Antifriz ekleme dikkat edilecek husus

ncb48

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba, herkese iyi forumlar 2020 aracımda bugün motor çalışırken motor kaputunu açtığımda antifriz seviyesinin minimumum altında olduğunu gördüm. Bu hususta iki sorum olacak. Araç 5000km de.
- sıfır motorda ilk yıl bu kilometrelerde eksiltme normal midir?
- malum kısıtlama nedeniyle servise gitme şansım yok haftaiçi yoğun çalışıyorum kendim temin edip eklemek istesem neye göre satın almam eklerken neye dikkat etmem lazım? araçta şuan sarı turuncu arası bir antifriz var.

Şimdiden teşekkür ederim
 
Son düzenleme:

Renocumali

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2020
Mesajlar
66
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Merhaba. Kapalı devre sistemlerde su eksiltme gözle görülür derecede olmaması lazım. Daha önceki seviye tam olarak neredeydi?

Öncelikle seviye minimumun tam altındaysa yarım litre hazır su koyun bişey olmaz max çizgisine kadar ekleyin. Kapağın gevşek olmadığınada emin olun. Motor Hararet göstergesi orta seviyeyi hiç geçtimi bu arada? Araçla 20 km yol yapın. bu arada kilima havalandırma vs açmayın. Hararet orta seviyeyi geçmiyorsa aracı beton bir zemine park edin. Gözle 10 dk boyunca motor altını gözlemleyin su kaçağı var mı diye. Eğer su kaçağı varsa vakit kaybetmeden servise gösterin hortumların kelepçe yerlerini kontrol etsinler.
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
İyi geceler. Öncelikle aracınızın motor çalışırken antifriz seviyesini (yedek su deposu seviyesi sanırım), kapağı açıp mı kontrol ettiniz, kapak kapalı iken gördüğünüz seviye mi o?

Eğer kapak kapalı iken kontrol ettiyseniz, cumali beyin belirttiği gibi, sistem kapalı devredir ve su kaçağı olmaması gerekir. Kapalı devre sistemlerde soğutma sıvısının kontrol edilebilmesi için motorun kapalı ve motorun soğuk olması gerekir. Termostat açmıştır / açmamıştır o an, kaloriferiniz otomatik devredir v.s. dolayısıyla araç çalışırken motor suyu seviyesi ısı yada farklı etkenlere dayalı sürekli değişir.

Eğer kapak açıkken baktıysanız, (kapalı sistemlerde kapak açıkken motor ısısına bağlı basınç, sistemden kaybolur. bu durumda su seviyesi yükselmesi gerekir.) ve motorunuz o an sıcaksa, motorunuzda ciddi su eksiletmesi olabilir. Zira soğutma sıvısının sağlıklı olup olmadığını ancak motor soğukken görebilirsiniz. Sıcakken su seviyesi az ise, soğudukça daha da azalacaktır. Bu durumda mutlaka servise gözükmeniz gerekir.

Su eksiltmelerde direk antifriz kullanmayın. Saf antifrizin donma sıcaklığı -12 derece iken %50 su ile karşıltırıldığındaki donma sıcaklığından -37 dereceye çıkar. Her ihtimale karşı bir bidonda %50 antifriz %50 su karşımı bulundurun.
 

ncb48

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Cevaplar için teşekkür ederim aracın altında veya motor bölümünün alt kısmında herhangi bir kaçak yok aracın yerini değiştirip altını kontrol ettim motor bölümü içini de kontrol ettim. Motor iyice soğuduktan sonra yedek su deposu kapağını açtım hava çıkışı oldu. Bugün tekrar bakmadım ama motor sıcak ve soğuk arasında çok seviye farkı yok.

Tahminim aracın yeni olması nedeniyle sistem içine yedek su deposunda su çekti.

Bu kaçak olayını anlamanın en iyi yolu anladığım kadarıyla antifirizli su ile seviyeyi Max yapıp takip etmek olacak.

Su ile karışım yapıp antfiriz eklemeyi düşünüyorum ama aklımdaki diğer soru içinden farklı bir antifirizli su var bende başka marka antifirz su karışımı eklendiğimde özelliği bozulur mu?

Yoksa komple değiştirmek mi doğru olur acaba
 

ncb48

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba. Kapalı devre sistemlerde su eksiltme gözle görülür derecede olmaması lazım. Daha önceki seviye tam olarak neredeydi?

Öncelikle seviye minimumun tam altındaysa yarım litre hazır su koyun bişey olmaz max çizgisine kadar ekleyin. Kapağın gevşek olmadığınada emin olun. Motor Hararet göstergesi orta seviyeyi hiç geçtimi bu arada? Araçla 20 km yol yapın. bu arada kilima havalandırma vs açmayın. Hararet orta seviyeyi geçmiyorsa aracı beton bir zemine park edin. Gözle 10 dk boyunca motor altını gözlemleyin su kaçağı var mı diye. Eğer su kaçağı varsa vakit kaybetmeden servise gösterin hortumların kelepçe yerlerini kontrol etsinler.

Diyarbakır'da kullanıyorum araci 45 derecelerde ful klima açık bile hiç hareret yukselmedi yazın da eksikliğini farketmistim yedek suyun tam ortada kalıyor hararet
 

Renocumali

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2020
Mesajlar
66
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
O zaman sıkıntı yok :) zaten kaçak olsa su kalmaz depoda. 5 yılda max seviyeden min seviyelere düşmesi normal. Yıllık ise toplam çay bardağı kadar karışım antifiriz ekleyin yola devam :)) Not: Su max seviyede ise eklemeyin. :))
 
Üst