Aydınlatma projelerim.

oktay toker

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ağu 2013
Mesajlar
59
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
52
Geçen ay Rabbimin izni ile Zonguldak ilimizden bir doktor arkadaşımızın 2006 Hb V6 Mondeo far çalışmasını bitirebildiğim bu çalışmada uzun ve kısa hüzmeye yeni nesil Hella bi-xenon mercek kullanıldı.Uzun hüzmeye farlar yanmadan sellektör atabilmeyi sağlayan Gen5 balast kullanıldı.Kısa hüzmede orjinal xenon ampul balast takımı kullanıldı.Her iki mercekte Aküden direkt tesisat çekilerek yapılan bağlantıda yaptığım role tertibatı ile hem kısa far olarak hemde uzun far olarak aktif kullanılıyor.Uzun hüzme tesisatı sadece 2 merceğin selenoidini besliyor.Kısa hüzme tesiastı orjinal balastı kontrol ediyor.Kısa hüzme ve uzun hüzme + uçlarından tetik alınarak role sistemine komut veriyor.Arkadaş siyah taban far olmasını istediği için siyaha boyandı.Bu benimde işime geldi. arka kapakta bu defa uzun hüzme kısmında 1.5 cm civarı çıkıntı yapıldı.Diğer taraf temiz.


Bmw angel halka ilavesi ve power led sinyal ilavesi bilahire Led başlığı altında paylaşacağım.


5of0D51.jpg


Q3Dwj4M.jpg


rdacv78.jpg


BqjkYNZ.jpg


Lleo8jT.jpg


z7vvxYT.jpg


7RHgN2t.jpg


eMENLxg.jpg


7ZmVjgb.jpg


NJwd8py.jpg


BdwpcX7.jpg


p5mLUMA.jpg


VbBKinN.jpg


Cd3VvTx.jpg


fIW1JtY.jpg


Sinyal videosu.Bu defa sinyal yanarken halkaların ışığını kesmedim.Sadece bir tercihti.Halkalar parklar yanınca kısılıyor.


http://s1135.photobucket.com/user/tamircioktayy/media/MOV06425_zps7dca3c5b.mp4.html
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
Oktay abi çalışmalarını zevkle takip ediyorum bazen neden ankara da bu abi ile tanışma şansım olmadı diye hayıflanıyorum inan. Yeni tüm projelerini zevkle takip edicez bunu bil eline emeğine sağlık :bravo
 

oktay toker

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ağu 2013
Mesajlar
59
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
52
Şunuda belirteyim.Mercekler bir siğorta iptali veya role sistemindeki bir kablo iptali ile Orjinal olması gereken aydınlatma haline alınabiliyor.Yani kısalar kısa uzunlar uzun olabiliyor.İşlemi yaparken bu seçeneğide yapıp kararı kullanıcıya ait olmak üzere ben hem kullanıcıyı memnun etmek hemde kurallar çerçevesinde yapıyı korumaya çalıştım.
 

oktay toker

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ağu 2013
Mesajlar
59
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
52
Aralık ayı sonuna doğru Rabbimin izni ile iyi bir sonuç alarak ve Ankara'dan kullanıcı arkadaşımızında oldukca beğendiği Fiat Stilo aracının farlarında kısa hüzme ye yeni nesil Valeo bi-xenon merceklere D1s Philips 4300k xenon ampul ve Gen5 balast,uzun hüzmeye yeni nesil clear lensli Bosch servo bi-xenon merceklerin perdesi uzun hüzmeda sabitlenerek halojen H7 ampul traşlanarak,sis bölümüne Mondeo Mk3 orjinal ceviz xenon merceğinin perdesini düzleyerek h7 ampul traşlanarak takıldı.
Baktım Her şey mercek olmuş sinyal bölümünede yine Mondeo merceğini kullanarak içine 4 tane amber power led yerleştirdim ve farın orjinal park bölümündeki deliklerede Nude lesn ile power led yerleştirerek gayet güzel bir sinyal bölümü yapıldı.
Mercek şapkaları 2 parçalı olarak yapıldı.Sis ve sinyal mercek şapkalarıda metalden bir hazır parça kullanıldı.
Orjinal Bmw U halkaları kullanılarak gündüz farımızıda her bir halkaya 4 x 1 watt smd 3528 kullanarak işlemi bitirdik.Ön çerçevede mecburi olarak kesilmeler yapıldı.Bütün yapısalda oynamalar olduğu siyaha boyamaya karar verildi.

