Yüksek Rolanti için burada bahsedilmeyen bir çözüm.

asipoyraz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2011
Mesajlar
117
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Arkadaşlar daha önceki açtığım konuda aracımın soğukta 2000 devirde başladığını ve kolay kolay hemen düşmediğini söylemiştim, özel bir servise sordum. rolanti valfin VDO marka yani orjinal renault valfi değil bu nedenle rolanti valfini ucundaki iğne türü (yaylı olan yerden bahsediyor sanırım) çubuktan bahsediyor. Bunun orjinal valflerde ki uyguladğı baskı ya da görevle vdo markanın ki birerbir aynı olmadığından gaz kelebeğinin fazla açılmasına bu nedenle yüksek rolantide çalıştığını söyledi. motor soğukken sabah devir 2000 de iken aracı getirirsen ben hemen onun ayarını yaparım dedi. valfin değişmesine gerek yok dedi.

Eğer ustanın bahsettiği bu durum gerçekten doğruysa. valf değişimi gaz kelebeği temizlenmesi gibi çok maliyetli yollara başvurtan ustalara yazıklar olsun diyorum.

neden Türkiye'de bir araç arızasının özellikle renaultlarda bir standartı yoktur da her usta farklı farklı şeylere çözüm bulmaya çalışır. sırf bu nedenle yerkili servise ginice de aracın her yerini değiştirip 2 bin 3 bin tl masraf çıkartıyorlar.

mesela başka bir usta da antifiriz kullanmadığın için oluyor antifirizn olsa araba o kadar yüksek devirde çalışmaz diyor. hey allahım ya. bu girdiğim bütün dükkanlarda da RENAULT SERVİSİ yazıyor. yazıkk
 
Rolanti valfini ayarlarsın fakat 2 ay geçmeden gene eski halini alıcaktır
Geçici çözüm ustanın yaptığı
Ayarlıycam dediği cubuk normalde valfe sabit konumdadır
O sabitliği kırıp ayarı yapıcak sonrada tekrar yapıştırıp sabitliycek
Ne kadar sağlıklı olabilir ki
Sıcak oluyor o bölge sürekli titresim ve çalışan bir cubuk
O yapıştırmak pek yararı olmıycaktır
 
Rolanti valfini ayarlarsın fakat 2 ay geçmeden gene eski halini alıcaktır
Geçici çözüm ustanın yaptığı
Ayarlıycam dediği cubuk normalde valfe sabit konumdadır
O sabitliği kırıp ayarı yapıcak sonrada tekrar yapıştırıp sabitliycek
Ne kadar sağlıklı olabilir ki
Sıcak oluyor o bölge sürekli titresim ve çalışan bir cubuk
O yapıştırmak pek yararı olmıycaktır

araç çalışmıyorken bi güzel fişini çekip wd40 la falan temzilesem düzelr mi acaba. gaz kelebeğini daha geçen nisan ayında temzilettim.
 
Kesinlikle tek çözüm orjinal VDO marka valftir
 
2.000 TL gibi masraflar çıkartan usta mı var ki ? 2000 TL ye +1500 daha eklenip sıfır K4M motor alınır her şeyi üzerinde .

Arabanın rolantisi yükseliyorsa bunun sebebini sadece valfte aramak yanlış araba bir yerden hava alıyor gibi .
RENAULT SERVİSİ normal yollarla çözemesse , diğer ustalar replika yollarla ( Kır parçala tekrar birleştir ) yapacaktır .
Araca dikkat edin size fazla masraf çıkartabilir .

Aracın suyuna bir bakın eksikliğinde motor daha hızlı çalışabilir .
 
Geri
Üst