Arka Kampanaları Diske Çevirmek Mümkün Müdür?

tolgayilmaz55

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar aracıma 17inç yeni jant takımı aldım yalnız onları taktırmadan önce, aracımın arka kampanalarını diske çevirmek gibi bir fikir geldi aklıma bunu yaptırma imkanı olurmu ve yaptırsam aracıma bir zararı olur mu?
 

GökhanD

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2014
Mesajlar
110
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
O fikir bende de var ama baya zor olacak gibi. Hadi megandan yada rs versiyondan aldık taktık diyelim. Abs fren basıncını ebd esp sensörlerini falan ayarlamak var. Bunlar herhangi frencinin yapacağı işler de değil. Pirince giderken bulgurdan olmak, yada boşa para verdiği disk kaliper vs ile kalmak var.
 

tolgayilmaz55

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
O fikir bende de var ama baya zor olacak gibi. Hadi megandan yada rs versiyondan aldık taktık diyelim. Abs fren basıncını ebd esp sensörlerini falan ayarlamak var. Bunlar herhangi frencinin yapacağı işler de değil. Pirince giderken bulgurdan olmak, yada boşa para verdiği disk kaliper vs ile kalmak var.

bi ustadan aldığım bilgiyi aktarıyorum size ne kadar doğru bilmiyorum ama şöyle dedi (araç abs'li ama abs yalnızca disk fren mekanizmasını etkiliyor yani sadece ön diskler tak tak vuruyor arkalar kampana oldugundan orada abs'nin bi etkisi yok , yani arka takımlar disk fren olsada bi mahsuru olmuyor , ama bunu yapacak bi usta , bi bilir kişi lazım , bu işten anlayan
 

szralp

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
39
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
bi ustadan aldığım bilgiyi aktarıyorum size ne kadar doğru bilmiyorum ama şöyle dedi (araç abs'li ama abs yalnızca disk fren mekanizmasını etkiliyor yani sadece ön diskler tak tak vuruyor arkalar kampana oldugundan orada abs'nin bi etkisi yok , yani arka takımlar disk fren olsada bi mahsuru olmuyor , ama bunu yapacak bi usta , bi bilir kişi lazım , bu işten anlayan

Arka kampanalarda abs için sorun olmayacağı doğrudur ama bunun daha esp si var bildiğim kadarı ile arka kampanaların içinde esp için ayrı bir devre var onunda dışında arkaları kampanadan diske çevirmenin en zor kısmı el freni tertibatını ayarlayabilmek
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Merhaba arkadaşlar aracıma 17inç yeni jant takımı aldım yalnız onları taktırmadan önce, aracımın arka kampanalarını diske çevirmek gibi bir fikir geldi aklıma bunu yaptırma imkanı olurmu ve yaptırsam aracıma bir zararı olur mu?

Renault grubunu hiç bilmiyorum ama honda hastası,tutkunuydum yıllarca ve 23 sene kanadada kaldım, orada modifiye oldukça kolay,ucuz,yaygın ve basit. hondaların ise en çok tercih edilen modifiye arabası olmasının ana sebebi (en azından Amerika ve kanadada) modeller arası değişebilirliğidir.

EF kasa 1989-1991 civic ve crx ile DA kasa 1989-1993 model Honda interga
EG kasa 1992-1995 model civic ve 2inci nesil Delsol yada CRX ile DC kasa 1994-2001 model Honda integralar birbirlerine %100 uyuşan motor,şanzıman, beyin, gösterge,göğüs
koltuk, süspansiyon vede frenlere sahiptir.

bunların arasında en yaygın olan değişim EG kasa hb civic araca DC kasa integra type-r motor,şanzıman vs takmaktır B18C5 kodlu 195hp-200hp (ülkeye göre değişiyor).


bende 1993 model honda civic CX (kanada tipi Amerikan değil) 1.5 102hp gitmeyen rezil bir araçtı, hurdadan kazalı bir DC integra GSR satın almıştım 1.8lt 170hp vtec motorlu öyle uçaktı fln diyemem ama oldukça çılgındı 8000rpmde vites atan baya seri bir araçtı,azda yakıyordu.


neyse bu araçta arkalarda kampana vardı DC integrada ise disk ve birebir uyması için komple arka takımın değişmesi gerekiyordu öyle kampana sök disk tak değilde komple (Türkçe bu parça isimlerine %100 emin değilim yanlışsam affola) salıncak (İngilizce spindle) , tekerlek merkezi yada bilyesi (ing hub) vs değişmesi gerekiyordu.


bu yola çıkarak diyeceğim şuki megane ve fulence aynı şaselere sahip olmadığından pekte disk değişimi mümkün değil, mümkündür ama oda clio RS bulup komple arka takımın alınması ile olur diye düşünüyorum.

Google da EG Civic rear disk conversion, eg to dc disk conversion, eg type r disk conversion ,eg gsr disk conversion,civic integra disk conversion derseniz detaylıca bulabilirsiniz illaki çıkar bir sitede detaylı anlatımı bu işlem 1998de ünlendi ve halen amerikada yaygın binlerce araca yapılan hala trend olan bir işlemdir (yani civic vtecler ve modifiye)

tabi buraya gelince,taşınınca lt si 5tlden benzin ile yalan oldu :) , şimdi yazıp anlatınca ne derece özlediğimi anladım ama artık yaşta geçti :)
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
birde bu işlemde fren hidroliğide önemli bir husus, kampanaların gereksinimi olan basınç ile disklere gereken çok farklı, kampana olan civicdeki master cylinder yani şu fren yağını koyduğunuz kutunun arkasındaki kocaman diskimsi besleyici kutu diyeyim Türkçesini bilmiyorum değişmesi gerekmişti onun yerine integradan alınan daha heybetli master cylinder şartı yoksa arkalar tutmuyordu.

birde şunuda ekleyeyim arkaları kampanadan diske çevirdiğimde aracın fren performansı öyle aman aman değişmedi duruş mesafesini ölçmedim ama değişim mesafeden çok aracın fren uyguladığındaki dengesi değişti.

örneğin kampanalı olan aracımda fren uygularken öne doğru yaylanan aracım diske dönüştürüldüğünde öyle öne çok yaylanmaz oldu daha dengeli olmuştu ondan öte çokta fark hissetmemiştim,şahsen onca emek ve harcanacak paraya çokta değeceğini düşünmoyorum hele hele en kral clio 4 ülkemizde 120hp iken :)
 
Üst