2011 Flueance 1.5 Dci EDC extreme ve 2013 Megane 1.5 Dci EDC İcon EDC KARŞILAŞTIMA

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepki puanı
93
Puanları
0
Geçmiş olsun inşallah aracınız çok hasar almamıştır. 2011 yılında araba ararken EDC ve DSG şanzımana güvenmediğim için manuel vites aldım şimdi forumu okuyunca iyi bir karar verdim diye düşünüyorum 🤔 saçma olabilir ama dizel arabalarda sanki biraz daha mı problem var acaba dizel motor ve turbo şanzımanı yorabilir mi

7 yıl önceyi düşünürsek kararınız bana makul ve anlaşılır geliyor. o dönemlerde dsg, bir çok kullanıcısını mekatronik arızasıyla uğraştırıyordu (birisi de kardeşim çok parası gitti değişimine). edc içinse: 7 yıl önce yeni çıkan üründü birçok kullanıcı (bende dahil) 1-2 yıl piyasa performansını görüp sonra karar vermek ister


Konuya sonradan dahil oldum kusura bakmayin ancak 2012 model megane sporttourer 1.5 dci edc aracim var 164.xxx kmde sanzimanla bugune kadar herhangi bir sorun yasamadim ve kanimca otomatik sanzimanli bir arac kullanmak manuel sanzimanli bir araca gore daha zor ve ozen isteyen bir is. Bazi puf noktalari var bunlara dikkat etmek gerek bence (yokusta,yogun trafikte v.s.).

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

adınıza sevindim, umarım uzun yıllar daha sorunsuzca hizmet eder. memnun olanların da kendini ifade etmesi, paylaşım yapması güzel, böylece konu zenginleşiyor


(kendime öz eleştirimdir: sanal dünyadaki yorumlara baş vurduğum oluyor. abartılı övmeler, düşüncesizce yere vurmalar, mantıklı-tarafsız-gerçekçi-yorumlar.... vs hepsiyle karşılaşıyorum. karar alırken yorumları tartıyorum. hangi tarafın sesinin çok çıktığı/yükseldiği benim için önemli değil. önem verdiğim yorumların mantıklı gelip gelmemesi. sonrasında konuyu tartıya koyup kararımı veriyorum)

şu anki aracım manuel, otomatiğe geçme durumum olunca tercihim büyük ihtimal tork konverktörlü olacak gibi. kardeşlerim (vw ve ford) çift kavramalı araçlarının arızalarıyla çok uğraştılar. bunlar demek değildir çift kavramaların hepsi arıza verir, çift kavrama kullanıp memnun olan çok kişiler var.....

sonuç olarak; kimin başına ne gelirse onu tecrübe ediyor. dili yanan temkinli yaklaşıyor, memnun olan hoşnutluğunu yaşıyor
 

expercions

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
59
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
birçok farklı düşünce olabilirde burda başlık altında ilerlense başlıkla ilgili fikirlerinizi beyan etseniz??!!! Şimdi ben 2013 EDC de güzel diye kendi 2011 EDC em de sorun var diye mi yorumlamalıyım? 1-2 vites te sorun hisseden yada su gibi diyen arkadaşlar tecrube ettikleri aracları yılları ve km leri yazarsa daha teknik bir veriye ulaşabiliriz.
 

metehanaslan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2017
Mesajlar
147
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Ben 2015 Clio 4 1.2 Turbo Edc 120 Hp. modelini kullanıyorum. genelde de agresif sürüş stili sergilerim bu yüzden de 120 Hp. ve Edc modeli özellikle tercih ettim. Aracım şuan 27.200 km'de çok şükür şanzımanla ilgili hiçbir sıkıntım yok sorunsuz geçişler yumuşak duruş kalkışlar ve tepki süreleri gayet iyi inşallah ilerleyen kilometrelerde de böyle devam eder. Daha önce Hyundai İ30 Edc modelini kullanmıştım o bu kadar iyi değildi ufak tefek sorunları, geç tepkileri vardı. Renault Edc şanzımanını daha başarılı buldum açıkçası.
 

