1.5 dci 90 hp motor hakkında bilgi.

garip80

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Nis 2012
Mesajlar
84
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
arkadaşlar motor hakkında daha fazla bilgi açısından turbo v.s. falan elinde resimli döküman olan veya bilgi olan arkadaşlar paylaşabilirler mi acaba.......
 

Burock

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2010
Mesajlar
782
Tepki puanı
1
Puanları
0
Herhangi bir döküman vs. olacağını sanmıyorum, çünkü daha çok yeni bir motor. Hoş yeni dediysek 85 vers.'ın biraz güncellenmiş dpf filtrelisi. Bildiğim kadarıyla turbo devri 2000 den 1750dk/dv çekilmiş. Çok da iyi olmuş, 2000 devir benim için yüksekti. Bu açıdan hem ekonomik hemde performanslı bir motor diyebiliriz.
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
turbo 1750-2000 devirde açılırken hafıf ıslıklama oluyor sonra kesılıyor gıbı... normalmi, durumu net olarak bilen varmı... araç yenı ustelik... :confused:
 

MaLFuRiouS

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
turbo 1750-2000 devirde açılırken hafıf ıslıklama oluyor sonra kesılıyor gıbı... normalmi, durumu net olarak bilen varmı... araç yenı ustelik... :confused:

normal turbodan gaza basınca ve gazdan ayagınızı cekince cok güzel bir piyuuuuu sesi cıkar :)
 

Burock

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2010
Mesajlar
782
Tepki puanı
1
Puanları
0
turbo 1750-2000 devirde açılırken hafıf ıslıklama oluyor sonra kesılıyor gıbı... normalmi, durumu net olarak bilen varmı... araç yenı ustelik... :confused:

Turbo ve ıslık sesi konusu o kadar çok tartışıldı ki turbo'dan çıkan normal ses bile artık herkesin canını sıkar oldu. Durum normaldir. Anıl kardeşin dediği gibi, zaten turbo'da her hangi arıza olsa ilk olarak performans düşüklüğü hissedersiniz. Zaten yeni araçta kolay kolay en azından garanti süresi dolana kadar sorun olmaz. İçiniz ferah olsun.
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
Turbo ve ıslık sesi konusu o kadar çok tartışıldı ki turbo'dan çıkan normal ses bile artık herkesin canını sıkar oldu. Durum normaldir. Anıl kardeşin dediği gibi, zaten turbo'da her hangi arıza olsa ilk olarak performans düşüklüğü hissedersiniz. Zaten yeni araçta kolay kolay en azından garanti süresi dolana kadar sorun olmaz. İçiniz ferah olsun.

garanti süresinde sorun yok tabiki de, garantiden sonra olursa sakat yani... eğer sorun habercisiyse servise garantideyken baktırmalı mı diye düşündim de... :confused:
 

CLIORS

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
333
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
90 lıkların enjektör ömürleri merak konusu olan?

90 lıklar için euro 5 DPF li 85 lik euro 4 diyebiliriz
 

16-UğUR-55

Uğur Kaymak,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
2,572
Tepki puanı
1
Puanları
0

Hayır diyemeyiz.
Aşağıdan açıklamalara bakınız.
EGR Valve yani Exhaust Gas Resirculation Valve Türkçesi egzoz gazı çevrimi valfi..

amacı..
Motor Yanma Odalarındaki Sıcaklık 900-1000 dereceleri(bu marka ve modele göre değişiklik gösterir her motorda aynı değildir) geçtiğinde yanma odasındaki patlama sonrasında kimyasal reaksiyon geçiren yakıt hava karışımı reaksiyon sonrasında nitorjen oksit gazları açığa çıkartır..Nitrojenoksit gazı üretimi çevre sağlığı açısından istenmeyen bir durum olduğundan motor üreticileri motorlarına avrupa emisyon standartları kurumundan onay alabilmek için motorlarına bu sistemi entegre ederler..Aşağıdaki panoda Euro standardı kategorisi ve bu kategorilerin ne kadar nitrojen gazı na müsade ettiği belirtilmiştir..

DPF Dizel partikül Filtresi
Avrupada yeni devreye girecek olan euro 5 egzoz emisyon standartlarına dizel araçları uyarlayabilmek için geliştirilmiş bir sistem diyebiliriz. Dizel araçların egzozundan çıkan partikül yani kurumları biriktirerek yüksek sıcaklıkta imha etmeye yarıyor kısaca bu sistem. Ayrıca hidrokarbon, CO ve CO2 emisyonlarına da etkili katkı sağlamakta.

Kurumların yok edilmesi işleminde ise 2 tip yöntem vardır, 1.si vw grubunun kullandığı pasif rejenerasyon, bunda kurumun yok edilebilmesi için aracın uzun mesafe kullanımı şart, çünkü yüksek egzoz sıcaklığı (600'C civarı) gerekiyor rejenerasyon işlemi için. Genellikle şehir içi kısa mesafe kullanılan araçlarda da bu nedenle problem oluşabiliyor. Bu nedenle her 800 km. de bir uzun süreli bir sürüş tavsiye edilir bu araçlarda.

Diğer yöntemse ford-psa grubunun da kullandığı aktif sistem, bunun farkı ise yakıt deposuna koyulan bir katkı, filtrede biriken kurumun yanma sıcaklığını katalizör görevi yaparak 450'C civarına düşürüyor. Bu yüzden pasif sistemde olduğu gibi çok yüksek sıcaklıklara gerek kalmadan filtre temizlenebiliyor. Sorun çıkarma bakımından tabiki çok daha iyi bu yöntem, ama kullanılan katkıyı ekletmeyi unutmamak gerekiyor tabi.
 

Burock

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2010
Mesajlar
782
Tepki puanı
1
Puanları
0
Uğur bey: Renault hangi sistemi kullanıyor? Mantıken o da 2.ci sistemi kullanırmış gibime geliyor?
 
Üst