Kocaeli Ernaz Renault Servisinde R Link 2 Bluetooth (Android 6.0) Güncelleme Sorunu

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,125
Tepki puanı
56
Puanları
48
Arkadaşlar merhaba.Aracım Talisman 1,6 dci 160 hp edc icon.
Aracımı Temmuz ayında satın aldım.Araç ile Samsung Android 6.0 güncellemesi yapılmış telefonum ile bluetooth bağlantı problemi yaşayacağımı aracı teslim alırken öğrendim.Ancak yakında güncelleme gelecek ve bağlantı problemi kalmayacak diye de eklediler.Eşimin güncelleme yapılmamış Samsung telefonu ile bluetooth ile kullanılabilecek tüm fonksiyonlarını kullandım.Ağustos ayında Bursa Mais Şubesi Garanti temsilcisini arayarak bluetooth bağlantı problemimin devam ettiğini güncelleme olup olmadığını sordum.Güncellemenin geldiğini oraya gidersem güncellemenin yapılabileceği söylediler.
Kocaeli de yaşadığımı söyleyince bu güncellemenin tüm Renault yetkili Servislerinde bulunduğunu ve Bursa ya kadar gelmeden Kocaeli de Ernaz da yaptırabileceğimi söylediler.Ben de Kocaeli Ernaz da Cam değişimi esnasında güncelleme yaptırmaya karar verdim.

27 Ağustos ta garantiden parça değişimi için müracaat ettim.3 gün sonra beni aradılar ve garantiden müracaat ettiğim parçaların değiştirileceğini talebin kabul edildiğini,parça siparişinin verildiğini ve parça gelince arayacaklarını söylediler.Aradan 2 ay geçti.Telefon ile aradığımda bana doyurucu bir bilgi vermediler ve kalkıp servise gittim.45 dakikalık arama sonrası müşteri temsilcisi yedek parça sorumlusundan ancak parçaların çoktan geldiğini öğrenebildi.1 hafta sonrasına randevu aldım ve aynı zamanda Bursa Mais ile yaptığım görüşmeyi anlatarak Bluetooth android 6.0 telefon bağlantı problemi çözülmesi için R link 2 güncellemesi ve geldiyse edc güncellemesi istedim.Şasi numarası girerek R Link 2 güncellemesinin yapılacağını ancak edc güncellemesi gelmediğini bildirdi.

1 hafta geçti arabayı ön cam ve çıta değişimi ile r link 2 güncellemesi için servise bıraktım.Aracı aynı akşam vereceklerini söylediler.Aracı 2 gün sonra aldım.Aracı teslim aldığımda cam işçiliğinin güzel yapıldığını gördüm.Aracı inceledim.Krom çıtaları temizlemişler.Değiştirmemişler.Ben de zaten parça değişimi istemiyordum.Pas diye görünen şey araç ilk alındığında çıkarılan mavi koruyucu yapışkanlı folyoların adam gibi sökülmemesinden geriye kalan kalıntıların bıraktığı izlerdi.Ben çıkaramamıştım.Onlar çıkarmış.

Sonra bana R Link 2 güncellemesi yapılmadığını söylediler.Neden diye sorduğumda "Ustamız kendi telefonu ile bağlanmış.Sorun yok zaten güncellemede yok dedi." dedi.Güldüm.Ben size bluetooth arızalı demedim dedim.Okuyun Servis talep formunu ne yazıyor?Okudu ve güncelleme gelince sizi arayacağız dedi.Parça geldi diye de arayacaktınız dedim.Bursa güncelleme var diyor,forumlarda herkes güncelleme yaptırdım ve sorunsuz olarak android 6 telefonumu kullanıyorum diye yazıyor.Açın bakın internete, Mais Bursa da aynı şeyi söyledi,ustanız yeni mi işe girdi.R link 2 den haberi var mı diye sordum.Cevap yok tabi.Kadjar için de güncelleme yok dedi.Güldüm.Şu anda güncelleme yaptırıp sıkıntısız kullananlar var dedim.2016 model Renault un yeni çıkardığı ve D segmenti araçların içerine övünerek sokmaya çalıştığı bir araçta hala telefon çalınca kenara çekip elime telefonu alarak konuşuyorum ne kadar komik değil mi dedim.Showroom unuzda bulunan megane 4 ve Talismana telefonum ile bağlandığımı söyledim.Yine cevap yok.Sizi arayacağız dedi.
Acil işim olduğu için çıkmak zorunda kaldım.
Akşama tabi ki Renault genel merkezi ve Mais iletişime bu durumları detaylı olarak yazdım.Kesmedi Renault France e de yazdım.E-posta adresime programı göndermelerini istedim.Tabi ki göndermeyecekler.Beni belki yeniden Ernaz a aratacaklar.Bakalım göreceğiz.

