Alt takim ve hararet sorunu

WAGONCU

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2012
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar, MEGANE 1 STATİON WAGON 2001 MODEL 1.6 16 V BİR ARACIM VAR LPG Lİ BUNDAN 2 AY ÖNCE ALT TAKIMDAN GELEN İNCE BİR TIKIRTI İÇİN ÖNDÜZENCİYE GİTTİM İŞTE ROT VE ROTİL BAŞLARI DEDİ DEGİŞTİRDİM.SES KESİLMEDİ.SONRA BİR DAHA GİTTİM AMARTSÖRLER DEDİ TAKOZLARLA BERABER DEGİŞTİRDİM FELAN DERKEN SONUNDA DENGE ÇUBUGUNUN LASTİKLERİNDE SORUN ÇÖZÜLDÜ. AMA SANIRIM ÇOK SIKILDI ALT TAKIM KASMA YAPTI Kİ DEVİR SAATİ JİKLE ACIKMIŞ GİBİ 1000-1100 ARASINDA DEVİRLİ ÇALIŞIYOR SANKİ ARABANIN DİREKSİYONUNU TAM TUR ÇEVİRMİŞSSİN GİBİ DEVİR YÜKSEK SEYREDİYOR.ACABA SEBEBİ NEDİR?NASIL DÜZEBİLİR.
BİRDE ARAKADAŞLAR AYNI ARAÇDA TRAFİKTE VEYA BİRAZ ZORLAMADA HARARET YARIYI 1 DİŞ GECİYOR SONRA YÜKSELMİYOR SONRA SÜRAT YAPINCA TEKRAR YARIYA DÜŞÜYOR ACABA FAN ACMIYOR FALN MI?ÇÜNKÜ BEN KLİMAYI ACTIM MI DÜŞÜYOR KENDİ KENDİNE. ŞİMDİDEN TESEKKÜRLER CEVAPLARINIZ İÇİN
 

GokhanRS

Gökhan GÜMÜŞ ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2011
Mesajlar
766
Tepki puanı
1
Puanları
0
fan açmasa hararet yapar. o muhtemelen termostattandır(yada devirdaim). zamanı yaklaşıyor olabilir. devir yükselmesinin ön takımla alakalı olduğunu sanmıyorum. tesadüfen başka bir arıza oluşmuştur. alt takımla alakalı olma ihtimali pek yok.
 

WAGONCU

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2012
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
vallahi bilmiyorum hassas arabalar hersey elektronik neredeyse ben radyotörü su tahliy ekutusunu felan da degiştirdim sırf bu yüzden bundan önceki sahibi antfriz file kulanmamıi acaba diyorum kanallarda bir tıkanıklık mı var cünkü ben antrifiz koydum 2 litre bazen 1,5 diş bile yükseliyor sıcak havalarda uyuz oluyorum motoru acıyorum bakıyorum felan fanın calıstıgına bir iki kez denk geldim ufak bir sorun gibi ama ihmal edilirse hararete conta yakmasına kadar gider diye korkuyorum.
devir daim olsa su kaçırır su eksiltme felan yok saglam görünüyor hersey devir müşürü fan müşürü termostad üçlüsünde sorun olabilir bir baktıracagım sorun cöülürse yazarım
 

GokhanRS

Gökhan GÜMÜŞ ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2011
Mesajlar
766
Tepki puanı
1
Puanları
0
fan rezidansıda yapar. zamanla paslanabiliyor. ısıyı geç iletebilir. önemli birşey çıkacağını sanmıyorum ancak ihmal edilmemesi gereken bir durum tabiki. bu arada hangi şehirdesiniz?
 

WAGONCU

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2012
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
İZMİR de yim sanayisi gelişmiş bir yer ama ustasına denk gelmek lazım işte
 

dunkleosteus

Bilgi Girilmemiş
rolanti valfi de yapabilir öyle okumuştum bu forumda biryerlerde.
 

WAGONCU

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2012
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
vallahi arakdaşlar üstün körü gösterdim tamirciye kelebk temizligi ve kelebek contası veya motor üstündeki plastigin altındaki contlardan birisinin hava aldıgını söyledi açılıp bakılacak dedi.simdilik zaten genel cümle acılıp bakılmadan birsey diyemeyiz.hayırlısıhaftaya baktıracagım
 

firehunter

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
276
Tepki puanı
0
Puanları
0
Alt takımdaki sorunlar rölantiyi etkilemez. Hararet göstergesinin bir miktar yarıyı geçmesi normaldir. Anormal bi şekilde Maksimuma yaklaşıyorsa veya yakın duruyorsa bi sorun var denebilir ancak. Bu şikayetlerden motor açılıp bakılacaksa onu neye dayanarak dedi tamirciniz merak ettim başka sorunlar varmı aracınızda yada hararet yaptırdınız mı hiç?
 

cantekin67

Cantekin YAVUZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
647
Tepki puanı
7
Puanları
0
Yaş
35
Bu tür sıkıntılarınıza aslında daha açık ve düzgün yazmanız durumunda daha etkili cevaplar verebiliriz.

Alt takım problemi çözülmüş, aslında iyi bir rot balanscı bunu tek sefer daha maliyetsiz çözerdi. Devirin yüksek çalışması özellikle F serisinin baş belası kronik sorunu.
EGR kelepçe uçları, boğaz kelebeği ve rolanti sensörünün olduğu yerlere güzel bir köpükle bakılıp kaçıran yer varsa teşhis edilmelidir.
Eğer kaçırma gözlemlenmiyorsa ya da kaçırma olmadığına dair kesin bir ifade varsa potansiyometre ve rolanti valfi sensörlerinde sinyal arızası vardır. Potansiyometrenin fişini araç çalışırken çekin ve devri gözlemleyin, oynama olacakmı ?, rolanti valfinin de fişini çekin ve aracı stop edin, tekrar çalıştırmadan önce fişini yeniden takın ve çalıştırın, hafif gaza yüklenin; eğer devir daha da yükseklere çıktıysa potansiyometre fişini takın ve devrin düşmesini gözlemleyin.
Düşerse, ara contlara bakılıp aracın manifolduna bağlı kaptörler gözden geçirilmelidir.
Aracınızın kilometre bilgisini, motor bilgisini verirseniz sorununuzun bulunmaması durumunda daha fazla yardımcı olmaya çalışırız.
 

cantekin67

Cantekin YAVUZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
647
Tepki puanı
7
Puanları
0
Yaş
35
Hareret sorununa gelirsek, havaların soğumasıyla araçların ısıl çalışma değerleri özellikle rolantide de yüksek bazlı olacaktır. Yarımı en geç 1 çizgi geçe çalışması doğaldır. Aracınız klimalı ise kesinlikle bakım olarak hattınızın oto elektrikçi olarak her yaz ve kış başlangıcında bakılması gerek.
50 TL'lik bir fan rezistansı size 2.000 TL'lik masraf açabilir maalesef.
 
Üst