- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 33,896
- Tepkime puanı
- 1,846
- Puanları
- 113
- Yaş
- 56

Beşinci nesil Golf R32’nin yerine geçecek olan yeni Golf R, R32’nin 250 bg’lik, 3.2 litrelik V6’sını bir kenara bırakıp Scirocco R’nin 2.0 litrelik turbo beslemeli dört silindirli motorunu tercih etmiş. Bu motor geliştirilmiş ve 270 bg ve 350 Nm tork üretmesi sağlanmış.

Fakat standart modeldeki ön tekerlek çekişini aynen koruyan Scirocco R’nin aksine, bu yeni Golf, Audi S3’tekine benzeyen yeni bir hidrolik dört tekerlek çekişli sistemle donatılmış. Altı vitesli mekanik bir şanzıman standart olarak sunuluyor, altı vitesli, çift debriyajlı bir DSG şanzıman ise seçenek olacak.
Basın bültenine göre Golf R'nin azami hızı elektronik olarak 250 km/s ile sınırlanmış. Aracın 0-100 km/s hızlanması mekanik şanzımanla 5.7 saniye, DSG şanzıman ile 5.5 saniye.

Bekleneceği üzere, Golf R’nin şasisi alçaltılmış bir süspansiyonla, yeni amortisörlerle ve yaylarla donatılmış ve güçlendirilmiş bir fren sistemiyle önemli ölçüde geliştirilmiş.
Yeni Golf dış kısımda yeni tamponlarla, yan eteklerle, karartılmış ön farlar ve arka farlarla, parlak dış aynalarla, bir tavan spoyleri, merkezde çift egzoz borusu barındıran bir arka dağıtıcıyla ve üzerlerine daha büyük lastikler takılmış beş kollu alaşım jantlarla Scirocco R’ye benzer revizyonlar içeriyor. Kabinde ise önde spor koltuklar, altı düz direksiyon simidi ve daha sportif bir trim dikkat çekiyor.
