110 bg, dizel sürekli vites yükseltmemi istiyor!

babamsagolsun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
90
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Tekrar tüm yorumlar için teşekkür ederim. Çok faydası oldu. İçim rahat etti. Sağ olun, var olun...
 

Aykut Karabulut

,
Başkan
35-İzmir
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,080
Tepki puanı
729
Puanları
113
Yaş
59
Bu konuda bir başka konu başlığında da aynı şeyleri yazdım, rahmetli babam bana 1956 model destoso marka araba ile araç kullanmayı öğretirken, arabayı devirli kullanmamamı söylerdi, ama yeni nesil motorlarda yakıt tasarrufu gösterleri 2000 de devir de 70-80 km yol alırken 3,6/100 km anlık yakıt tüketimi veriyor. Buda ister istemez vites yükseltmeye yada düşürmeye sevk ediyor insanı yakıt tasarrufu acısından. Bu konu ucu açık tartışma gerektiriyor, eskilerin dedilkerimi doğru yoksa yeni nesil motorların beyinlerindeki veri tabanları mı?
 
Son düzenleme:

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepki puanı
93
Puanları
0
Tekrar tüm yorumlar için teşekkür ederim. Çok faydası oldu. İçim rahat etti. Sağ olun, var olun...

sende sağol hocam:eyv bir süre dediğim şekilde kullanıp görüşlerinizi bekliyoruz:)
 

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepki puanı
93
Puanları
0
Bu konuda bir başka konu başşığında da aynı şeyleri yazdım, rahmetli babam bana 1956 model destoso marka araba ile araç kullanmayı öğretirken, arabayı devirli kullanmamamı söylerdi, ama yeni nesil motorlarda yakıt tasarrüfü gösterleri 2000 de devirde 70-80 km yol alırken 3,6/100 km anlık yakıt tüketimi veriyor. Buda ister istemez vites yükseltmeye yada düşürmeye sevk ediyor insanı yakıt tasarrufu acısından. Bu konu ucu açık tartışma, eskilerin dedilerimi doğru yoksa yeni nesil motorların beyinlerindeki veri tabanları mı?

aykut abi şöyle bir durum daha var. vites erken değiştirilirse devir düşük kalıyor sonra motor kendini toplayana kadar gaza fazlaca basılır, sonucunda çiğ yakmadan dolayı turbo ve motor üstünde kurum oluşma miktarı artıyor, mazot pompasına fazladan yük biniyor.
kendi sürüş alışkanlığım: vites yükseltince, motor devrinin max tork bandının başladığı devirde kalması gibi bir kullanımı uyguluyorum (benim araçta max tork bandı 2000 devirde başlıyor. şayet clio4 dci olsaydı max tork bandı 1750 devirdi ayağımı 1750 devire göre ayarlardım:))
 

Aykut Karabulut

,
Başkan
35-İzmir
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,080
Tepki puanı
729
Puanları
113
Yaş
59
Evet normal sürüş bandı 2000 ile 3000 devir arası zaten ne altı nede üstü en normali..
 

Onur Gönüllü

RENAULT MAİS SERVİS DANIŞMANI,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
6,190
Tepki puanı
517
Puanları
0
kurallara her zaman uymayın biraz daha basın aracı yorun açılır açılmaz ise servise bi gösterin.
 

babamsagolsun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
90
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Bugün devri yüksek tutmaya başladım, bir süre böyle kullanıp deneyeyim, gözlemlerimi yazacağım :)
 

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepki puanı
93
Puanları
0
Bugün devri yüksek tutmaya başladım, bir süre böyle kullanıp deneyeyim, gözlemlerimi yazacağım :)

dizel fluence kullanmanın daha zevkli geleceğine eminim hocam:)
not: motor ısınana kadar yinede 2500 devrin üstüne çok çıkmamaya dikkat edelim, ısındıktan sonra sıkıntı yok :eyv
 

Murattunca

Murat TUNCA,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
127
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Aynı araçtan bende kullanıyorum. Evet bu durum öyle olmasına rağmen birde devirli kullanmayı dene işlerin öyle olmadığını göreceksin. Ben mesela normal (yani tasarruflu kullandığımda o ok işaretine bakıyorum) ama seri kullanmak istediğimde o ok işaretide karakterini değiştiriyor. Mesela devirleri 3000 gibi değiştir sende fark edeceksin.

Hayırlı ve kazasız kullanmalar...

:)

2013 Fluence Icon 110 bg, 1.5 dizel aracımı, yaklaşık 1 aydır kullanıyorum. 1400 km yol yaptım. İlk kez altı vitesli bir araç kullanıyorum, deneyimli bir sürücü de sayılmam, teknik işlerden de pek anlamıyorum. Aracım 60–70 km arası 5. vites, 70-80 km arasında da 6. vites istiyor!? Normal mi? Aracın vites yükseltmemi istediğini, kadrandaki “yukarı ok” işareti yandığında anlıyorum, sizin de tahmin edeceğiniz üzere. Bu ışık, standart 2000 devire geldiğinde yanıyor.

Epey bir gözlemledim hep böyle. Rodaj dönemi 1000 km’yi geçince belki düzelir dedim ama değişiklik yok. 1000 KM olana kadar 80’i geçmedim, aracı hiç zorlamadım. 2500 deviri asla geçmedim. 1000 km’den sonra 400 KM uzun yol yaptım. Onda da 120’yi hiç geçmedim, devri de zorlamadım.

Arka arkaya vites geçirmem gerekiyor 80 KM’ye biraz hızlı (abartı değil ama) çıkarken. Şehiriçinde arka arkaya vites geçirmek bunaltıcı oluyor... Gözlemlerim normal mi? 65 km’de beşinci vites ister mi? Ya da 75 km’de altıncı vites. Daha önceki aracım 5 vitesliydi, son vites için 100-120 yapmak gerekirdi!

Deneyimli arkadaşlar yorumlarıyla aydınlatırsa memnun olurum. Teşekkürler...
 

Onurksk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
454
Tepki puanı
6
Puanları
0
aykut abi şöyle bir durum daha var. vites erken değiştirilirse devir düşük kalıyor sonra motor kendini toplayana kadar gaza fazlaca basılır, sonucunda çiğ yakmadan dolayı turbo ve motor üstünde kurum oluşma miktarı artıyor, mazot pompasına fazladan yük biniyor.
kendi sürüş alışkanlığım: vites yükseltince, motor devrinin max tork bandının başladığı devirde kalması gibi bir kullanımı uyguluyorum (benim araçta max tork bandı 2000 devirde başlıyor. şayet clio4 dci olsaydı max tork bandı 1750 devirdi ayağımı 1750 devire göre ayarlardım:))

Katılıyorum dizel aracımda uygun hıza gelmeden vites yükselttiğimde yeni viteste araç 2.000 devir altında kalıyorsa toplayana kadar anlık tüketim bir anda kendini kaybediyor ve zorlanıyor. 2500-3000 aralığında vites yükseltirim daima hem seri gidiyor hemde uygun yakıyor şu an 100 km / 5.3 LT yakıyor
 
Üst