Bu çalışmada sis mercekleri en çok vaktimi alan kısım oldu.Ve şu an bu farların orjinal yapısında şimdiye kadar yaptığım bütün farlarda olan havalandırma filtre kanalları bu farın Bosch marka olmasına rağmen olmadığını üzülerek anlamış bulunuyorum.Sadece sis bölümü tarafında ne olduğunu tam anlayamadığım 2 tane yaklaşık 1 mm falan genişliğinde iç deliğe sahip bir çıkış var.Mecburi olarak hurda farlardan sökerek hava kanalı filtrelerini bilahire mecburen yerleştirecegim.Sağ far tarafında yaklaşık 3 haftadır falan kullanımda sorun yok ama sol far kısmında arka kısım her yeri kapalı olduğu için nem sorunu oluştu.Şimdilik uzun hüzme kapagı açık şekilde dolaşılıyor.Uzun hüzme kapagında nem kapsülleri ekleniyor.
wsNt4kX.jpg
CJVZmkD.jpg
XHc6qcV.jpg
U0OES8Z.jpg
x8k5DzE.jpg
5Hjau7K.jpg
FUiOMkM.jpg
XnRWLWO.jpg
UYIRiqM.jpg
LD5MlMa.jpg
ihEc6GY.jpg
ablKi2c.jpg
z0mraNR.jpg
Araç üzerindeki görünümü çok net değil ama şimdilik elimde bu var.
8sSUjnd.jpg
Sinyal ve gündüz farı videosu.
http://s1135.photobucket.com/user/tamircioktayy/media/MVI_7190_zpsa6b243de.mp4.html


 

oktay toker

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ağu 2013
Mesajlar
59
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
52
Son düzenleme:

oktay toker

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ağu 2013
Mesajlar
59
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
52
Rabbimin izni ile Ankara'dan arkadaşımızın Golf 4 aracının Stopları için Power led dizaynı uygulaması yapmak için uzun süren bir çalışmayı iyi bir sonuç ile bitirmek kısmet oldu.Oldukça fazla şekil testleri,dizayn denemeleri,lensler,ledler deneyerek sonuca ulaşıldı.Stop tipi oldukca ölçüsüz denilebilecek yapıya sahip olduğu için led şekli vermek beni epey zorladı.
Çalışmayı lens kullanarak bitirmek istiyordum ama lensler istediğim gibi olmadı iptal ettim.Lenslere göre delinip şekil verilen yapıyıda sonradan bozmayarak aynen kullandım.Bu nedenle biraz led dizilimi hatalı oldu bunuda nazarlık diyerek ellemedik.
Çalışmada Park modu için ilk baştan beri ben pleksi çubuk dizaynı için uğraştım ve ortaya tahminimden daha iyi netice aldığım bir yapı çıktı.Pleksileride power led ile aydınlattım.
Bütün kırmızı ledler smd tip her biri 50 lümen kırmızı renk verebilen ledler.
Amber renk sinyal ledlerimiz.Sinyaller için sonradan yürüyen şekilde yapmaya karar verdik ve yaptık fakat sonradan ön sinyal ile uyumsuz olduğuna karar verildi ve normal şekilde yanması sağlandı.
Geri vites için 15watt power led merceksiz olarak kullanıldı ve ciddi manada performans alındı.Kamera ile gündüz gibi görüntü alınabiliyor.
Stopların komple açılmış hali.
M1uEIoF.jpg
En son karar verilen yapı için kesilmiş delinmeye hazırlanmış sogutucularımız.
UgX1cdS.jpg
sinyal ledleri test için monte edildi.
Fqnkw3k.jpg
Sogutucularaın boyalı ve ledlerin takılmış hali.
mSvkoLT.jpg
Stop kasası zımparalanıp siyaha boyandı.Buna en son karar verildi ve sanırım epey doğru bir karar oldu.
rx2FVl0.jpg
Bu şekilde bir yapı olsun demiştik ama sonradan vazgeçtik.
dAUr6mI.jpg
Bütün ledlerin montajlı hali.
TtJ3nN9.jpg
Sonra orjinal pleksi camlar gibi ledlerin önünü kapatmaya karar verildi ve pleksiler hazırlandı,şeffaf folyo ilede kaplandı.
TsSMnhl.jpg
Montajlı halleri.
0GuUjaC.jpg
NUnIrHu.jpg
JFoD1zl.jpg
Pleksi çubukların takılmasından sonraki testimiz.
rcz361h.jpg
Stopların kapanmış hali.
Q82Wz3l.jpg
Montaj sonrası görünümler.
MOu2nlS.jpg
Aklımda ilk baştan beri olan köşe kısma led uygulaması sonrası görünüm.
9aa1wEJ.jpg
AlnVint.jpg
Son hallerinden kareler.
1BHwy25.jpg
jMhjJRa.jpg
04vIuKj.jpg
fPdhdcP.jpg
 

