Potadan döndük motor fanı sorunu ;)

logan39

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
235
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
36
Öncelikler hepinize merhabalar arkadaşlarım,ağbilerim,kardeşlerim ;) geçen hafta aracımla ilgili küçük ama çözülmesi sıkıntı yaratan bir sorun yaşadım ondan bahsetmek istiyorum aracım 2004 1.6 16v megane 2 dynamic araçta farkettiğimiz sorun motor fanı aracı çalıştırdığımız andan itibaren sürekli çalışıyor bu sorunu daha yaz aylarında farkettik ancak brc lpg sisteminin bir özelliği hafif tempoda fanı çalıştırır söylemleri duyduk hadi inanalım dedik ancak kış bastı ve kırklareli -9 dereceleri gördü aracın fanı halen ilk çalıştırdığımz andan itibaren düşük tempoda çalışıyor bunun normal olmadığını kesinlikle anladık özel servise gittik aracı bırakın inceleyelim 4-5 gün bizde kalsın muhabbetlerine gldik sonra aracı servisten çıkardım ve kırklarelinde çok meşhur olan randevuyla çalışan bu konuda seviye atlamış güran ağbiye gittim arac bilgisayara bağlandı sorun göstermedi sonra sorun ısı müşüründen olabilir dedi ısı müşürünü deiştirdi ancak sorun hala devam ediyor sorun vardı ama nerdeydi sonra sorunun klima basınç müşüründen olabileceğini söyledi tampon söküldü klima bacın müşürü orjinali ile değişti ancak sorun hala çözülmedi fan bu sefer dahada hızlı çalışmaya başladı ve aküyüde bitirdi takviye ile arcı çalıştırdık bir yerde sorun vardı ama nerde 4-5 saat aracın olabilecek bütün parçaları denendi ve sorun çözülmedi sonra ustam servise bir gidelim dedi gittik sorunu anlattık serviste inceledi parçaları taktı sorun devam etti klima basınç müşürü bu arada serviste 530 tl kalem pil kadar buji gibi bir parça hadi kabul ettik ondan olsun sorun yeterki ddk onuda taktık denemeye hala devam ediyor en sonunda acı haber geldi komple klima tesisatı değişmesi lazım ne alaka çözemedim ama vardır bi bildikleri dedim sustum fiyat konusuna gelelim 4700 tl hesap çıktı ustam kızdı bırak çalışsın fan o kadar para vermeye değmez dedi sonuca geleyim sorunu çözdü ustam klima basınç müşürüne giden kablolar oksit yapılmış ve daha önceki elektrikçimiz bu kabloları yenilemişti ve ters bağlamış kabloları başka bir megane 2 nin kablo reklerine şekline bakılarak 40 cm uzunluğundaki kablolar 3 adet tekrar doğru bağlandı ve sorun çözüldü :D o anki mutluluğumu anlatamam sabah 8 de gittiğim ustamdan saat 17.30 da çıktım müşürler sağlam işi 100 tl ile hallettik kısacası potadan döndük kabloların ters bağlandığını kimse anlayamadı komple yeni tesisat çelikecekti şuan sorun kalmadı ama o gün bana zehir oldu paylaşmak istedim sizlerle :D :D
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Klima devresinin fanı devreye sokma ihtimali var .

Kaloriferi komple kapayın ve ekranda A.C yazısı yazmasın .

Bende Atiker var , daha doğrusu ne olduğunu geçtim Fanın klima harici çalıştığını görmedim :D
Megane II nin soğutma sistemine hastayım , Harareti orta seviyeden yukarıya çıkarmıyor :)


( Yazınızı okumadan cevap yazdım ve tahminimde yanılmamışım :) Sonra okudum :D )
 
Son düzenleme:

logan39

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
235
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
36
Klima devresinin fanı devreye sokma ihtimali var .

Kaloriferi komple kapayın ve ekranda A.C yazısı yazmasın .

Bende Atiker var , daha doğrusu ne olduğunu geçtim Fanın klima harici çalıştığını görmedim :D
Megane II nin soğutma sistemine hastayım , Harareti orta seviyeden yukarıya çıkarmıyor :)


( Yazınızı okumadan cevap yazdım ve tahminimde yanılmamışım :) Sonra okudum :D )

He he :) :) olsun ilgine çok teşekkür ederim dediklerini denedik parçaları deiştirdik sorun devam etti en son yazdığım gibi kablolarda ters bağlama varmış çözdük sorunu :D evet soğutma sistemi gerçekten süper çok uzun yola gitsen bile araç durduğunda fanı çalışmıyor çünkü motoru giderken devamlı soğutuyor ısıyı belli derecenin üstüne hiç çıkarmıyor :) :) Benim asıl anlamadığım araç yaz ayından beri servise 3 kez bakıma kontrole falan girdi heryeri kontrol edildi yazıyor bunu nasıl görmediler ona şaşırıyorum ve o ufacık parça 530 tl nette araştırdım orjinal renault parçası 79 tl servis biraz fazlamı söylüyor acaba :D
 
Son düzenleme:

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
He he :) :) olsun ilgine çok teşekkür ederim dediklerini denedik parçaları deiştirdik sorun devam etti en son yazdığım gibi kablolarda ters bağlama varmış çözdük sorunu :D evet soğutma sistemi gerçekten süper çok uzun yola gitsen bile araç durduğunda fanı çalışmıyor çünkü motoru giderken devamlı soğutuyor ısıyı belli derecenin üstüne hiç çıkarmıyor :) :) Benim asıl anlamadığım araç yaz ayından beri servise 3 kez bakıma kontrole falan girdi heryeri kontrol edildi yazıyor bunu nasıl görmediler ona şaşırıyorum ve o ufacık parça 530 tl nette araştırdım orjinal renault parçası 79 tl servis biraz fazlamı söylüyor acaba :D

Bilemiyorum , benim gittiğim servis gayet güzel fiyatlar söylüyor .

