bu durumu mekanik anlamda anlatırsak daha etkili olacaktır arkadaşlar.
BOŞTA DAHA AZ YAKTIĞINI DÜŞÜNEN ARKADAŞLAR MUTLAKA OKUYUNUZ
bir 4 zamanlı motorda gerek enjeksiyonlu olsun gerek karbüratörlü,benzinli yada dizel, düz vites yada otomatik hepsindede motor rodaj devirlerinde (700-900rpm arası genelde) yakıt tüketir.
sonuçta düşünsenize sırf siz ayağınızı gazdan çektiniz diye motor gazmı yemeyecek? neye dayanarak o rodajdaki 700rpmi çeviriyor? elbetdeki yakıt ile.
peki yokuş aşağı boşa attığınızda ne oıluyor ? aracınız park halindeki boş vitesde ve çalışır haldeki rodaj devrinde 700rpmde olan motordan farksızca bir şekilde yakıt tüketiyor.
peki yokuş aşağı vitesde ama gazdan ayağınızı çektiğinizde ne oluyor? ECU yani beyin enjektörlere giden yakıtı tamamen kesiyor denilebilir, bu durumda motor tamamen momentum, yokuş ve yer çekimi + aracın momentum ve kütlesinden gelen güç ile pistonları yakıt gerektirmeksizin döndürüyor.
bu sebeble gerek fren ve baskı balata ömrü, gerek güvenklik ve gerek yakıt için olsun asla yokuş aşağı boşta kullanmayınız arkadaşlar yokuş aşağı vitesde gitmek kazan kazan durumuyken boşta gitmek kaybetmek kaybetmekten öte bir şey değildir.