1982 - Renault - 9 GTL

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,502
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
Genel BilgilerMarkaRenaultModel9 GTLÜretim Yılı1982ÜlkeTasarımcıÜretim AdediModel KoduModel AilesiKaroser ve BoyutlarKaroser Tipi4/5S HBKKapı Sayısı4Dingil Mesafesi2480 mm (97,6 in)Ön İz Genişliği1390 mm (54,7 in)Arka İz Genişliği1360 mm (53,5 in)Uzunluk4060 mm (159,8 in)Genişlik1650 mm (65 in)Yükseklik1400 mm (55,1 in)Yerden YükseklikUzunluk / Dingil Mesafesi Oranı1,64Ağırlık855 kg (1883,3 lb)Ağırlık Dağılımı (ön/arka)Yakıt KapasitesiAerodinamikHava Sürtünme KatsayısıÖn Kesit AlanıCxMotor ÖzellikleriMotor ÜreticisiRenaultMotor YeriÖnMotor YerleşimiMotor YapısıSoğutma TürüSuMotor TipiOHVSilindir Sayısı ve YerleşimiS-4Silindir Başına Subap Sayısı2 (Toplam 8 Adet)Motor Hacmi1397 cc (85,25 cu in)Çap76 mm (2,99 in)Strok77 mm (3,03 in)Çap / Strok Oranı0,99Silindir Başına Düşen Hacim349,25 cc/silindir (21,31 cu in/silindir)Krank Ana Yatak SayısıSıkıştırma Oranı9,2 : 1Yakıt Besleme Tipi1 So carbHava Besleme TürüNormalKompresör Tipi-İntercooler TürüYokKatalitik KonvertörYokMaksimum Motor Gücü60 HP (44,7 kW)Maksimum Güç Devri5250 d/dMaksimum Tork100 N.m (73,8 lb.ft , 10,2 kg.m)Maksimum Tork Devri3000 d/dMaksimum Güç Devrinde Tork81,4 N.m (5250 d/d)Güç / Ağırlık Oranı70,2 HP/ton (52,3 W/kg)Güç / Motor Hacmi Oranı42,9 HP/litre (32 kW/litre)CO2 EmisyonuYakıt TüketimiPerformans0 - 80 km/h0 - 60 mph0 - 100 km/h0 - 160 km/h-1 s80 - 120 km/h (son viteste)0 - 400 m Hızlanma0 - 1000 m HızlanmaSon Sürat153 km/h (95,1 mph)Şanzıman ve AktarmaŞanzıman Türü4MSon Vites Dişlisi Oranı0,9 : 1Son Dişli Oranı3,87 : 1AktarmaFWD (Önden Çekiş)Kullanım, Yürüyen Aksam ve FrenlerDireksiyon TürüDireksiyon TuruDönüş ÇapıSüspansiyon (ön)I.CS.MS.LW.ARB.Süspansiyon (arka)I.TA.TB.
 

Meqqy_19

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
1,199
Tepki puanı
5
Puanları
0
Renault 9 GTL- (1985-1987)

Türkiyenin Renault 9 ile tanışması 1985 yılında gerçekleşmiştir.Lansmanı 1981 yılında yapılan Renault 9,1982 de yılın otomobili (car of the year) seçilmiştir. Üretildiği dönemde ekonomik,dayanıklı ve ucuz olması sebebiyle beklenen satış seviyesine kısa sürede ulaşmış ve en nihayetinde 1985 yılında ülkemize giriş yapmıştır.
imagen5hm1.jpg


*Renault 9 lansmanından bir görüntü

Bilinenin aksine Türkiyedeki Renault 9′lar Fransada değil Türkiyede üretilmiştir.(Bir kısım 4 vites GTL versiyonu ithal edilmiştir).Bu anlamak için motorun içerisindeki tanıtıcı karta bakabilirsiniz.



Türkiyedeki ilk Renault 9′ların harf uzantısı “GTL”dir.

gtltrhk8.jpg


*Renault 9 GTL

1986 yılında otomatik vites seçeneğide sunulmuştur(R9 GTL BVA).

1987 yılında görevini GTE Broadway ve GTC versiyonlarına devretmiştir.

Motor olarak, C2J kodlu ekonomik motor GTL serisinde kullanılmıştır. Sıkıştırma oranı 8.2 ve motor gücü ise 68 hp(DIN)dir. Aracın maksimum hızı 165 km/h olup tüketim değerleri şehir dışı 5.8 ,şehir içi 8.2 lt ve karma kullanımda 7.9 l/100km’dir.
*Bu model araçların ruhsatlarındaki güç değeri SAE formunda yazıldığından daha yüksek sanılmaktadır.

GTL modelinin bazı görünüm özellikleri

Bu modellerin bir kısmında açık kahve rengi göğüslük ve döşemeler kullanılmıştır.Bu opsiyon gövde rengi ile uyumlu olarak sunulmuştur.

Direksiyon simidinin kolları aşağıya doğru uzanmıştır.1985 model GTL’lerin gösterge paneli daha değişiktir.1986 yılında gösterge panelide yenilenmiştir.

direksiyongstergebw0.jpg


*Açık kahve renkli iç mekan,farklı tip gösterge paneli ve aşağıya uzanan direksiyon çubukları
eskitipgstergepaneliwm9.jpg


*R 9 GTL eski tip gösterge paneli

İç kısımda kapı açma mandalları krom görünümlü metaldir.Kapı tutacakları ise kısa tiptir. Kapı döşemelerinde vinileks tarzı bir malzeme kullanılmıştır.

Aracın camları renksizdir.

Ön ve arka tamponlarda krom şeritler bulunur.

kromtamponav3.jpg

*Krom şeritli tamponlar

Aracın bagaj kapağının sol tarafında “RENAULT 9 GTL” yazısı vardır.Sağ tarafı ise boştur.
gtlyazsfj7.jpg



9gtlturkeyks9ao9.jpg

“Renault 9 GTL Tanıtım Broşürü”
 
Üst