2001 model 2.0 ide problemi yardim lütfen ):

utkuer

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2015
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba,

Öncelikle bu forumda gerçekten konu hakkında bilgisi olan arkadaşların desteğini rica ettiğim için aracımın sorunu hakkında destek istiyorum. İki ay önce Bursa'dan 2001 model magane coupe 2.0 İDE motor bir araç aldım. Bursa'da eksperede gösterdiğim aracı Bursa'dan İstanbul'a getirirken yolda sorun çıkardı. Araç yolda giderken gaz yememeğe ve yavaşladığım zaman stop etmeye başladı. İstanbul'a gelene kadar yaklaşık 20 kere stop eden aracı zorda olsa evin önüne kadar getirebildim, ertesi gün sabah marşa bastığımda bir sorun olmadan çalıştı ancak toplantıya yetişmek için E5 ten işe giderken yolda kaldım. Bu esnada toplantıya yetişmek için aracı zorla çalıştırmaya uğraştığım için aracın marş motorunuda yaktım. İstanbul'da yetkili renault servisine götürdüğüm aracın marş motorunu ve asıl sıkıntı yaratan parça olan benzin basınç regülatörünü yaklaşık toplam 3000 TL masraf yaparak tamir ettirdim. Ancak aracım hala motor arıza ışığını yakıyor ve iki saat sorunsuz gittikten sonra tekrardan durmak için vitesi boşa attığımda stop ediyor. Sonra sorunsuzca çalışıyor ve hiçbir sıkıntı çıkarmadan devam ediyor. Böyle olunca bende tam iç rahatlığı ile aracıma binip kullanamıyorum. Daha fazla masraf yapmak içinde inanın maddi gücüm kalmadı. Sorunun neden kaynaklı olduğunu bilebilen veya bana cidden bu araç motorundan anadolu yakasında anlayan bir servis önerebilecek olan ( 2.0 İDE motordan malesef herkes anlamıyor) arkadaş varsa sevinirim.
 

cantekin67

Cantekin YAVUZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
647
Tepki puanı
7
Puanları
0
Yaş
35
Geçmiş olsun.
Öncelikle İDE araçlarınızı yetkili servislere götürmemenizi şiddetle öneriyorum. Yapmış olduğunuz 3000 TL masrafa inan şu an çok üzüldüm. Bu aracı size satan arkadaş aracın mevcut probleminden dolayı size satmıştır. Büyük konuşuyorum, çünkü İDE piyasasın da ki en temiz ve sorunsuz denilen araçta bile problemler mevcut, kimse kimseyi boş yere kandırmasın.

Aracınız da kontrol edilmesi gereken noktaları yazıyorum:
Manifold basınç sensörüne giden tüm tesisat açılıp fişiyle birlikte kontrol edilmeli. Eğer daha önce işlem yapıldıysa sarımlar kopmuş olabilir, fişi orjinaliyle değiştirin. Basınç sensörünü manifoldda ki alüminyum tapasıyla birlikte dikkatlice sökün, balata spreyiyle temizleyin ve yerine takın. Bu sensör İDE'lerin kalbidir, motorun karakteristiğini düzenler. Sorunun devam etmesi halinde elektrik tesisatının açılıp ek yerlerinin ve fişlerinin kontrolü sağlanmalıdır.
Kolay gelsin.
 

ozkanbalıkesir

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2014
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
yakıt basınc sensörü dediğiniz parca yakıt basınc kaptörümü yoksa yakıt basınc regülatörü olarak mı geciyor.?
 
Üst