oktay toker

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ağu 2013
Mesajlar
59
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
52
Rabbimin izni ile yine uzun süren bir çalışmayı son derece güzel bir sonuç ile bitirmek kısmet oldu.Farlar Bursa'dan bir arkadışımıza ait İnsignia aracı için alınan İnsignia Cosmo modelin Afl farları diye bilinen modeli.Çalışmaya ilk başta sadece mercek değişimi için başlandı fakat sonradan iş büyüdü,Yeniden yapılanan gündüz farı,orjinal gündüz farının yerine sinyal ve orjinal sinyalin yerine led uzun hüzme yapılmay akarar verilerek işin akışı uzadı.bu çalışmadada oldukca fazla testler,dizayn aşamaları yaptım.Sonra bu çalışmalara ilave olarak ledlerin yanış şekilleri ile oynama yaptık.
sinyalleri akan ışık yada yürüyen ışık şekiline benzetmeye,yeni dizayn ettiğimiz Gündüz farınıda kademeli olarak yanmasını istedik ve istenilen şekildede sonuç alarak farları kapattık.
Güdüz farında smd her biri 50 lümenlik yarım wattlık ledler kullanıldı.Sinyalde 1 watt amber ledler kullanıldı.Uzun hüzme ledlerimizn her biri 20watt power led olarak sağ ve sol olarak 6 led 20derecelik reflektör sınıfı lens kullanılarak güzel bir sonuç alındı.
Orjinal Hella mercekleri Afl sisteme göre olduğu için yeni nesil Hella Bi-xenon mercek ile değişti,Yükseklik motoru servoo tip olduğu için orjinal yükseklik motoru ile değişti.Gen5 balast ve Philips 4300k xenon takım kullanıldı.Orjinal iç mercek şapkası siyaha boyandı.
Farların açılmadan ilk hali.
BMksACr.jpg
Farların açılmış hali.
IYAndtJ.jpg
N0oigTi.jpg
Sadece mercek çalışması yapılsa idi bu şekilde farlar kapatılacaktı.
MGx4tni.jpg
Orjinal servo yükseklik motoru ve yerine takılmış normal motor.

