Bi el atın arkadaşlar lpg çileden çıkardı...

06kaandar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2015
Mesajlar
61
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
aracımı alalı 6 ay kadar oldu (98 1.6 rte k7 motor düz sistem atiker takılı) son bir aya kadar hiç sıkıntım yoktu normal çalışıyordu.aracım birgün giderken çekmemeye başladı yokuşlarda aşırı bayılıyordu ve egzozdan patlama yapmaya başladı bende aracı benzine aldım ve devam ettim hiç sıkıntı yapmadı benzinde herşey normal yani. akabinde ustaya aracı bıraktım ve bak şuna dedim ateşleme sistemini kontrol etmiş bi sıkıntı yokmuş sonra aracı lpg ciye götürmüş hava filtresine bi aparat takmışlar durum normal gibiydi aradan 1 hafta geçti ve aracın hararetinin yükseldiğini farkettim hemen kabutu açıp baktım su hortumlarından biri patlamış bende kesip hortumu yeniden bağladım aşırı deforme olmuştu sonra lpg ciye gidip yeni hortum taktırdım havası alınıp antfriz eklendi araç fan açıncaya kadarda çalıştırıldı durum normaldi sanayiden eve giderken tekrar araç çekmedi ve egzoz patlatmaya başladı yine aynı sıkıntılar başladı yani moralim çok bozuk göstermediğim usta kalmadı yok yok yok sorun çözülmüyor neyi var bu arabanın arkadaşlar hani desek düz sistem lpg uyumlu değil 5 ay sıkıntı açmayan araç niye son 1 haftamı zehir etti aynı birebir bu sorunu yaşayan arkadaşlardan ankarada çözüme kavuşturanlardan usta tavsiyesi istiyorum ne olur yardım edin...
 

Htmakina

Hakkı TAM, ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9,332
Tepki puanı
527
Puanları
0
Yaş
58
Allah yardımcın olsun zor bir durum gerçekten. İyi bir usta denk gelinceye kadar dolaşacaksın. Yada Ankara da olan arkadaşlarımızdan birisi sana adres verecek. Kolay gelsin.
 

EnesbeyteR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2014
Mesajlar
529
Tepki puanı
0
Puanları
0
Tek çareniz sıralı sisteme geçmek gibi görünüyo
Düz sistemin ayarı zordur zaten sistemde ufak bi sıkıntı var demekki ayar tutmuyor, belki ateşlemede belki gaz beyninde bilemiyorum anlayan usta da bulamamışsınız inşallah bulursunuz. Düzce'de olsaydı devamlı gittiğim gazcıyı taviye ederdim ama Ankarada bilmiyorum
 

ali279

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2013
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
aracımı alalı 6 ay kadar oldu (98 1.6 rte k7 motor düz sistem atiker takılı) son bir aya kadar hiç sıkıntım yoktu normal çalışıyordu.aracım birgün giderken çekmemeye başladı yokuşlarda aşırı bayılıyordu ve egzozdan patlama yapmaya başladı bende aracı benzine aldım ve devam ettim hiç sıkıntı yapmadı benzinde herşey normal yani. akabinde ustaya aracı bıraktım ve bak şuna dedim ateşleme sistemini kontrol etmiş bi sıkıntı yokmuş sonra aracı lpg ciye götürmüş hava filtresine bi aparat takmışlar durum normal gibiydi aradan 1 hafta geçti ve aracın hararetinin yükseldiğini farkettim hemen kabutu açıp baktım su hortumlarından biri patlamış bende kesip hortumu yeniden bağladım aşırı deforme olmuştu sonra lpg ciye gidip yeni hortum taktırdım havası alınıp antfriz eklendi araç fan açıncaya kadarda çalıştırıldı durum normaldi sanayiden eve giderken tekrar araç çekmedi ve egzoz patlatmaya başladı yine aynı sıkıntılar başladı yani moralim çok bozuk göstermediğim usta kalmadı yok yok yok sorun çözülmüyor neyi var bu arabanın arkadaşlar hani desek düz sistem lpg uyumlu değil 5 ay sıkıntı açmayan araç niye son 1 haftamı zehir etti aynı birebir bu sorunu yaşayan arkadaşlardan ankarada çözüme kavuşturanlardan usta tavsiyesi istiyorum ne olur yardım edin...