Bu arada biliyorum ki forumda bu güncellemeyi yaptırıp sorunsuz olarak bluetooth u kullanan var.
Ama maalesef bu güncelleme için benim İstanbul ya da Bursa Mais' e gitmem gerekecek.Ancak şu var ki bakım için de ben zorunda kalmazsam Ernaz ' a gitmeyeceğim.Zaman anlamında hiçbir sözlerini tutamadılar.

Forumda Talisman sahibi olup paylaşımda bulunana rastlamadım ama varsa bluetooth ile ilgili güncelleme yaptıran varsa paylaşımda bulunabilir mi lütfen.Diğer R link 2 li araç sahipleri ne yaşadılar?
Teşekkürler.
 

enesusta

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2016
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Tabletin mi guncellenmesi lazim
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,125
Tepki puanı
56
Puanları
48
Tablette yüklü olan R link 2 Sistem Yazılımının.Versiyon güncellemesi yapılanların düzeldi.Ernaz böyle bir güncelleme olmadığını "Ustaları öyle demiş!!!" iddia ediyor.
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,125
Tepki puanı
56
Puanları
48
Teşekkür ederim Enes kardeşim.Fakat Arabayı aldığımın 2. gününden beri o uygulamaya üyeliğim var.Harita güncellemesi dahil yaptım.Bilgisayarda R Link Sistemi güncellemesi yok.Olsa hiç servislerle muhatap olmayacağım zaten.Ama bu güncellemeyi yaptıranların tamamı servisten yaptırdılar.
Yine de teşekkür ederim.
 

enesusta

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2016
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Tamam abi bende biraz arastirdim ama bisey bulamadim
insallah halledersin
Saygilar iyi pazarlarlar
 

81081

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2015
Mesajlar
181
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Geçmiş olsun
 

ercan_kocak

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2016
Mesajlar
265
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Hocam megane IV kullanıcısıyım, bu problem forumlarda çok gündeme geliyor, benim de dikkatimi çekti.
Ben aracı Nisan ayında aldım, Türk insanı olarak kurcalayacağız ya hemen R Link Store'a üyelik yaptım R Link 2 Toolbox indirdim, güncellemeleri yaptım, tarihi hatırlamıyorum.
Benim telefon da Android 6.0 hiç bağlantı problemi yaşamadım, SMS ler dahil geldiğinde uyarı yapıyor, okuyor. Problem telefon markası ile ilgili olabilir mi diye düşündüm, bahsedilen güncellemede telefon markaları ile ilgili bir güncelleme olabilir mi bilmiyorum. (Paylaşmak istedim)
Güncelleme konusunda telefon firmaları bile güncelleme olduğunda kullanıcılarını bilgilendiriyorlar (biliyorum her ikisi farklı konu) ama 70 - 140.000 aralığında para ödeyerek aldığınız bir ürünler ile ilgili güncellemeleri bizler birbirimizden duyuyoruz, bu da garip bir durum.
İkinci olarak servislerin tutumu hep aynı ilgili bir kaç servisin dışında kimse bir iş yapmak istemiyor, eğer ki servise gitmişseniz işiniz hallolmuşsa bir iki gün içerisinde Renault çağrı merkezinden sizi arıyorlar ve memnuniyetinizi soruyorlar, ancak benim yetkili servis ile yaşadığım olumsuzluktan sonra dikkatimi çekti ne arandım ne de bir şeyler sordular, (Servisi mahkemeye vermekle falan tehdit etmiştim). Sanırım servisler genel merkeze bilgi geçiyorlar veya hiç bilgi vermiyorlar, yani standart bir şey yok diye düşünüyorum. Ben Ankara da bir problem için başka bir yetkili servise gittiğimde "Biz bakarız ama aracı aldığınız yerde baktıracaksınız" diye bir cevapla da karşılaştım. Bu servisleri burada dile getirdiğimiz kadar genel merkeze şikayet etmeliyiz, o zaman belki bir şeyler değişir diye düşünüyorum.
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,125
Tepki puanı
56
Puanları
48