7cLtyWv.jpg

qm5FgHd.jpg
Orjinal Afl Hella mercek ve yeni Hella mercek yan yana.Montajı yapılmış Hella mercek.
1VGPoRM.jpg
rLIBQMO.jpg
İç mercek kapagının boyanmış hali ile benim düz çubuktan bükewrek bu şekli verdiğim parça son şekilde ince kalınca montajı zorlaştığı için 3 mm daha geniş hali ile Lazerde kesilmiş aynı şekildeki pleksi çubugun Gümüş grı ye boyanmış hali.
l3YLEAh.jpg
Gündüz farı ledlerinin montajlanmış hali.
Of6t3Kb.jpg
Ledlerin önünün kapanması için metalik grı ile boyamış pleksi çubukların montajlanmış hali.
JdNFeBN.jpg
Gündüz farının yanış şekli.
qLSoXMn.jpg
Uzun hüzme power ledlerimizin montajı.
m78xVqD.jpg
Araç sahibi arkadaşımız ile dizayn ettiğimiz lens sabitlemesi ve ön görünüşe destek veren parçanın yapımı.Lazerde kesilen parça görünümde çok eyi değiştirdi.Bu parça yerine son anlarda aklıma gelen bu genişlikte pulu kesip biçip kullanmak vardı yada aliminyumda delip kesip yapmak vardı.sonra fikir birliği ile üstteki parçayı geliştirdik.Ledlerin sogutucu bölümündeki ayaklar hiza ve yön verebilmek için bu şekilde yapıldı.
MxCTeIy.jpg
qBeUo7S.jpg
qHXQy8r.jpg
Uzun hüzme ledlerin montajlı hali.
OP8wHrv.jpg
Orjinal sinyal camı uzun hüzme yapısı için kesildi ve siyaha boyandı.
K3WY7af.jpg
Orjinal gündüz farı bölümündeki ledler söküldü ve yerlerine her bölüm için 2 şer tane olmak üzere toplamda 12 led takılarak sinyal aşamasıda aşılmış oldu.
weKhTRc.jpg
Küçük devre Sinyalin akışkan veya yürüyen şekilde yanması içinve hızıda kontrol edilebilecek şekilde yapılmış devresi,Gündüz farımızın 4 kademeli olarak sıra ile yanmasını sağlayan gecikmeli role devresi ve dönüş farlarının gecikmeli yanmasını sağlayan devremizin bitmiş hali.Sinyal devresi son model Audi araçlardaki sinyal yanışından yola çıkılarak yapıldı.Gündüz farı sıralı yanması ise arkadaşımızın istegi üzerine yapıldı.
J9hKUcj.jpg
NTbCzKF.jpg
Farların bitmiş hali.
8sx3FyH.jpg
hqCW04P.jpg
İlk test montajı.
fhz7iEM.jpg
Monatjlı hali.
rddr2b0.jpg
Duvar resimimiz.
OUTy67e.jpg
Uzun hüzme power ledler ile bi-xenon uzun hzüme bir arada.
vBvY10Q.jpg
Power led uzun hüzme duvar resmimiz.Mercek gibi uzun hüzme şekli gücü beklenemez tabiki fakat ciddi manada yardımı olduğunu kesinlikle söyleyebilirim.Çekimi ışık kısması yaparak çektim.
50aymfn.jpg
Bilahire Gündüz resimleri ve videoları gelecek ekleyeceğim.Şimdilik tadımlık bir sinyal gündüz farı videosu.
http://youtu.be/W7w-WBCfKJc




 

Htmakina

Hakkı TAM, ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9,332
Tepki puanı
527
Puanları
0
Yaş
58
Çalışmalarınız gerçekten takdire şayan. İlgiyle takip ediyorum ve megane'ye ön, arka led çalışması yaparsak kaça mâl olur merak ediyorum.
 

EnesbeyteR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2014
Mesajlar
529
Tepki puanı
0
Puanları
0
güzel çalışmalar abi eline sağlık :eyv
takipteyim
 

drmgedikbas

Mete Gedikbaş
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2013
Mesajlar
736
Tepki puanı
74
Puanları
0
Yaş
35
ben de captur için arkaya led olsa güzel olur diye düşünmeye başladım golfden sonra :D
 
Üst