Sevgili dostlar aracın tavanı zaten tamamına yakını cam. Araç zaten sıcaklığın çoğunu tavandan alır. tavanı da kaplama gibi bir olasılık olmadığına göre ; geri kısımların kaplanması bence gereksiz masraftan başka bir şey değil . Ki kapladığımızı farzedelim ; en az 750tl den aşağı maliyet olmaz. kabarmalar , soyulmalar haliyle olacaktır. trafik ve ruhsat açısından ne gerekiyor onu bilmiyorum ama ; belki de ruhsattan aracın rengi değişmesi ; tekrar fenni muayene vs birsürü masraf ve zaman kaybı. Komple boyatmak ise Türkiye de araç boya gerçekten mecbur değilse küllü zarar. 20-25 yaşındaki aracı bile boyasız her yeri çürümüş ve yanık , solma, vernik kalması olmuş bir aracı sahibi boyatmıyor ki. nedir ; aracım orijinal boyasız diye. birde piyasanın çok ama çok üstüne fahiş bir fiyat istiyor. Siz sadece aracım rengi koyu ; sıcağı çok çeker diye boyatmaya kalksanız ; boya işini çok ama çok titiz yapan usta çok az. Ayrıca 2-3 bin tl de boya masrafı . Sonra trafikte ruhsat renk değişim masraf ve uğraşısı . Üstüne üstelik aracı satmaya kalktığınızda da her ne kadar resim çekerek belgeleseniz de araç komple boyalı damgasını yiyecek. piyasası normalde örneğin 30 bin tl ise 20-25 bine zor alıcı bulursunuz. satana kadar da insanın göbeği çatlar. Ayrıca güneşli zamanda tavan perdeleri kapatılmalı. Asıl sorun Antalya gibi deniz/sahil memlekete ise ; zaten yoğun nem dolayısıyla hangi renk araba olursa olsun bunaltıcı nem her arabada terleme , bunaltma yapar. Ankara da 9 yıldır memurum ; ki Ankara da sahil gibi nem olmamasına rağmen; aldığım her arabada klimayı sıcakta kullanırım. Olabildiğince aracımı sakin kullanır klima ile paşalar gibi efil efil seyehat ederim. O kadar alın teri döküp emek verip çalışıyoruz ; bari yazın 3 ayda paşalar gibi klimamı kullanır keyifle seyehat ederim. varsın aracım benim keyfim için 10 krş daha fazla yaksın . Zaten klima sorunu arızası olmayan bir araç ; içeriyi 2-3 dk da istediğiniz serinliğe ulaştırır.