektir. yani motor kaputunu alt kısmındaki hava buradan içeri sızarak havalanma kararsızlığı yapmasına sebep oluyor sonrasıda zaten malum insanı çıldırtacak şekilde yekinmeler titremeler. rolanti dalgalanmaları yakıt yüksekliği işte sorunun çözümü fotoğraf eklemeyi beceremedim ama enkısa zamanda bi arkadaşla halledecem. un utmayın arkadaşlar bu iki parçanın içine manifolttan havagirmesi imkansız. sadece ek yerlerinden yani dış kısımlarındaki montaj kısmından hava giriyor bu da kirnemeye veya havalanma kararsızlğına yol açıyor.bu iki parçanın dış kısınlarına benin yaptığım gibi sıvı conta kaliteli olsun würth tercihimdir sürün ve sonucu görün şu anda arabam 200.000 km de 2 yıl önce 30 lt lpg ile 450 km gidiyordu demiştim 1 hafta önce 330 km 1 gram sıcı conta ile dün yoldan geldim 438 km tekleme yok silkelenme yok dalgalanma yok çakiş süper işte ben 2000 tl harcadım sizler dikkat edin. teşekkürler
Merhaba arkadaşlar, sizinde dikkat ettiğiniz üzre yeniyim forumda lakin bu edindiğim tecrübem hepimiz için fayda sağlayacak kanaatindeyim. 2000 model alize sahibiyim 8 yıldır. k7m-702 motor,1.6 sıralı sistem atiker 2 sene önce takıldı son 1 senedir arabamda dengesizlikler baş gösterdi. bu forumda söylenenlerin hepsini yaptım yinede sonuç elde edemedim....ilginçtir sorunu yine kendim tesadüf eseri çözdüm. öncelikli sorunum arabamda 2 sene evvel 30 litre lpg ile şehirler arası 450 km gider iken( 90-100 ) bu mesafe birden 300 330 km aralığına düşmesiyle başladı. arabamda çeiş sorunu başladı sonradan açılıyordu sizin anlayacağınız.derken rolanti dalgalanmaları yüksek rolanti ve stop etmeler. yolda giderken kesiklik yapmalar. çalışma sorunları frene basınca stop etmeler aniden rolanti yükselmesi falan. hepsi zaten forumda var. tüm arkadaşların dediklerini aynen yaptım
1-rolanti motoru değişti
2 gaz kelebek potansiyometresi değişti
3-manifolt temizliği ve conta değişti
4-silindirkapak contası değişti
5-beyin ecu serviste kontrol edildi
6-map sensörü değişti
7-sibop ayarları yapıdı
8-gaz kelebek mili değişti
9-lamda sensörü değişti
10-manifolta bağlı tüm borular değişti
yine aynı yine aynı
ilginç değilmi yinede arabada 1 haftadan fazla randıman alamadım sizinkiler nasıl olduysa düzelmiş ve ben bunca işlemin huzuli olduğu kanaatine vardım neden mi? r 19 k7m motorlu arabaların gaz kelebek potansiyometresinin plastik yapısı ısınma ve soğumada ek yerinden çatlıyor kılcal çatlağı göremiyorsunuz ben mikroskopla baktım ve gördüm dikkat edecek olursak potansiyometrenin kelebek boğaz miline takıldığı yerde oring denilen conta var bu conta vakuma karşı dayanıklı ama bu vakum potansiyometrenın iç kısmına negatif basınç olarak etki ediyor ve çatlaklardan içeriye hava sızması oluyor aynı olay rolanti müşürüiçn de geçerli düşünün manifolt havayı emiyor nerden emiyor boğazdan boğazda ne var 1-kelebek 2-potansiyometre 3-rolanti motoru nasıl oluyorda bu bunlar yağlı ve kurumlu oluyor özellikle potansiyometre ve rolanti motoru bunlara hava girmesi imkansız.... şayet ek ve montaj yerlerinden hava alıyorsa kirlenecektir. yani motor kaputunu alt kısmındaki hava buradan içeri sızarak havalanma kararsızlığı yapmasına sebep oluyor sonrasıda zaten malum insanı çıldırtacak şekilde yekinmeler titremeler. rolanti dalgalanmaları yakıt yüksekliği işte sorunun çözümü fotoğraf eklemeyi beceremedim ama enkısa zamanda bi arkadaşla halledecem. un utmayın arkadaşlar bu iki parçanın içine manifolttan havagirmesi imkansız. sadece ek yerlerinden yani dış kısımlarındaki montaj kısmından hava giriyor bu da kirnemeye veya havalanma kararsızlğına yol açıyor.bu iki parçanın dış kısınlarına benin yaptığım gibi sıvı conta kaliteli olsun würth tercihimdir sürün ve sonucu görün şu anda arabam 200.000 km de 2 yıl önce 30 lt lpg ile 450 km gidiyordu demiştim 1 hafta önce 330 km 1 gram sıcı conta ile dün yoldan geldim 438 km tekleme yok silkelenme yok dalgalanma yok çakiş süper işte ben 2000 tl harcadım sizler dikkat edin. teşekkürler