TCE MOTOR BUJİ DEĞİŞİM ARALIĞI

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan zmr35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

zmr35

Kayıtlı Üye
35-İzmir
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
148
Tepkime puanı
38
Puanları
28
Cümleten selamın aleyküm clio 4 1.2 tce euro 6 motora sahibim aracımın ilk buji değişimi 28 binde oldu aracım şu an da 49 binde özel bi servise gidiyodum bana 3 bakımda bir değişmesi gerektiğini söyledi e ben bakımdan bakıma 3 4 bin yapıyorum 8 binde bir buji değişimi saçma geldi bunun üstüne araştırdım kimisi 60 kimisi 30 kimisi diyor geciktirdim buji tırnağı pistona düştü falan filan işin içinden çıkamadım doğru değişim nedir kontrol ederek mi yoksa km ye göremi ya da kesin değişmesi gerektiği km yi bilen varmı ben lokmasını aldım kendim değişticem yakın zamanda kontrolünü yapıcam yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler
 
Orhan Bey merhabalar. Aracınız ile aynı motora ve birebir aynı güç değerlerine sahip bir Captur modeline ait bakım çizelgesi Renault'nun yurtdışı sitelerinden birisinde mevcut. Bu tabloda bujilerin her 60.000 km'de değiştirilmesi gerektiği fabrika tarafından belirlenip işaretlenmiş. Hatta farklı benzinli motorlarda bu değer 80.000 kilometre olarak belirlenmiş. Yurtdışı forumlarda da 60.000km'de bir fikir birliği var, bilginiz olsun.

Tabii ki içiniz rahat edecekse daha önceden değiştirmenizde de bir sakınca yok. Fakat 30.000 kilometreler yeni nesil bujiler açısından ömürlerinin yarısı bile değil aslında. Yeni takacağınız orijinal bujilerinizi hiç değilse 50.000 km sıkıntısız kullanabileceğiniz düşüncesindeyim. Fiyatlar eskisi gibi değil malum, her malzeme ömrünü tamamlamalı. İyi çalışmalar diliyorum, kolay gelsin.​
 

Ekli dosyalar

  • 002.webp
    002.webp
    51.7 KB · Görüntüleme: 5
  • Beğen
Tepkiler: zmr35 ve mcgc
Orhan Bey merhabalar. Aracınız ile aynı motora ve birebir aynı güç değerlerine sahip bir Captur modeline ait bakım çizelgesi Renault'nun yurtdışı sitelerinden birisinde mevcut. Bu tabloda bujilerin her 60.000 km'de değiştirilmesi gerektiği fabrika tarafından belirlenip işaretlenmiş. Hatta farklı benzinli motorlarda bu değer 80.000 kilometre olarak belirlenmiş. Yurtdışı forumlarda da 60.000km'de bir fikir birliği var, bilginiz olsun.

Tabii ki içiniz rahat edecekse daha önceden değiştirmenizde de bir sakınca yok. Fakat 30.000 kilometreler yeni nesil bujiler açısından ömürlerinin yarısı bile değil aslında. Yeni takacağınız orijinal bujilerinizi hiç değilse 50.000 km sıkıntısız kullanabileceğiniz düşüncesindeyim. Fiyatlar eskisi gibi değil malum, her malzeme ömrünü tamamlamalı. İyi çalışmalar diliyorum, kolay gelsin.​
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim saygılarımı sunarım daha önce gittiğim özel servis 28 binde bujilerimin değişmesi gerektiğini söyledi ve değiştirdi demek ki gereksizdi bu araçların bujileri baya bi tuzlu normal araçların buji fiyatlarına göre bizim apartmanda komşu var 0.9 tce cliosu var ilk sahibi 105 binde hala fabrikasyon bujisi duruyor ona bakınca 60 bin normal geliyor ama bi başka araç 1.2 tce duster buji tırnağının kırılıp pistonun üstüne düşmesinden dolayı motor yapmak zorunda kalmışlar bu da beni tedirgin etmişti o yüzden danışmak istedim zaten buji lokmasıda aldım aracımın çoğu bakımınıda artık kendi yapıyorum bir sürü alet edavat aldım 10 binde bir kontrol ederim duruma göre değiştiririm
 
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim saygılarımı sunarım daha önce gittiğim özel servis 28 binde bujilerimin değişmesi gerektiğini söyledi ve değiştirdi demek ki gereksizdi bu araçların bujileri baya bi tuzlu normal araçların buji fiyatlarına göre bizim apartmanda komşu var 0.9 tce cliosu var ilk sahibi 105 binde hala fabrikasyon bujisi duruyor ona bakınca 60 bin normal geliyor ama bi başka araç 1.2 tce duster buji tırnağının kırılıp pistonun üstüne düşmesinden dolayı motor yapmak zorunda kalmışlar bu da beni tedirgin etmişti o yüzden danışmak istedim zaten buji lokmasıda aldım aracımın çoğu bakımınıda artık kendi yapıyorum bir sürü alet edavat aldım 10 binde bir kontrol ederim duruma göre değiştiririm
Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.

Ayrıca bilginiz olsun, sağlıklı çalışan bir motorda buji tırnağı kolay kırılmaz hocam. Aşırı sıkılmadığı sürece malzeme üzerindeki yükleri kolayca tolere edebilecek nitelikte zaten. İçiniz rahat olsun, aşırı torklamayın yeter. Buji ömrünü belirleyen şey bujinin kırılması ile alakalı değildir, ateşleme ömrü ile alakalıdır. Yani sizin sıfır bujileriniz 60.000 km boyunca sağlıklı ateşleme yapabilecektir. Bu ömrün malzemenin kırılmasıyla herhangi bir alakası yoktur. Bujileri fazla sök-tak yapmamakta da fayda var, bilginize. İyi çalışmalar dilerim şimdiden.
 
  • Beğen
Tepkiler: zmr35
Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.

Ayrıca bilginiz olsun, sağlıklı çalışan bir motorda buji tırnağı kolay kırılmaz hocam. Aşırı sıkılmadığı sürece malzeme üzerindeki yükleri kolayca tolere edebilecek nitelikte zaten. İçiniz rahat olsun, aşırı torklamayın yeter. Buji ömrünü belirleyen şey bujinin kırılması ile alakalı değildir, ateşleme ömrü ile alakalıdır. Yani sizin sıfır bujileriniz 60.000 km boyunca sağlıklı ateşleme yapabilecektir. Bu ömrün malzemenin kırılmasıyla herhangi bir alakası yoktur. Bujileri fazla sök-tak yapmamakta da fayda var, bilginize. İyi çalışmalar dilerim şimdiden.
Çok teşekkür ederim hocam elinize emeğinize sağlık
 
  • Beğen
Tepkiler: heisenbergST
Geri
Üst