Kardeşim aynı araç bendede var yalnız benim atiker sıralı sistem yokuşlarda çekiş düşüyor motor sesini dinleyince gazdayken fata fata ses yapıyor benzine alınca sıkıntı yok, Benimde göstermediğim usta kalmadı
 

İSMAİL 54

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
742
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
eksoz dan patlama sesi geliyorsa bujilerin kontrol edilmesi gerekebilir. buji kablosu kontrol edilebilir. birde uzak ihtimal ama sibop yanık olabilir kontrol edilebilir. genel anlamda ateşleme sistemi kontrolü faydalı olabilir.
 

bambam11

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Arkadasin dediği gibi patlama olayi geneld ateşleme ile ilgili siz bir süre benzinde kullanip olayın lpg ile ilgili olduğundan emin olun
 

Engnmengn067

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2015
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
aracımı alalı 6 ay kadar oldu (98 1.6 rte k7 motor düz sistem atiker takılı) son bir aya kadar hiç sıkıntım yoktu normal çalışıyordu.aracım birgün giderken çekmemeye başladı yokuşlarda aşırı bayılıyordu ve egzozdan patlama yapmaya başladı bende aracı benzine aldım ve devam ettim hiç sıkıntı yapmadı benzinde herşey normal yani. akabinde ustaya aracı bıraktım ve bak şuna dedim ateşleme sistemini kontrol etmiş bi sıkıntı yokmuş sonra aracı lpg ciye götürmüş hava filtresine bi aparat takmışlar durum normal gibiydi aradan 1 hafta geçti ve aracın hararetinin yükseldiğini farkettim hemen kabutu açıp baktım su hortumlarından biri patlamış bende kesip hortumu yeniden bağladım aşırı deforme olmuştu sonra lpg ciye gidip yeni hortum taktırdım havası alınıp antfriz eklendi araç fan açıncaya kadarda çalıştırıldı durum normaldi sanayiden eve giderken tekrar araç çekmedi ve egzoz patlatmaya başladı yine aynı sıkıntılar başladı yani moralim çok bozuk göstermediğim usta kalmadı yok yok yok sorun çözülmüyor neyi var bu arabanın arkadaşlar hani desek düz sistem lpg uyumlu değil 5 ay sıkıntı açmayan araç niye son 1 haftamı zehir etti aynı birebir bu sorunu yaşayan arkadaşlardan ankarada çözüme kavuşturanlardan usta tavsiyesi istiyorum ne olur yardım edin...
Merhaba.aracin egzosu patlamiyor motorun hava girisinde gaz sıkisiyor. Ve hava filtresi kabininr zarar veriyor.ayni motor bizde de vardi k7m . Brc düz lpg takiliydi. O aparat dediginiz dey sanirim ya hava filtresi kabinin kapagina montelenmis sikisan gaz patladiginda disari ciksin die yada hava filtresi kabinin ucuna bant yapmistir. Bizimkine bunlari yaptilar ama yine de cozum olmadi.en sonunda kabin parcalandi bizde spir havafiltresi taktik. Yine devam etti. Ama bi süre sonra alisiyor sanirim. Benim denedigim yontemler
buji kablsou degismek
Buji leri degismek.
Motor atesleme beyinlerini degismek (sanirim burdaydi anormallik cünkü diger secenekleri denedigim halde arada kerede yapiyordu.)
Ve motor atesleme beyinlerine gifen kablolari tekrar elden gecirmek ( iki adet soket)
Bunlsri deneyin insalöah cözüm olur. Kolay gelsin

