- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 608
- Tepkime puanı
- 16
- Puanları
- 0
Merhaba,
Spor yay aracınızın orjinalinde var olan daha yumuşak ve konforlu sürüş sağlayan yaylarının yerine bakla araları daha kısa olan, aracınızın ağırlık merkezini yere yaklaştırarak yol tutuşunu arttıran, daha iyi viraj alma ve sportif bir görünüm sağlayan yay tipidir.
Olumlu yanları
+ Yol tutuşunu artırır ( Ağırlık merkezi yere yaklaştırır dolayısıyla ani direksiyon tepkilerinde bile daha az sağa ve sola esner araç şasesi)
+ Yakıt tüketimini düşürür (araç yere yaklaştığı için rüzgar direnci düşer ve özellikle yüksek süratlerde daha az yakıt tüketimi sağlar)
+ Hızlanmayı düşürür (özellikle önden çekişli araçlarda araç ağırlığı genelde motor ve aktarma organları önde olduğu için ön akslarda olduğundan daha fazla düşen ön taraf kalkış esnasında patinajı azaltır. Ara hızlanmalarda da yine yüksek süratlerde özellikle daha iyi bir hızlanma sağlar)
+ Son sürat artar (Yine araç kasası yere yaklaşacağı için rüzgar direnci azalacak ve araç son sürati az da olsa artacaktır (4-5 km/h) )
+ Spor bir görüntü sağlar
Olumsuz yanları
- Süspansiyon sistemi özellikle konfor tipi olan araçlarda ciddi sertleşme problemi olabiliyor. bunun için 50 mm yerine 30-35 mm düşüren yayları önerebiliriz.
- 50 mm ve üzerindeki düşürmelerde araçta 5 kişi olduğunuzda bazı kasislerde davlumbaza tekerlek sürtmesini yaşayabilirsiniz. Her araçta olmaz bu.
Sonuç itibariyle hem can güvenliği açısından hemde diğer pozitif yönleri bakımından biraz konfordan tolerans verilerek tercih edilebilir ben her araçta yapıyorum bunu
Saygılarımla
Spor yay aracınızın orjinalinde var olan daha yumuşak ve konforlu sürüş sağlayan yaylarının yerine bakla araları daha kısa olan, aracınızın ağırlık merkezini yere yaklaştırarak yol tutuşunu arttıran, daha iyi viraj alma ve sportif bir görünüm sağlayan yay tipidir.
Olumlu yanları
+ Yol tutuşunu artırır ( Ağırlık merkezi yere yaklaştırır dolayısıyla ani direksiyon tepkilerinde bile daha az sağa ve sola esner araç şasesi)
+ Yakıt tüketimini düşürür (araç yere yaklaştığı için rüzgar direnci düşer ve özellikle yüksek süratlerde daha az yakıt tüketimi sağlar)
+ Hızlanmayı düşürür (özellikle önden çekişli araçlarda araç ağırlığı genelde motor ve aktarma organları önde olduğu için ön akslarda olduğundan daha fazla düşen ön taraf kalkış esnasında patinajı azaltır. Ara hızlanmalarda da yine yüksek süratlerde özellikle daha iyi bir hızlanma sağlar)
+ Son sürat artar (Yine araç kasası yere yaklaşacağı için rüzgar direnci azalacak ve araç son sürati az da olsa artacaktır (4-5 km/h) )
+ Spor bir görüntü sağlar
Olumsuz yanları
- Süspansiyon sistemi özellikle konfor tipi olan araçlarda ciddi sertleşme problemi olabiliyor. bunun için 50 mm yerine 30-35 mm düşüren yayları önerebiliriz.
- 50 mm ve üzerindeki düşürmelerde araçta 5 kişi olduğunuzda bazı kasislerde davlumbaza tekerlek sürtmesini yaşayabilirsiniz. Her araçta olmaz bu.
Sonuç itibariyle hem can güvenliği açısından hemde diğer pozitif yönleri bakımından biraz konfordan tolerans verilerek tercih edilebilir ben her araçta yapıyorum bunu

Saygılarımla