sharkemre

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2016
Mesajlar
322
Tepki puanı
1
Puanları
16
Yaş
42
Sanzimanin cift kavrama olmasi vitesi dogrudan p ye alip el frenini cektiginizde yukun sanzimana binmesine engel degil. Bilgilendirme ypin fakat yanlis bilgi vermeyin. Bahsettiginiz parca 20.000 lira. Arac park edilirken ister cift kavrama ister tek kavrama olsun otomatik oldugu surece once bosa alinip el freni cekilerek yuk el frenine bindirilmeli arkasindan p ye alinmali. Siz bildiginiz gibi kullanmay devam edin. Sanziman masrafiyla karsi karsiya kaldiginizda anlarsiniz olayin onemini.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


ya her konuda ukala konuşuyorsun isteyen istediği gibi kullanır ayrıca boşa almaya gerek yok ayak frende el freni çekilip sonra P ye getirilir ben 60 bindeyim ve sürekli böyle yapıyorum elbette direk p ye çekmek zararlıdır ancak N ye almak gereksizdir ayağınız frende el frenini çekersin sonra p ye al bu kadar
 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
birçok farklı düşünce olabilirde burda başlık altında ilerlense başlıkla ilgili fikirlerinizi beyan etseniz??!!! Şimdi ben 2013 EDC de güzel diye kendi 2011 EDC em de sorun var diye mi yorumlamalıyım? 1-2 vites te sorun hisseden yada su gibi diyen arkadaşlar tecrube ettikleri aracları yılları ve km leri yazarsa daha teknik bir veriye ulaşabiliriz.

Renault çift kavramalı şanzımanı yanılmıyorsam 2010-2011 gibi kullanmaya başladı. Bu serilerde bir veya birkaç yazılım güncellemesi yapıldığı söyleniyordu bazı arkadaşlar tarafından. Yaptıranlar sonradan bir sıkıntı yaşamadıklarını da söylemişlerdi burada. Servise danışmakta fayda var belki bir yazılım güncellemesi filan ile sıkıntınız giderilebilir.

Bana gelince. Şu an 3. EDC'li aracımı kullanıyorum. 1. aracım 2012 Megane3 1.5 dci edc Privilege idi. 70bin km gibi satmıştım ve hiç sıkıntım olmadı. 2.el almıştım önceki sahibi bir güncelleme filan yaptırdı mı bilmiyorum ama ben birşey yaptırmadım.
2.edc li aracım 2016 Megane4 1.5 dci edc Touch HB. Onu fazla kullanamadım. Çünkü maddi gelişmeler ve daha büyük kasa ihtiyacı nedeniyle 8500km gibi sattım. Onda da bir sıkıntım olmadı.
Şu an kullandığım ise henüz 10bin km de ve hamdolsun yine bir sıkıntım yok.

Sanzimanin cift kavrama olmasi vitesi dogrudan p ye alip el frenini cektiginizde yukun sanzimana binmesine engel degil. Bilgilendirme ypin fakat yanlis bilgi vermeyin. Bahsettiginiz parca 20.000 lira. Arac park edilirken ister cift kavrama ister tek kavrama olsun otomatik oldugu surece once bosa alinip el freni cekilerek yuk el frenine bindirilmeli arkasindan p ye alinmali. Siz bildiginiz gibi kullanmay devam edin. Sanziman masrafiyla karsi karsiya kaldiginizda anlarsiniz olayin onemini.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Gelelim park esnasında önce N ardından el freni vs. uygulamasına. Buna gerek yok diyorum çünkü zaten durduğunuzda ayağınız frene basılı halde tutuyorsunuz. Frene basılıyken kavramalar zaten boşa çıkıyor, yani şanzımanla motorun bağlantısı bitiyor şanzıman sadece yürüyen aksama bağlı kalıyor. Siz vitesi P ye alıp motoru kapatıncaya kadar şanzıman yüksüz durumda ve araba fren balatalarınca sabitlenmiş vaziyette duruyor zaten. P ye aldığınızda şanzımanın içinde bir ek işlem oluyor. Bir mandal devreye girip şanzımanı kilitliyor. Bu da aracın herhangi bir olumsuz durumda (frenlerin boşalması gibi) kayma tehlikesine karşı şanzıman yardımı ile önlenmesini sağlıyor. Bildiğiniz gibi yokuşta park ettiğimizde el freninin yanısıra daima arabayı 1. veya geri viteste bırakırız, bu da benzer bir mantık otomatik vites için.