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,125
Tepki puanı
56
Puanları
48
Hocam megane IV kullanıcısıyım, bu problem forumlarda çok gündeme geliyor, benim de dikkatimi çekti.
Ben aracı Nisan ayında aldım, Türk insanı olarak kurcalayacağız ya hemen R Link Store'a üyelik yaptım R Link 2 Toolbox indirdim, güncellemeleri yaptım, tarihi hatırlamıyorum.
Benim telefon da Android 6.0 hiç bağlantı problemi yaşamadım, SMS ler dahil geldiğinde uyarı yapıyor, okuyor. Problem telefon markası ile ilgili olabilir mi diye düşündüm, bahsedilen güncellemede telefon markaları ile ilgili bir güncelleme olabilir mi bilmiyorum. (Paylaşmak istedim)
Güncelleme konusunda telefon firmaları bile güncelleme olduğunda kullanıcılarını bilgilendiriyorlar (biliyorum her ikisi farklı konu) ama 70 - 140.000 aralığında para ödeyerek aldığınız bir ürünler ile ilgili güncellemeleri bizler birbirimizden duyuyoruz, bu da garip bir durum.
İkinci olarak servislerin tutumu hep aynı ilgili bir kaç servisin dışında kimse bir iş yapmak istemiyor, eğer ki servise gitmişseniz işiniz hallolmuşsa bir iki gün içerisinde Renault çağrı merkezinden sizi arıyorlar ve memnuniyetinizi soruyorlar, ancak benim yetkili servis ile yaşadığım olumsuzluktan sonra dikkatimi çekti ne arandım ne de bir şeyler sordular, (Servisi mahkemeye vermekle falan tehdit etmiştim). Sanırım servisler genel merkeze bilgi geçiyorlar veya hiç bilgi vermiyorlar, yani standart bir şey yok diye düşünüyorum. Ben Ankara da bir problem için başka bir yetkili servise gittiğimde "Biz bakarız ama aracı aldığınız yerde baktıracaksınız" diye bir cevapla da karşılaştım. Bu servisleri burada dile getirdiğimiz kadar genel merkeze şikayet etmeliyiz, o zaman belki bir şeyler değişir diye düşünüyorum.

Ercan Bey cevabınız için çok teşekkür ederim. Ben aracı Temmuz ayında aldım. Aldığım günden beri bluetooth bağlantısı yapamadım (Aracı aldığımda maalesef android 6.0 güncellemesi yapmıştım.)Kendi telefonum bağlanmayınca eşimin telefonu ile bağlanmayı denedim.Marka aynı Samsung model farklı.Onun telefonuna henüz güncelleme gelmemişti ve tüm fonksiyonlarını kullandım.Sonra ona da güncelleme gelince aynı sıkıntıyı yaşayacağımızı bile bile güncelleme yaptık.Eski nokia c5-03 ile bile bağlantı sıkıntısı olmuyor.Dolayısı ile haklısınız sorun Samsung ile ya da bizdeki modelleri ile ilgili gibi görünüyor.

Dediğiniz gibi bir güncelleme varsa herkesin cep telefonundan bile dünyalara ulaştığı bu günlerde ki hepimize cep, e-posta ,sms vb. yollarla ulaşabiliyorlar.Ama yine biz birbirimizden öğreniyoruz.Şu modelin sıfırında şu kadar indirim,bu modelde sıfır faiz kampanya sms ve e-postaları yağmur gibi yağıyor.Ama bunu beklemek hakkımız olduğu halde canım Türkiyem de maalesef biraz ütopik oluyor.:(

Olayı Cuma günü yaşadım.Hemen akşamına Mais A.Ş.İletişim kutusuna ve Renault Türkiye İletişim kutusuna bu durumu detayı ile yazdım.Fransa Renault ' a bile mail attım.İnşallah yarın birileri geri dönüş yapar.
Size katılıyorum.Bu tarz servisleri genel merkeze şikayet etmeliyiz.İlginiz için teşekkürler.
 
Üst