- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 12,738
- Tepkime puanı
- 530
- Puanları
- 113
- Yaş
- 56
Yenilenen ve artık Adapazarı yerine İngiltere'de üretilecek olan Auris, Toyota'nın GT 86 ile başlattığı yenileşme ve gençlere ulaşma projesinde ikinci önemli araç. Auris, Türkiye'de 2013 başında satışa sunulacak.

Son yıllar Toyota için hiç de iyi geçmedi. Güçlü Yen'in zorlaştırdığı ihracatı, üretiminin önemli bir kısmını Japonya dışına taşıyarak aşmaya çalışan marka, geçtiğimiz iki yıl içinde teknik sıkıntılar ve doğal felaketlerle de boğuşmak zorunda kaldı. Takılan gaz pedalı krizi, dünyanın en büyük geri çağırma operasyonları arasında yerini aldı. Marka bu sıkıntıdan beklenenin aksine güçlenerek çıktı. Ancak Japonya'yı yıkan deprem ardından gelen tsunami, kıyısından dönülen nükleer felaket Toyota'nın dünyanın en büyük üreticileri sıralamasında rekabet içinde olduğu GM ve Volkswagen'in gerisine düşmesine neden oldu.
LİDERLİĞİ GERİ ALACAK
Gerçi marka bu yılın ilk çeyreğinde yine tahtını geri almış görünüyor, ancak tahtına uzun süre sahip olabilmek için yenilikler yapması gerektiğini de saklamıyor. Yeni Auris'in Brüksel'de yapılan tanıtımında konuşan Toyota Avrupa Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Karl Schlicht bu yenileşmenin GT 86 ile başladığını, yepyeni ve genç bir yüze kavuşan Auris'le devam edeceğini açıkladı. Yeni Auris'le Avrupa'da çok önemli bir segmentte yarışacaklarını anlatan Schlicht, "O nedenle bu araçta yeni bir anlayışla çıkmamız gerekiyordu" dedi. Karl Schlicht yeni Auris'in Toyota'nın tasarım anlayışındaki değişikliğe vurgu yaptığını ifade etti.
Ağırlık merkezi daha aşağıda Yeni Auris daha büyük ancak daha hafif bir araç olarak tasarlandı. Eski Auris ağırlık merkezi yukarıda ve daha ağır bir araçtı. Yehi Auris hafifletilip, ağırlık merkezi daha aşağıya çekilerek daha dinamik bir araç haline getirildi.
GT 86 örnek alınarak tasarlandı
Toyota Avrupa Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Karl Schlicht, Toyota'nın Subaru ile ortak geliştirdiği GT 86 ile çok önemli tecrübeler edindiklerini belirterek, yeni Auris'e bu tecrübenin önemli bir kısmını aktardıklarını belirtti. Schlicht şöyle konuştu: "Tabii ki aynı karakterde değiller ama yeni Auris'te de ağırlık
merkezi aşağıya çekildi, alçaltıldı örneğin. Önden bakıldığında daha keskin bir bakışı var artık. Markanın daha dinamik bir tasarıma doğru gittiğinin haberini veriyor. Yeni Auris'te sürücünün sürüş pozisyonu aşağıya çekildi. Sürücüyü saran ve kavrayan koltuklar seçildi. Koltuklar sürücüyü gerçekten doğru kavramazsa, otomobilin 'gevşek' olduğunu bile söyleyebilirsiniz."
BİR ADIM DAHA ÖNE TAŞIYACAK
Toyota Satış ve Pazarlama AŞ CEO'su Ali Haydar Bozkurt yeni Auris'in, rekabetin çok yoğun olduğu C segmentinde Toyota'yı Türkiye'de bir adım öne taşıyacağını söyledi.
MOTORDA SIKINTIMIZ YOK
Toyota Avrupa Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Karl Schlicht, "Motor konusunda sıkıntımız yok, dizel, benzinli, hibrit motorlarımız var. Ama ileride gelecek ürünlerimizde ihtiyaca göre motor ve şanzıman seçenekleri oluşturulacaktır" dedi.

Son yıllar Toyota için hiç de iyi geçmedi. Güçlü Yen'in zorlaştırdığı ihracatı, üretiminin önemli bir kısmını Japonya dışına taşıyarak aşmaya çalışan marka, geçtiğimiz iki yıl içinde teknik sıkıntılar ve doğal felaketlerle de boğuşmak zorunda kaldı. Takılan gaz pedalı krizi, dünyanın en büyük geri çağırma operasyonları arasında yerini aldı. Marka bu sıkıntıdan beklenenin aksine güçlenerek çıktı. Ancak Japonya'yı yıkan deprem ardından gelen tsunami, kıyısından dönülen nükleer felaket Toyota'nın dünyanın en büyük üreticileri sıralamasında rekabet içinde olduğu GM ve Volkswagen'in gerisine düşmesine neden oldu.
LİDERLİĞİ GERİ ALACAK
Gerçi marka bu yılın ilk çeyreğinde yine tahtını geri almış görünüyor, ancak tahtına uzun süre sahip olabilmek için yenilikler yapması gerektiğini de saklamıyor. Yeni Auris'in Brüksel'de yapılan tanıtımında konuşan Toyota Avrupa Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Karl Schlicht bu yenileşmenin GT 86 ile başladığını, yepyeni ve genç bir yüze kavuşan Auris'le devam edeceğini açıkladı. Yeni Auris'le Avrupa'da çok önemli bir segmentte yarışacaklarını anlatan Schlicht, "O nedenle bu araçta yeni bir anlayışla çıkmamız gerekiyordu" dedi. Karl Schlicht yeni Auris'in Toyota'nın tasarım anlayışındaki değişikliğe vurgu yaptığını ifade etti.
Ağırlık merkezi daha aşağıda Yeni Auris daha büyük ancak daha hafif bir araç olarak tasarlandı. Eski Auris ağırlık merkezi yukarıda ve daha ağır bir araçtı. Yehi Auris hafifletilip, ağırlık merkezi daha aşağıya çekilerek daha dinamik bir araç haline getirildi.

GT 86 örnek alınarak tasarlandı
Toyota Avrupa Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Karl Schlicht, Toyota'nın Subaru ile ortak geliştirdiği GT 86 ile çok önemli tecrübeler edindiklerini belirterek, yeni Auris'e bu tecrübenin önemli bir kısmını aktardıklarını belirtti. Schlicht şöyle konuştu: "Tabii ki aynı karakterde değiller ama yeni Auris'te de ağırlık
merkezi aşağıya çekildi, alçaltıldı örneğin. Önden bakıldığında daha keskin bir bakışı var artık. Markanın daha dinamik bir tasarıma doğru gittiğinin haberini veriyor. Yeni Auris'te sürücünün sürüş pozisyonu aşağıya çekildi. Sürücüyü saran ve kavrayan koltuklar seçildi. Koltuklar sürücüyü gerçekten doğru kavramazsa, otomobilin 'gevşek' olduğunu bile söyleyebilirsiniz."
BİR ADIM DAHA ÖNE TAŞIYACAK
Toyota Satış ve Pazarlama AŞ CEO'su Ali Haydar Bozkurt yeni Auris'in, rekabetin çok yoğun olduğu C segmentinde Toyota'yı Türkiye'de bir adım öne taşıyacağını söyledi.
MOTORDA SIKINTIMIZ YOK
Toyota Avrupa Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Karl Schlicht, "Motor konusunda sıkıntımız yok, dizel, benzinli, hibrit motorlarımız var. Ama ileride gelecek ürünlerimizde ihtiyaca göre motor ve şanzıman seçenekleri oluşturulacaktır" dedi.
