Spor Yay Nedir? Ne işe yarar ? Fayda ve Zararları Nelerdir?

BaselTuning

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
608
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Merhaba,

Spor yay aracınızın orjinalinde var olan daha yumuşak ve konforlu sürüş sağlayan yaylarının yerine bakla araları daha kısa olan, aracınızın ağırlık merkezini yere yaklaştırarak yol tutuşunu arttıran, daha iyi viraj alma ve sportif bir görünüm sağlayan yay tipidir.

Olumlu yanları
+ Yol tutuşunu artırır ( Ağırlık merkezi yere yaklaştırır dolayısıyla ani direksiyon tepkilerinde bile daha az sağa ve sola esner araç şasesi)
+ Yakıt tüketimini düşürür (araç yere yaklaştığı için rüzgar direnci düşer ve özellikle yüksek süratlerde daha az yakıt tüketimi sağlar)
+ Hızlanmayı düşürür (özellikle önden çekişli araçlarda araç ağırlığı genelde motor ve aktarma organları önde olduğu için ön akslarda olduğundan daha fazla düşen ön taraf kalkış esnasında patinajı azaltır. Ara hızlanmalarda da yine yüksek süratlerde özellikle daha iyi bir hızlanma sağlar)
+ Son sürat artar (Yine araç kasası yere yaklaşacağı için rüzgar direnci azalacak ve araç son sürati az da olsa artacaktır (4-5 km/h) )
+ Spor bir görüntü sağlar

Olumsuz yanları
- Süspansiyon sistemi özellikle konfor tipi olan araçlarda ciddi sertleşme problemi olabiliyor. bunun için 50 mm yerine 30-35 mm düşüren yayları önerebiliriz.
- 50 mm ve üzerindeki düşürmelerde araçta 5 kişi olduğunuzda bazı kasislerde davlumbaza tekerlek sürtmesini yaşayabilirsiniz. Her araçta olmaz bu.

Sonuç itibariyle hem can güvenliği açısından hemde diğer pozitif yönleri bakımından biraz konfordan tolerans verilerek tercih edilebilir ben her araçta yapıyorum bunu :)

Saygılarımla
 
Yeni göreviniz hayırlı olsun, paylaşım için teşekkürler.:eyv
 
Merhaba,

Spor yay aracınızın orjinalinde var olan daha yumuşak ve konforlu sürüş sağlayan yaylarının yerine bakla araları daha kısa olan, aracınızın ağırlık merkezini yere yaklaştırarak yol tutuşunu arttıran, daha iyi viraj alma ve sportif bir görünüm sağlayan yay tipidir.

Olumlu yanları
+ Yol tutuşunu artırır ( Ağırlık merkezi yere yaklaştırır dolayısıyla ani direksiyon tepkilerinde bile daha az sağa ve sola esner araç şasesi)
+ Yakıt tüketimini düşürür (araç yere yaklaştığı için rüzgar direnci düşer ve özellikle yüksek süratlerde daha az yakıt tüketimi sağlar)
+ Hızlanmayı düşürür (özellikle önden çekişli araçlarda araç ağırlığı genelde motor ve aktarma organları önde olduğu için ön akslarda olduğundan daha fazla düşen ön taraf kalkış esnasında patinajı azaltır. Ara hızlanmalarda da yine yüksek süratlerde özellikle daha iyi bir hızlanma sağlar)
+ Son sürat artar (Yine araç kasası yere yaklaşacağı için rüzgar direnci azalacak ve araç son sürati az da olsa artacaktır (4-5 km/h) )
+ Spor bir görüntü sağlar

Olumsuz yanları
- Süspansiyon sistemi özellikle konfor tipi olan araçlarda ciddi sertleşme problemi olabiliyor. bunun için 50 mm yerine 30-35 mm düşüren yayları önerebiliriz.
- 50 mm ve üzerindeki düşürmelerde araçta 5 kişi olduğunuzda bazı kasislerde davlumbaza tekerlek sürtmesini yaşayabilirsiniz. Her araçta olmaz bu.

