1.2 Joy Baskı Balata Ne zaman bitecek ? Uzun Yolda kalırsam ?

trk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2016
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Merhaba aracım 2013 1.2 joy. Aracı 0 km aldım ve 8 senede 147.000 Km yaptım. Tüm bakımları zamanında yapıldı ama baskı balata hiç değişmedi. Bu durumda arabayı genelde uzun yolda kullanmamın, sakin sürüşümün , debriyaja basılı tutma vb şeyleri yapmamamın payı oldugunu düşünüyorum. Fakat bu işlerden anlayan kime sorduysam baskı balatanın illa ki bugün yarın arıza vereceğini , yolda bırakacağını söylediler. Daha ne kadar uzun km kullanabilirsin ki dediler. Baskı balatanın biteceğine dair işaretler nedir onu da bilmiyorum . Sadece sabahları ilk kalkarken kavrama anında bazen aşırı bir titreme silkeleme oluyor fazlasıyla. Fakat araba ısınınca geçiyor. Başka herhangi bir sorunum yok.

Asıl sorum şu ki ; normalleşmeyle beraber aracımla sağlam bir uzun yol planım var. Kütahya-İstanbul-Tekirdağ-Çanakkale-Ayvalık-İzmir-Kütahya yaklaşık 2000 km yapacağım. Şu an bir sorun yok gibi görünse de 147.000 km dir yol giden bir baskı balatayla yola çıkacağım ve aniden yolda bırakmasından endişeliyim. yola çıkmadan önce Servise ya da sanayiye kontrole götürmeme gerek varmı acacımı ? Yada bitmesini beklemeden değiştirmek mi gerekir ? Yolda kalmaya hiç alışık değilim. Yanımda ailem de olacak o yüzden sorunsuz olmalı. Önerilerinizi bekliyorum dostlar. Teşekkür ederim.

Ekleme : Son 2 aydır aracımın ort. yakıt tüketimi 1 Lt karar arttı sanki
 
Son düzenleme:

Heredot00

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2019
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Hocam öncelikle merhabalar, sorunuza gelecek olursak 147 bin km epey yüksek olmakla beraber bu km'nin ne kadarının uzun yolda yapıldığı baya bir önem arz etmektedir. bizzat aynı model marka araç kullanmaktayım. 2 yıl üzerinde aktif olarak kullanmaktayım. Bizim araçların sıkıntısı çok fazla vites istemesidir. şayet 54 km hızı geçince 5.nci viteste olmak zorundasınız. Bu kadar sık vites değiştirdiğiniz aracınızı ne sıklıkla şehir içinde ve sıkışık trafikte kullandığınızı yalnızca siz bilebilirsiniz. Genel olarak forumlarda yazan bilgilerle yazacak olursam debriyaj ömürleri 60-90 bin arasında gösterilmektedir. Daha bu yaz 118 binde debriyaj setimi yaklaşık olarak 1.200 lira civarına değiştirdim. Yani demem o ki debriyajinizi baya iyi ve uzun kullanmışsınız. Yola çıkmadan önce sanayideki bir ustaya gitmenizi kesinlikle tavsiye ederim. Çünkü aracınız yüklü ve uzun yol yapacak bu da ister motora ve aktarım( şanzıman vb) organlarına daha fazla yük bindirecektir. Allah göstermesin ailenizle yolda kalmak istemezsiniz, veyahut tüm yol boyunca acaba arıza verir mi aracım diye düşünmezsiniz. Ustaya gitmeniz dahilinde kafanızda soru işareti kalmadan yola çıkacağınızı varsayıyorum. Diğer yandan sonuç olarak uzun süredir bu arabayı kullanan birisiniz kış şartlarında yakıt tüketiminin çok artığını özellikle çok uzun yol yapmadan (3-4 km gibi) çalıştır kapat yapılması dahilinde daha da fazla yaktığını zaten biliyorsunuz yani belki size; "debriyaj bitti ondan çok yakar vb" çok fazla cümle kurdukları için ister istemez paronayaklik yaratabiliyorlar. Tavsiyem ilk başta ustaya göstermeniz ve gerekliyse durumunuz da müsaitse değiştirmeniz yönünde.
 

