Aracın rölantide ısınması hakkında bilgi

fatli58

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2017
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
51
Hocam 1-2 dakika bir motor yağsız çalışırsa o motoru kucağımıza alırız.Ki yağlar daki en düşük çalışma sıcaklığı -17 derece dir (o yağların üzerindeki 0W --- değeri varya işte o )

Yeni araçlarda tek yönlü valfler vardır yağın kanallardan süzülmemesi için yağ kartere geri dönmez tamamen.Siz marşa bastığınız anda yağ pompası çalışmaya başlar ve sisteme yağ basar ve bu bir iki saniye sürmez bile. Onun haricinde silindir cidarlarının yağlanması meselesi var sadece.Eğer araçta yağı silindiri yağlayacak şekilde püskürten mekanizma yoksa krank milinin karterdeki yağa çarpması ile yağlama hemen sağlanmaya çalışılır. En büyük meselede bu zaten ilk bir kaç saniye (özellikle marş esnasında) silindir cidarları yağsız olduğu için aşınmanın büyük kısmı bu aralıkta oluyor.Bunun önüne geçmek içinde dediğim gibi silindire yağ püskürten uçlar kullanılıyor.

Özetlemek gerekirse Turbo dahil yağlama marşa bastığınız anda başlar ve sistem yağsız kalmaz.Lakin soğuk motora yüklenmek doğru değildir.Bunun sebebide ideal çalışma ısısına gelip yeterince genleşmeyen yani tam yerini bulmayan parçaları zorlamamaktır.Siz hemen ısınan pistona bağlı görece soğuk krankı zorlarsanız yerine oturmayan sistemi zorlamış olursunuz dolayısı ile çalışma ısına gelinceye kadar aşırı zorlamamak gerekiyor motoru.


Hocam,
öncelikle vermiş olduğunuz teknik bilgilerden dolayı teşekkür ederim,
çok güzel ve ayrıntılı açıklamışsınız, bende 2011 yılına kadar Sivasta yaşayan ve - 38 leri gören birisi olarak yaşadığım tecrübelere dayanarak yorum yaptım, tabiki de 1- 2 dk. yağsız çalışan bir motor biter, verdiğim sürelerden kasıt, motorun tamamen homojen yağ ve kısmi ideal bir ısı dengesiyle yola çıkmasını sağlamak içindi, bundan önceki aracım 1.2 TSI jetta idi ve özellikle ilk çalıştırmada turbonun yağlaması için 30 sn sonra hareket edin diye yazıyordu, belki benzinli motor olduğu için olabilir, bilmiyorum, yine uzun yol dönüşü 30 sn. sonra stop edin diye uyarı vardı, bunlar normal iklim koşullarında idi, işin içine birde Sivas'ın kış durumu girince, maalesef bu sürelerde motorun sesi normale dönüyordu...
Dediğiniz gibi hemen hareket edilirse hiçbir sorun yaşanmayabilir, olayın tekniği de bu olabilir, ama kendi adıma ciddi rakamlara araç alıp, yazın 20-30 sn- kışın ise 1-2 dk. rolantide çalıştırmak belki biraz yakıt giderini artırır ama psikolojik olarak beni daha iyi hissettiriyor...
 

2011FLUENCE

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2017
Mesajlar
572
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
ilk çalıştırma kadar stop etme olayıda özellikle turbolu araçlarda çok mühim.
stop etmeden önce biraz rölantide çalışması ve turbonun devrinin düşmesi beklenmelidir.
kesinlikle ara gaz verilipde stop edilmemelidir.
yüksek devirlerde aniden stop edilmelerde turbo mili yağsız ve devirli şekilde olduğu için mil kesme olayına kadar gidebilir.
ayrıca dizellerde araç motoru yola çıkınca yani devir çevirmeye başlayınca ısınır rölantide ne kadar beklerseniz bekleyin hararet ibresinin kalmadığını görürsünüz.
 

alsh

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2017
Mesajlar
321
Tepki puanı
0
Puanları
0
Havalar soğumaya başladığı için sabahları 3-4 dk bekliyorum. Sonra hız limitöründen en düşük olan 30 a ayarlayıp yol boyunca devam ediyorum. Araç 30la gittiği sürece vites 3te ve devir saati de 15te sabitlenmiş oluyor. Dijital ısı hararek göstergesi tek çizgi olunca da limitörü devre dışı bırakıp normal kullanıyorum. Sizce bu uygulama araç sağlığı için doğru mudur?
 

2011FLUENCE

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2017
Mesajlar
572
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Havalar soğumaya başladığı için sabahları 3-4 dk bekliyorum. Sonra hız limitöründen en düşük olan 30 a ayarlayıp yol boyunca devam ediyorum. Araç 30la gittiği sürece vites 3te ve devir saati de 15te sabitlenmiş oluyor. Dijital ısı hararek göstergesi tek çizgi olunca da limitörü devre dışı bırakıp normal kullanıyorum. Sizce bu uygulama araç sağlığı için doğru mudur?
burada muhim olan soguk olan motorun ve mekanik aksamin zorlanmadan isitilmasi artik dunya otomotiv sanayisi aracin ilk calistirma sonrasi rölanti de degil dusuk devirlerde yolda isitilmasi konusunda fikir birliginde.
 

alsh

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2017
Mesajlar
321
Tepki puanı
0
Puanları
0
burada muhim olan soguk olan motorun ve mekanik aksamin zorlanmadan isitilmasi artik dunya otomotiv sanayisi aracin ilk calistirma sonrasi rölanti de degil dusuk devirlerde yolda isitilmasi konusunda fikir birliginde.

Evet hocam anladım...
 
Üst