Mesela biz triger değiştirirken Serviste açı kaydırıcı fiyatı 437 TL idi ve indirime bile girmiyordu .
Dışarıda aynı parça 350 TL .

Yüksek fiyatlı parçalarda 100 TL fark oluyor :S
 

logan39

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
235
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
36
olayı sana kısaca şöyle özetleyim o zaman komşumuzun 2000 model clio sedan aracının arka kelebek camı kırıldı bizim buradaki servise gitti 120 tl dediler yaptırmadı yolu edirneye düşmüş edirnede servise bir sorayım demiş işçilik dahil 45 tl ye halletmiş kesinlikle servislerde fiyatlar standart değil onu anladım maise şikayette bulunmayı düşünüyoruz bu konuyu faturasıyla gerçekten çok pahalı 3-5 olurda bu kadar fark neden olur anlamadık senin bahsettiğin fiyatlara biz burda sanayide yaptıramayız ciddi söylüyorum konularını takip ediyorum ve fiyatları okuyunca şok oluyorum artık diyeceğim elektronik parçalarımı pahalıdır nedir pil kadar müşür 530 dışarda orjinal 79 ;)
 

KangooZH

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2011
Mesajlar
669
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
olayı sana kısaca şöyle özetleyim o zaman komşumuzun 2000 model clio sedan aracının arka kelebek camı kırıldı bizim buradaki servise gitti 120 tl dediler yaptırmadı yolu edirneye düşmüş edirnede servise bir sorayım demiş işçilik dahil 45 tl ye halletmiş kesinlikle servislerde fiyatlar standart değil onu anladım maise şikayette bulunmayı düşünüyoruz bu konuyu faturasıyla gerçekten çok pahalı 3-5 olurda bu kadar fark neden olur anlamadık senin bahsettiğin fiyatlara biz burda sanayide yaptıramayız ciddi söylüyorum konularını takip ediyorum ve fiyatları okuyunca şok oluyorum artık diyeceğim elektronik parçalarımı pahalıdır nedir pil kadar müşür 530 dışarda orjinal 79 ;)
Renaultun servisleri gerçekten çok pahalı.Megane1'in map sensörü için 420 tl demişlerdi,ama dışarıdaki parçacılarda orjinal mais sensörün 110tl olduğunu öğrenince bayağı can sıktı:soru
 

logan39

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
235
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
36
Renaultun servisleri gerçekten çok pahalı.Megane1'in map sensörü için 420 tl demişlerdi,ama dışarıdaki parçacılarda orjinal mais sensörün 110tl olduğunu öğrenince bayağı can sıktı:soru
Kesinlikle ona katılıyorum kimse itiraz edemez diğer markalarıda kullandıysanız kesinlikle itiraz edemezsini vw den pahalı parça olarak ancak şuda erçek çoğu parçası fransa italya ve almanya üretimli yani kaliteli dışarda orjinal parça 4-5 kat daha ucuz serviste pahalı olmasının nedenini sordum servis takılan parçaya 2 yıl garanti veriyor ve o parçanın 2 yıl içinde en fazla kaç kere bozulabileceğini kaç kere değişeceğini maliyetini hesaplıyor ve parasını snden peşin alıyor bozulursa zaten değiştiriyorlar ancak bozulmazsa sadece pahalı fiyat ödemiş oluyorsun bunu duydum bir zamanlr yetkili olan kişilerden artık ne kadr doğru bilmem servis mantığı bu şekildeymiş ;)
 
Son düzenleme:

cantekin67

Cantekin YAVUZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
647
Tepki puanı
7
Puanları
0
Yaş
35
Sorununun tesisattan kaynaklı olduğunu ve tesisatın düz çalıştığını anlamayan o ustaları bir araya getirip benzin döküp yakmak lazım. Bu sorunu sigorta tablosundan sadece klima motorunu yöneten röleyi çekerek anlayabilirlerdi.
 

logan39

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
235
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
36
Sorununun tesisattan kaynaklı olduğunu ve tesisatın düz çalıştığını anlamayan o ustaları bir araya getirip benzin döküp yakmak lazım. Bu sorunu sigorta tablosundan sadece klima motorunu yöneten röleyi çekerek anlayabilirlerdi.

:) elektronik araba diye kimse fazla kurcalamak istemiyor bilgisayara bağlanıp sorunu ordan bulmaya çalışıyorlar ordada sorun çıkmayınca iş kurcalamaya geliyor sorun çözüldü nihayet ama o gün yaşadığım sinir stres hediyesi kaldı bana
 

karpuz

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2011
Mesajlar
429
Tepki puanı
1
Puanları
0
Benim clio da klima sürekli devreden çıkıp tekrar devreye giriyordu. Az kaldı radyatör vs ne varsa değişecektim. Sorun fanın çalışmaması sebebiyle klima radyatörünü soğutamaması ve klimanın kendini korumaya almasıymış. Demekki bu fanın motor soğutma sistemiyle ilgisi yok. Koca yaz böyle gezdim gitmediğim usta servis kalmamıştı. Klimayı açınca o fan sürekli çalışıyormuş. Sigorta atık halde bir yaz gezdim ve o hararet dirhem oynamadı yerinden :) 10 TL ye bi sigorta alıp taktık klima canavar gibi çalışır hale geldi :D Şimdi klima sisteminde tekrar bir temizlik yapılacak fosforlu gaz basmıştık sızıntı varmı yokmu diye ve yokmuş öğrendik. Şimdi o gaz boşaltılıp tekrar yenilenecek.
 
Üst