utch-transmission-dct-technical-overview-gear-park.gif

Sizin dediğiniz park sisteminin ek hiç bir yaptırımı veya faydası yok araç üzerinde. Ha içiniz öyle rahat ediyorsa öyle yapın ama zaten elektronik park frenli araçlarda el freni P pozisyonunda otomatik devreye giriyor. Zaten bu dediğiniz gerekli olsaydı böylesine önemli bir konu olarak bunu kullanım kitapçığına tavsiye olarak mutlaka yazarlardı. Hangi firma aracı arıza yapsın ister?
 
Son düzenleme:

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepki puanı
93
Puanları
0
birçok farklı düşünce olabilirde burda başlık altında ilerlense başlıkla ilgili fikirlerinizi beyan etseniz??!!! Şimdi ben 2013 EDC de güzel diye kendi 2011 EDC em de sorun var diye mi yorumlamalıyım? 1-2 vites te sorun hisseden yada su gibi diyen arkadaşlar tecrube ettikleri aracları yılları ve km leri yazarsa daha teknik bir veriye ulaşabiliriz.

sorun var diye yorumlamak doğru bir yaklaşım olmaz, arıza var demek için yeterli teknik sıkıntıların yaşanması lazım. şahsen 1-2. vites geçişteki kararsızlığı arıza olarak değilde kimi serilerin karakteristiği olarak yorumlardım.

soruna gelirsek 2 nedene bağlı olması olası;

1. km, yaş ve kullanım saati fazlalığı nedeniyle oluşan yıpranma-metal yorgunluğu
2. daha önce söylediğim gibi versiyon farkından dolayı yapılan yazılımsal ve varsa donanımsal iyileştirme sonucu verim/konfor artması


akla gelecek tüm araç gereçte iyileştirme her zaman yazılımsal olmaz, donanımsal değişimlerde olur. donanımsal değişime misal verirsek : dişliyi tutan vidanın boyu 15 mm, arge sonucu 14 mm olunca sürtünme azalıyor verim artıyor raporu geliyor. bundan sonra 14 mm kullanılır. 15'lik kullanılan seriler alt versiyon olarak geçer ama gözden çıkarılmaz, kullanılmaya devam edilir
 
Son düzenleme:

expercions

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
59
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Arakdaşlar aracım servisten cıktı ve ordaki ustaya durumu anlattım ikame aractaki 1-2 geçisleri ile benim aractaki durumu izah ettim. Debriyaj kavrama noktasını yeniden ayarlamış. Ciddi bir iyileşme ve rahatlama var.
 
Son düzenleme:

