16 GJ 356 – Clio RS – Prof Çekimler Bambaşka

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan F4R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
​Maşallah:eyvEmeklerinize sağlık çok güzel bir çalışma olmuş:eyv
 
güncel resimleri ekliyim. motor yıkandıktan sonra hazır temiz temiz gözüküyoken bikaç kare alayım dedim :) ama en babası son kare oldu :))


p1020148k.jpg


p1020159i.jpg


p1020165j.jpg


p1020164p.jpg


p1020171v.jpg


p1020177b.jpg



p1020321q.jpg


ahaa buda en bombasıı :)))

p1020297fm.jpg
 
Teknik Bir Konudan Dolayi Bu Konudan 7 Mesaj Silinmistir Ozur Dilerim RFC Yonetim Adina Kusura Bakmayin
 
Bursa Nilüfer plaka araç fakat hangi mahallede :) hiç gördüğümü hatırlamıyorum :D gerçekten çok güzel bir araç :D
 
Bursa Nilüfer plaka araç fakat hangi mahallede :) hiç gördüğümü hatırlamıyorum :D gerçekten çok güzel bir araç :D

teşekkür ederim. heykel tarafında oturuyorum. eski sahibi nilüferde oturuyordu.
 
orjinallik çalışmaları vol - 2 :D


aracımda yaptığım tüm işlemleri ve eksiklerini mümkün olduğunca orjinale bağlı kalarak yapıyorum. bu yüzden motoru yıkattıktan sonra kaputu her açtığımda olmayan hava filtre borularım gözüme takılıyordu. Clio RS leri bilmeyenler için söylüyorum; orjinalde filtre kazanından farın altındaki hava deliklerinin arkasına uzanan 2 adet hava hortumu mevcut. bu hortumlar ve bunların takıldığı aparat malesef bende yoktu. Yerine 2 adet uyduruk hortum takmıştım, ölesine orda boşluğa uzatmıştım ve çok gözüme batıyordu. aşağıdaki resimde görebilirsiniz.
p1020321q.jpg





Parçayı nerden bulacağımı düşünürken Selçuk kardeşimde varmış ve hemen gönderdi sğlsun.
p1020324d.jpg





Bir hortumu komple yırtık diğerinin ise bir kısmı yırtık olduğu için kutuya yetişmiyordu. bu yüzden kendim oraya hortum uyduracaktım. birkaç tane boru ve hortum satan yere gittim ama malesef istediğim gibi hortum bulamadım çünkü problem şuydu; hava filtre kazanının çıkışları 65mm, farın arkasında bağlanan bu aparatın girişleri ise 45mm, bu yüzden bu ölçülerde bir redüksiyon ve ayrıca bir 45 derecelik dirsekte gerekiyordu. ama nerdeyse tüm pimas boru satan yerleri gezmeme rağmen bu ölçülerde parçaları bulamadım. nette bursada kaucuk radyatör ve hava filtre hortumları yapan 4-5 firmanın adresimi aldım ve hemen aradığım bu parçaları sormaya gittim. malesef hiç birinde bu istediğim ölçülerde parçaları bulamadım. artık umutsuzca son dükkana girip soracaktım ki, şansıma girdiğim son yer renault yan sanayi filtre ve radyatör hortumları imalathanesiydi :) adama derdimi anlatırken adam şak diye çıkardı aşağıdaki hortumları koydu önüme :)
p1020326kr.jpg



tamda aradığım parça, bir ucu 65mm, diğer ucu 50mm, iç çapı sanırım 55mm ve spiral bir malzeme yani kıvrılınca iç çağı değişmiyor. ayrıca sıcak çekmemesi için dışı bez ile kaplanmış. Allah yardım etti son dükkanda aradığımı buldum ve adamın elinden resmen iki tanesini kaptım :) uçarak eve geldim ve ertesi gün hortumları monte etmek için hemen filtre kazanını söktüm.
p1020328mx.jpg





eee tabiki ben bunu sökmüşken içini açıp filtresini temizlemeden bırakırmıyım :) hemen açtım içini ne göreyim ITG filtre var :) arabayı alırken ITG filtre olduğunu duymuştum ama pekte inanmamıştım doğru çıktı ona da ayrıca sevdindim.
p1020330kt.jpg