trk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2016
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Hocam öncelikle merhabalar, sorunuza gelecek olursak 147 bin km epey yüksek olmakla beraber bu km'nin ne kadarının uzun yolda yapıldığı baya bir önem arz etmektedir. bizzat aynı model marka araç kullanmaktayım. 2 yıl üzerinde aktif olarak kullanmaktayım. Bizim araçların sıkıntısı çok fazla vites istemesidir. şayet 54 km hızı geçince 5.nci viteste olmak zorundasınız. Bu kadar sık vites değiştirdiğiniz aracınızı ne sıklıkla şehir içinde ve sıkışık trafikte kullandığınızı yalnızca siz bilebilirsiniz. Genel olarak forumlarda yazan bilgilerle yazacak olursam debriyaj ömürleri 60-90 bin arasında gösterilmektedir. Daha bu yaz 118 binde debriyaj setimi yaklaşık olarak 1.200 lira civarına değiştirdim. Yani demem o ki debriyajinizi baya iyi ve uzun kullanmışsınız. Yola çıkmadan önce sanayideki bir ustaya gitmenizi kesinlikle tavsiye ederim. Çünkü aracınız yüklü ve uzun yol yapacak bu da ister motora ve aktarım( şanzıman vb) organlarına daha fazla yük bindirecektir. Allah göstermesin ailenizle yolda kalmak istemezsiniz, veyahut tüm yol boyunca acaba arıza verir mi aracım diye düşünmezsiniz. Ustaya gitmeniz dahilinde kafanızda soru işareti kalmadan yola çıkacağınızı varsayıyorum. Diğer yandan sonuç olarak uzun süredir bu arabayı kullanan birisiniz kış şartlarında yakıt tüketiminin çok artığını özellikle çok uzun yol yapmadan (3-4 km gibi) çalıştır kapat yapılması dahilinde daha da fazla yaktığını zaten biliyorsunuz yani belki size; "debriyaj bitti ondan çok yakar vb" çok fazla cümle kurdukları için ister istemez paronayaklik yaratabiliyorlar. Tavsiyem ilk başta ustaya göstermeniz ve gerekliyse durumunuz da müsaitse değiştirmeniz yönünde.


teşekkür ederim. söylediklerinizi dikkate alacağım. iyi günler dilerim
 

BatuhanAlbayrak

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Açıkçası normalde bu km ye kadar değiştirilmesi daha uygun görülüyor. Ancak aracınızda kalkışlarda titreme gibi sorunlar yoksa(sabah ilk çalıştırma sonrası kalkıştaki titreme benim aracımda da mevcut) eğer ve bilinçli bir şekilde 147 bin km kullandıysanız sorun olacağını sanmıyorum. Aracınız zaten size debriyaj baskı balata biteceğine yönelik mesajlar verecektir. Dur kalk trafikte titreme sorunu yaşamıyorsanız ya da aracın çekişinde düşüş hissetmiyorsanız ben daha değiştirmezdim. Ama maddi açıdan değiştirebilirim diyorsanız ne olursa olsun değiştirmenizi öneririm. Aracınızın son iki aydır 1 lt fazla yakması kış aylarından kaynaklanıyor da olabilir bunu da göz önünde bulundurmak gerekli.
 

trk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2016
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Açıkçası normalde bu km ye kadar değiştirilmesi daha uygun görülüyor. Ancak aracınızda kalkışlarda titreme gibi sorunlar yoksa(sabah ilk çalıştırma sonrası kalkıştaki titreme benim aracımda da mevcut) eğer ve bilinçli bir şekilde 147 bin km kullandıysanız sorun olacağını sanmıyorum. Aracınız zaten size debriyaj baskı balata biteceğine yönelik mesajlar verecektir. Dur kalk trafikte titreme sorunu yaşamıyorsanız ya da aracın çekişinde düşüş hissetmiyorsanız ben daha değiştirmezdim. Ama maddi açıdan değiştirebilirim diyorsanız ne olursa olsun değiştirmenizi öneririm. Aracınızın son iki aydır 1 lt fazla yakması kış aylarından kaynaklanıyor da olabilir bunu da göz önünde bulundurmak gerekli.

teşekkür ederim yanıtınız için
 

ieb93

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
31
Kardeşimin Clio 3'ünde değiştirmeden 175 bin km kullandı. Normalde 125 binde bir değişmesi gerekiyor deniyordu. Debriyaj yukarıda kavrıyordu ve bozulmadan önce debriyaja basınca ses yapıyordu. Araç kendini belli ediyor aslında.
 

trk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2016
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Kardeşimin Clio 3'ünde değiştirmeden 175 bin km kullandı. Normalde 125 binde bir değişmesi gerekiyor deniyordu. Debriyaj yukarıda kavrıyordu ve bozulmadan önce debriyaja basınca ses yapıyordu. Araç kendini belli ediyor aslında.

yanıtınız için teşekkürler
 

zafermac

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
67
2010 model 1.5 dCi Fluence aracım var. Uzun yolda çok kullandım, 195 bin km yaptım, serviste bu baskı balata iyi değil dediler, aynı şeyi başka söyleyen de oldu. Ben herhangi bir sorun hissetmiyordum, belki de ayağım alıştığındandır. Yolda kalma riskine girmemek için değiştirdim. 1.500 TL civarında mal oldu, aracın çekişi biraz arttı, yakıt harcaması da biraz düştü. Bu şekilde kullanırsam 100 bin km daha bu balata ile gidebilirsin dediler.
 
Üst