wolwe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Aracımı almadan önce internetten araştırdığım kadarıyla EDC daha sorunsuz olarak bahsedilmiş.Aracımı aldım daha sonra bu foruma kayıt oldum.Burada EDC hakkındaki yorumları okuyunca ve masrafları görünce içim cızz etti.Acaba yanlış mı yaptım dedim kendi kendime.Çünkü araç fiyatının neredeyse yarısı kadar fiyat istenmekteydi.Hatta bununla alakalı konuda açtım.Yine buradan okuduğum kadarıyla bazı yetkili servisler hepsi demiyorum araç servis kayıtlı olmak şartıyla şanzuman masraflarında belirli bir oranda indirim yaptığını öğrendim.
Daha sonra bu vites sistemlerinin biraz nazik olduğunu,içeresinde tork konvertörlü şanzumanlardan farklı olarak balata olduğunu ve bittiği zaman değişmesi gerektiğini,bu balatanın 3,500-4,000 tl olduğunu,sanayide ustaya yaptırıldığında 1,000 tl gibi bir paraya değiştirilebildiğini,doğru kullanımda 150,000-200,000 km kadar gittiğini öğrendim.
Aracımı 68.000 km de aldım.Şuan 70,000 km'de.Yakın zamanda aracımda sıkıntı çıkarsa yapcak bişey yok.Mecbur halledecez.Fakat 150,000 km'de (yapabilirsem tabi) sıkıntı cıkarsa hiç gocunmadan masrafını karşılarım.
Benim aracımda da bazen 1-2 vites geçişlerinde sarsıntı oluyor.Ama benim farkettiğim aracın gazına biraz yüklenilirse böyle birşey olmuyor.Yani gaz pedalına yumuşak basıldığında bunu yapıyor.Yokuş aşağıda bazen vites büyütmüyor.O zamanda gaz pedalına dokunuyorum sorun ortadan kalkıyor.Tahminim şanzumandan ziyade artık araçta eğim sensörü gibi bişey varsa ondan dolayı yapıyor.
Sonuçta aracımdan da şanzımandan da şuan için memnunum ve keyfini çıkarmaya çalışıyorum.En nihayetide bu tip sistemler bir çok markada mevcut.Diğer otomatik şanzuman sistemlerine göre artılarıda var eksileride.Ama şu bir gerçek ki artık bir çok marka bu sisteme geçiş yapıyor.
 

matchmaker

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2017
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Aracımı almadan önce internetten araştırdığım kadarıyla EDC daha sorunsuz olarak bahsedilmiş.Aracımı aldım daha sonra bu foruma kayıt oldum.Burada EDC hakkındaki yorumları okuyunca ve masrafları görünce içim cızz etti.Acaba yanlış mı yaptım dedim kendi kendime.Çünkü araç fiyatının neredeyse yarısı kadar fiyat istenmekteydi.Hatta bununla alakalı konuda açtım.Yine buradan okuduğum kadarıyla bazı yetkili servisler hepsi demiyorum araç servis kayıtlı olmak şartıyla şanzuman masraflarında belirli bir oranda indirim yaptığını öğrendim.
Daha sonra bu vites sistemlerinin biraz nazik olduğunu,içeresinde tork konvertörlü şanzumanlardan farklı olarak balata olduğunu ve bittiği zaman değişmesi gerektiğini,bu balatanın 3,500-4,000 tl olduğunu,sanayide ustaya yaptırıldığında 1,000 tl gibi bir paraya değiştirilebildiğini,doğru kullanımda 150,000-200,000 km kadar gittiğini öğrendim.
Aracımı 68.000 km de aldım.Şuan 70,000 km'de.Yakın zamanda aracımda sıkıntı çıkarsa yapcak bişey yok.Mecbur halledecez.Fakat 150,000 km'de (yapabilirsem tabi) sıkıntı cıkarsa hiç gocunmadan masrafını karşılarım.
Benim aracımda da bazen 1-2 vites geçişlerinde sarsıntı oluyor.Ama benim farkettiğim aracın gazına biraz yüklenilirse böyle birşey olmuyor.Yani gaz pedalına yumuşak basıldığında bunu yapıyor.Yokuş aşağıda bazen vites büyütmüyor.O zamanda gaz pedalına dokunuyorum sorun ortadan kalkıyor.Tahminim şanzumandan ziyade artık araçta eğim sensörü gibi bişey varsa ondan dolayı yapıyor.
Sonuçta aracımdan da şanzımandan da şuan için memnunum ve keyfini çıkarmaya çalışıyorum.En nihayetide bu tip sistemler bir çok markada mevcut.Diğer otomatik şanzuman sistemlerine göre artılarıda var eksileride.Ama şu bir gerçek ki artık bir çok marka bu sisteme geçiş yapıyor.


bakımları serviste yapıldıysa orada devam ettirmenizi tavsiye ederim
 
Üst