3000 devirde motor sesi

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
evet ustalar, daha önce yazmıştım, motor yapıldıktan sonra eski pejout motora döndü demiştim, subablar demişlerdi, ama subaplardan şıkırtı yok...

şimdi olay şu:
3000 devire gelince sesli çalışıyor.
vites değiştiriyorum ses gidiyor. tekrar 3000 devire gelince gürültülü çalışmaya başlıyor. ön bilyalardan, egzozdan değil yani...

rolanti valfini kutusu ile temizlettim, hava filtresini değiştirdim. sesi biraz eski haline döner gibi oldu ama aynı..

boğaz kelebeğinden olabilir mi, contaları falan 10 bin km önce değişmişti.

ben yağdan olabilir diye düşünüyorum. 10 / 40 yaşına 5 /40 yağ koyduracam ne dersiniz.
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
ustalar bugün sanayiye gittim :
bir usta dedi ki motor yapıldıysa eskisi gibi olmaz (hadi ordan dedim içimden gittim)
sonra gezerken temiz yüzlü bir usta gördüm hemen gittim yanına....
kontrol etti gazda da benzinde de boğuluyor araba dedi, ondan ses yapıyor dedi.
1-motor kulakları değişecek dedi orjinal değil dedi(mantıklı motor sallanıyor, eskiden sallanmıyordu)

2-boğaz kelebeği kontrol edilecek dedi, lastikler falan fistan(motor açılmadan önce değiştirdim dedim, olsun dedi)

3-motorun üst kapağı açılacak sente var mı bakılacak dedi(bundan bişey anlamadım, sende ile gürültünün ne alakası var)
3. maddeden bişey anlamadım, sente ile ne alakası olabilir...ustalardan yardım....
 
Son düzenleme:

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Genellikle motoru yigdirma yapildigi zaman triger kayisi sente atlaryada takarken yanlis takilmistir. Yani kayis dişlisi egzantirik milinde 1 diş ileride veya geridemi ona bakacak. Triger kayisinda ve dişlilerde çizgileri var onlar o hizada olmali. Sente atlamis kayiş motorda çekiş düşüşüne ve sarsintili çalışmasına sebep olur. Nedeni ise subaplar zamaninda acilip kapanamamasi.
 
Son düzenleme:

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
tşkler RedFox
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
rolanti valfini temizlettim ve oringleri değiştirdim düzeldi ))
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
ustalar bugün sanayiye gittim :
bir usta dedi ki motor yapıldıysa eskisi gibi olmaz (hadi ordan dedim içimden gittim)
sonra gezerken temiz yüzlü bir usta gördüm hemen gittim yanına....
kontrol etti gazda da benzinde de boğuluyor araba dedi, ondan ses yapıyor dedi.
1-motor kulakları değişecek dedi orjinal değil dedi(mantıklı motor sallanıyor, eskiden sallanmıyordu)

2-boğaz kelebeği kontrol edilecek dedi, lastikler falan fistan(motor açılmadan önce değiştirdim dedim, olsun dedi)

3-motorun üst kapağı açılacak sente var mı bakılacak dedi(bundan bişey anlamadım, sende ile gürültünün ne alakası var)
3. maddeden bişey anlamadım, sente ile ne alakası olabilir...ustalardan yardım....

bilgilendirme için yazıyorum.
sente ayarı bozuk olursa yüksek devirle motor bobin buji arızası gibi sendeler. kolay hızlanmaz.
bunların hiçbirisi olmayıp rolantide motor titriyorsa motor kulağındandır...

AYRICA BİLGİSAYAR BAĞLAYINCA SENTEDE SORUN OLUP OLMADIĞI GÖRÜLÜR.
PARANIZ CEBİNİZDE KALSIN ARKADAŞLAR.
 
Üst