Sonuç itibariyle hem can güvenliği açısından hemde diğer pozitif yönleri bakımından biraz konfordan tolerans verilerek tercih edilebilir ben her araçta yapıyorum bunu :)

Saygılarımla

Öncelikle yeni göreviniz hayırlı olsun :eyv :eyv

Bir sorum olucaktı 2004 megane 2 sedan aracım war ve yakın zamanda aracı bıraz dusurmek ıstıyorum 3,5 mu 5 mi diye arada kaldım arabama cok kalabalik binmez genelde 2 yada 3 kişi oluruz ( istisna durumlar hariç ) sizce en uygunu hangisidir ??? Hangisinde daha spor bir görünüm elde edebilirim ?

Cevaplarsaniz sevinirim :eyv :eyv
 
fluencenin leylekliğinden şikayetçiyim fakat araç babamın olduğu için uğraşmak istemiyorum ona ne gerek var buna ne gerek var diyor :D
 
yeni göreviniz hayırlı olsun, başarılar dilerim...

bilgilendirme için çok teşekkür ederim. aklıma takılan bir konuyu sormak isterim:
spor yani ser süspansiyona geçince sürüş esnasında şase veya alt takım bağlantıları, orjinal yaylara göre daha fazla ve sert darbelere maruz kalmıyor mu? bu durum alt takım ve şaşeyi yıpratma, erken aşınma gibi etkisi oluyor mu?
 

Öncelikle yeni göreviniz hayırlı olsun :eyv :eyv

Bir sorum olucaktı 2004 megane 2 sedan aracım war ve yakın zamanda aracı bıraz dusurmek ıstıyorum 3,5 mu 5 mi diye arada kaldım arabama cok kalabalik binmez genelde 2 yada 3 kişi oluruz ( istisna durumlar hariç ) sizce en uygunu hangisidir ??? Hangisinde daha spor bir görünüm elde edebilirim ?

Cevaplarsaniz sevinirim :eyv :eyv
Merhaba,
aracınız imzanızdan gördüğüm kadarıyla benzinli ve dizellerden daha hafif, spor görüntü için kesinlikle 50 mm tavsiye ederim ki zaten 50 mm yay taktığınızda aracınızın ön kısmı 35 arkası 25-30 mm kadar düşecektir. Bu şekilde gözönüne alıp değerlendirebilirsiniz. Ben 50 mm tercih ederdim. ama tabiki sert olacak araç. çukur ve kasislerde verdiği ani tepkiler daha sert olacak esneme azalacağı için. Ama bunun dışında temiz yollarda hiçbir eksisi olmaz tersine direksiyon daha sert ve güvenilir olur.



yeni göreviniz hayırlı olsun, başarılar dilerim...

bilgilendirme için çok teşekkür ederim. aklıma takılan bir konuyu sormak isterim:
spor yani ser süspansiyona geçince sürüş esnasında şase veya alt takım bağlantıları, orjinal yaylara göre daha fazla ve sert darbelere maruz kalmıyor mu? bu durum alt takım ve şaşeyi yıpratma, erken aşınma gibi etkisi oluyor mu?

Merhaba, evet yürüyen aksam dikkatli kullanılmazsa daha sert darbeler alacağı için ömründe kısalma olabilir fakat şasede bir sıkıntı olmaz. ön takım ve motor kulağında sıkıntı olabiliyor genelde fakat dediğim gibi kullanım şekli çok önemli.
 
bilgilendirme icin tesekkurler Can bey,clio3 aracıma 3.5 cm yay dusunuyordum olumlu olumsuz yanlarini ögrenmem iyi oldu
 
Benim Kangoo'ya 7.5 luk yay olsa anca yeter de ben basmam arabayı...:)
 
Yeni Görevin Hayırlı Uğurlu Olsun Can Abi.Bilgi İçin Teşekkürler...:eyv
 
cok tsk ederim bilflgilendirdiginiz icin :eyv :eyv
 
Geri
Üst