ilk olarak filtreyi güzelce sabunlu su ile yıkadım. sonra filtrenin içindeki tel örgünün patlayan fitillerini bir güzel yapıştırdım. zamanla atmış fitiller ama yapıştırınca gayet güzel oldu.
p1020331un.jpg

p1020332j.jpg





işte tüm parçalarım güzelce yıkanıp temizlendi ve kurumak üzere balkona bıraktım. sabah ilk işim montajlamak olacak.
p1020333p.jpg





sabah kahvaltıdan sonra hemen indim arabanın başına ve malesef montaj işinin tahminimden daha zor olacağını gördüm çünkü daha önce Selçuk'unda sölediği gibi farın arkasına o aparatı ve boruları takmak için gerekli boş alan yok çalışamıyorsunuz. bu yüzden tampon sökülecekti ve yakın bir arkadaşımı çağırdım. gelince baktık ki tamponu sökmeye gerek yok. arabayı kriko ile kaldırıp sol davlumbazı sökersek halledebileceğiz. hemen arabayı kaldırıp davlumbazı söktük. sonra aldığım boruları farın arkasına takılan aparata kelepçe ile monte ettik ve hemen resimledim.
p1020334a.jpg

p1020335h.jpg

p1020336li.jpg





ve nihayet 15-20 dk lık bir uğraştan sonra aparatı yerine oturttuk ve boruları kazana taktık.
p1020337e.jpg

p1020338s.jpg

p1020339r.jpg

p1020340l.jpg





hee ayrıca üst taraftta olmayan bir mandal vardı filtre kazanında. onuda alttaki mandalı taktım. alttakileride cırt ile tutturdum. görsellik önemli nede olsa benim için :) sonuç olarak herşey tam istediğim gibi oldu. hem orjinale en yakın hemde çok kullanışlı ve işlevsel oldu. orjinal boruların çapından daha büyük ve daha fazla hava çekebilecek. aslında en güzeli yurtdışındaki bi elemanın aşağıda yaptığı gibi:
IMG_1908.webp


ama ben o parçayı sökmek istemediğim için şimdlik böle orjinalindeki gibi yaptım belki ilerde sökerim. bugünün hatrına arkadaşla bide arabayı denemeye çıktık. bende aracı aldığımdan beri ilk defa otobana çıkıyorum bir göreyim istedim. ama anlaşılan üzerindeki orta susturucu baya bir sıkıyor çünkü araba 170 den sonra çok kasıyor. videolarda da görebilirsiniz. hee birde 3. vites senkromecim problemli olduğu için 2 den 3'e çok yavaş atıyorum.


specler:
kat iptal - 60 lık boru - 60 lık sesi kesecek bir orta susturucu - 60 lık super sprint
kutu içi ITG
2 kişi 72 + 95 kg
hiç bir şey sökük değil stepneye kadar herşey üzerinde hatta bebek koltuğu bile arkada :)
port polish, chip vs hiçbir işlem yoktur.


2. vites 60-200


3. vites 90-190
 
Abi 170/180 den sonrası bayağı sıkıntılı gibihımm
 
Abi 170/180 den sonrası bayağı sıkıntılı gibihımm

evet malesef. RS lerin 5. vitesleri zaten dillere destan, gereksiz uzun. bide orta susturucu olunca böle oluyor. 60lık boru ve 60 lık ss olmasına rağmen orjinal gibi sesi. işte bu yüzden zaten baya sıkan bir orta var arabada. olsun ama polisle felan başım ağırmıyor en azından. bide ailecek bindiğimiz çin sessiz daha güzel :)
 
paspaslara Cliocup172 'den aldığım logoları diktirdim. Hakkaten güel duruyomuş yavss :) bide şu paspas kilitlerini sipariş ettim mi bu ay servisten dahada düzgün durur. hoşuma gidiyor nedense bu tip küçük ayrıntılar.

p1020545u.jpg

p1020546c.jpg

p1020544ip.jpg
 
Geri
Üst