98 Broadway 14i rölanti sorunu

KuralZ

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2015
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Devir düşürmemesi, aşırı yakıt tüketimi, motorda boğulma ve egzozdan anormal benzin kokusu gibi belirtilerle jiklenin arızalı olduğunu varsayabiliriz. Malesef resmi büyütüp göremediğim için yorum yapamıyoruma ancak silkeleme ve teklemeyi ondan yapmaz.

İncelemek lazım.

Açıkçası benim yapacağım ilk iş buji kablolarını (ki sanırım sipariş verip henüz takamamıştınız) değiştirmek olurdu.

Ardından bujileri söküp incelerdim, aşırı yağlanma var ise temizleyip tekrar takıp denerdim, çalışması düzelmiş ise nedeni buji yağlanmasıdır ve motorun incelenmesi gerekir. Eğer aşırı yağlanma değil de bujilerde benzinden kaynaklı nemlenme görülebiliyor ise motor boğuluyor demektir, bu da karbüratör ayarı veya arızası anlamına gelebilir. Eğer bu ikisi normal ise bujilerin tırnak aralıklarını ölçerdim, genellikle takılmadan önce kimse bakmıyor ve bir stajyer veya çırak rastgele bir parça gibi davranırsa tırnak aralığı düşebiliyor ki bu durumda ateşleme ciddi şekilde zayıflar. Tekleme ve silkeleme görülebilir. Varsayalım ki bujilerimizi inceledik ve buji kablolarımızı değiştirdik, motorun çalışmasında değişiklik yok. O zaman bu ikisi temiz çıktı demektir ve işimiz biraz uzar.

İşin kolayı oto sanayide benzer araçlarla çalışan ustaların yolunu tutmak olur. Yapmaları gereken şeyler ilk olarak yukarıdaki kontrolelri kendisi yapmak isteyecektir, ardından elektronik ateşlemeden şüphelenir ve mümkünse başka bir aracınkiyle değiştirerek denemek ister, ardından motor teste sokarak emisyon değerleri ve avansını kontrol eder, bu kendisine arıza teşhisi için fikir verecektir.

Moralinizi bozmayın, genellikle bu tip arızalar maliyeti düşük ve basit işler. Arızanın nedeni bulunana kadar biraz zaman istiyor o kadar. Benim endişem motorunuzun yenilenmesini yapan arkadaşın uygun olmayan silindir kapak contası kullanmış veya torkunda sıkıldıktan sonra silindir kapak civatalarına plastik sıkma uygulamamış olması, ki bu durumda zaten bujilerde yağlanma veya egzozdan beyaz duman ile kendini gösterir ve maliyeti sizi değil onarımı yapan malum ustaya kalır.

Belki sadece yanlış yakıt koydular, veya yakıt filtreniz tamamen tıkalı. İncelenmesinde yarar var. Bunları yazarken kendimi fal bakar gibi hissettim :)
 

KuralZ

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2015
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Eğer çalışma hattı boyunca oluşan çalışma izinden bahsediyorsanız onlar çizik sayılmaz, sorun teşkil etmez. Siz dediğim gibi kelebeğin çalışmasını bir kontrol etseydiniz daha kolay olurdu. Motor ısındıkça kelebek açılıyor ise sorun yok, açılmıyor ise potansiyometre değişip kelebek bağlantılarına birer damla motor yağı sürün.

Yukarıdaki mesaja ilk bunu yazacaktım, unutmuşumhehe
 

mustycyp

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2015
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sevgili KuralZ oncelikle ilgin alakan dusuncen icin cok tesekkurler.ilk firsatta dediklerini bir bir uygulayip bildirecegim.
Arbada sadece rolanti sorunu kalmisti ama ben kendimi o kadar cok kaptirmisim ki ellemeden duramadim,kendim halledebilirim diye dusundum(hala oyle dusunuyorum.ozguven hat safhada)potansiyometreyi soktum yagsiz spreyle temizledim,yerine takarken saga sola cevirmemde bi degisiklik olmayinca civatalarini oylece sıktım.ciziklerini gordugum zaman tamm dedim sorun bunda idare ederiz rolanti valfinin arasina da 5 kurusu yerlestirdim yuksek rolanti sorununuda gecici hallettim dedimdevran övüne övüne hanıma hafta sonu baba renoyla cikalim dedim of pufdan sonra ikna ettik ilk 60-80 km yol kestik sıkıntı yok gibiydi donuste araba degisti sanki belli devirlerde silkelenme gaz yememe yada gazi sonradan algilar gibi,sonradan bi açılma haaa yakit gostergesiyle km saati yarisiyordu sanki devir 1500 lerdeyken gaz yememe yada silkelenerek sonradan acilma 2000devir ve ustunde sikinti yok gibi.Neyse sag salim geldik ama hanim bidaha bu arabayla bi yere gitmemem dedi:mad:bu is seref meselesi oldu bu arabayi iplik gibi edemezsem bu kadar tavsiye arastirma ve emege yazik..hımm
 

KuralZ

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2015
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
sağa sola çevirmeniz, jiklenin açma derecesini değiştirir. O yüzden sağa sola çevirirken bir fark göremezsiniz. Ancak sistem çalışırken jiklenin daha erken veya geç açılmasını sağlarsınız. Bu özellik farklı iklimlerdeki araçların adaptasyonunu sağlayabilmek için yapılmıştı. Pek bilinmez, hiç kullanılmaz ama öyle işte :)

Ateşleme sisteminde vakum avans sistemiyle de ilgili olabilir, ancak renault konusunda teknik bilgim zayıf.Genel bilgileri üzerinden gidiyorrum, araca özel bilgisi olan arkadaşlar daha net bilgilendirebilir:eyv
 

mustycyp

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2015
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Eğer çalışma hattı boyunca oluşan çalışma izinden bahsediyorsanız onlar çizik sayılmaz, sorun teşkil etmez.dediniz(resmi net goremediginiz icin soyluyorum)calisma izi tmm o normal ama calisma izi degilde bayagi cizik,kazınmış yani.bir birine paralel 4 şeritten 2 sinin iletken kisimlarinin belli yerlerinde kazınmadan ötürü bembeyaz olmus kısımlar var,
 

mustycyp

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2015
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Tekrardan herkese selam.
Gelelim kafa patlatma konusuna,buji kablolarim nihayet geldi.monte ettim kisa bir deneme sürüşü yaptim.tekleme,silkelenme yok.geriye sadece hafif yuksek rolanti ayari kaliyor(5 kuruşu cirkarmazsam ;-) ) birde su kurcaladigim gaz kelebegi potansiyometre olayi kaldi.netten arastiriyorum baska araclar uzerinden(Fiat tempra-uno-brava-bravo gibi)birde potansiyometre icin star trek diye bir program varmis ama benim ecu Siemens,etkili olurmu bilmem daha firsat bulup deneyemedim.internetten ariza tesbit icin bir ucu12 pin diger ucu obd2 olan kablo siparis etmistim,bugun geldi foxwell diagnostic cihazi araci tanimadi :-( ama pes etmek yok devam...
 
Üst