GT-I9505 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

06kaandar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2015
Mesajlar
61
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
arkadaşlar ayrı ayrı yorum yapan tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum dün bi tanıdık vasıtasıyla ustaya gittim aracın sıkıntısını anlattım aracı test ettikten sonra bana neler yaptığımı sordu ateşleme ve hava filtresine yapılanları anlattım lpg ile ilgili olanlarıda söyledim. usta kademe kademe ilerleyerek bakalım dedi. ilk olarak lpg sisteminin hava yapıp yapmadığına bakacağız dedi termostatı söktü ve hortum girişinde çok az deformasyon oluştuğunu söyledi termostadın altında bakılınca görülmeyen kaçak varmış yani müşürde baya yıpranmış dedi termostat temizlenip aparat sıvı conta ile takıldı müşürde yenilendi. tüm lpg hortumlarını değiştirip tüm kelepçeleri sıktı lpg ve su tesisatı tamam dedi. sonra ateşleme sistemine geçildi bujilere baktı orijinal 4 adet buji alındı kablolar yeni gerek yok dedi buji ayar aralıklarını kontrol ederek taktı. tekrar bi tur atıp geldi ve son iş kaldı dedi en can alıcı nokta subap ayarı yapılacak dedi üst kapak açıldı ve sente ile subap ayarı yapıldı aslında tüm sıkıntı burdaymış dedi aracı çekişten düşüren subapların ayarının kayması ve ikisinin çok sıkmasıymış. benzin ve lpg ısılarının farklı olması nedeniyle bu durum benzinde çok hissedilmezmiş lpg de bariz belli olur dedi. kısacası araç lpg de çalışırken subaplardan kaynaklanan sıkıntı nedeniyle aracın fazla gaz vermeye çalışması ve boğulması bu nedenle tam yanmayan lpg nin manifoltta patlamasıymış buna yakın yani yanlış telaffuz etmiş olabilirim. neyse sonuca gelelim üst kapak sıvı conta yapılarak yerine takıldı test sürüşü yapıldı aracın çekişinde bariz artış var ve patlama yok... dün eve sıkıntısız gittim. bu sabah kesin yapar korkusuyla araca bindim Allahın izniyle sıkıntısız geldim şaşmazdaki Vehbi ustaya çok teşekkür ediyorum hiç oyalanmadan başka hiçbir arabaya bakmadan tüm dertlerimi dinleyerek sorduğum tüm sorulara içtenlikle cevap vererek tamiri yaptı. ve ekledi bu bi süreç ilk aşama bu dedi devam ederse inşallah etmezde dedi eğer ederse ikinci aşamaya geçeriz dedi. şu an test aşamasındayız ilerleyen günler ne olacak yaşayıp göreceğiz...
 
Son düzenleme:

34ZE05

Zafer ERDOĞAN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2012
Mesajlar
141
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
38
Selamın aleyküm.

Geçmiş olsun, inşALLAH bundan sonra sıkıntı çıkarmaz. Güzel günlerde kazasız, belasız, cezasız kullanmanız dileğiyle...
 

İSMAİL 54

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
742
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
arkadaşlar ayrı ayrı yorum yapan tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum dün bi tanıdık vasıtasıyla ustaya gittim aracın sıkıntısını anlattım aracı test ettikten sonra bana neler yaptığımı sordu ateşleme ve hava filtresine yapılanları anlattım lpg ile ilgili olanlarıda söyledim. usta kademe kademe ilerleyerek bakalım dedi. ilk olarak lpg sisteminin hava yapıp yapmadığına bakacağız dedi termostatı söktü ve hortum girişinde çok az deformasyon oluştuğunu söyledi termostadın altında bakılınca görülmeyen kaçak varmış yani müşürde baya yıpranmış dedi termostat temizlenip aparat sıvı conta ile takıldı müşürde yenilendi. tüm lpg hortumlarını değiştirip tüm kelepçeleri sıktı lpg ve su tesisatı tamam dedi. sonra ateşleme sistemine geçildi bujilere baktı orijinal 4 adet buji alındı kablolar yeni gerek yok dedi buji ayar aralıklarını kontrol ederek taktı. tekrar bi tur atıp geldi ve son iş kaldı dedi en can alıcı nokta subap ayarı yapılacak dedi üst kapak açıldı ve sente ile subap ayarı yapıldı aslında tüm sıkıntı burdaymış dedi aracı çekişten düşüren subapların ayarının kayması ve ikisinin çok sıkmasıymış. benzin ve lpg ısılarının farklı olması nedeniyle bu durum benzinde çok hissedilmezmiş lpg de bariz belli olur dedi. kısacası araç lpg de çalışırken subaplardan kaynaklanan sıkıntı nedeniyle aracın fazla gaz vermeye çalışması ve boğulması bu nedenle tam yanmayan lpg nin manifoltta patlamasıymış buna yakın yani yanlış telaffuz etmiş olabilirim. neyse sonuca gelelim üst kapak sıvı conta yapılarak yerine takıldı test sürüşü yapıldı aracın çekişinde bariz artış var ve patlama yok... dün eve sıkıntısız gittim. bu sabah kesin yapar korkusuyla araca bindim Allahın izniyle sıkıntısız geldim şaşmazdaki Vehbi ustaya çok teşekkür ediyorum hiç oyalanmadan başka hiçbir arabaya bakmadan tüm dertlerimi dinleyerek sorduğum tüm sorulara içtenlikle cevap vererek tamiri yaptı. ve ekledi bu bi süreç ilk aşama bu dedi devam ederse inşallah etmezde dedi eğer ederse ikinci aşamaya geçeriz dedi. şu an test aşamasındayız ilerleyen günler ne olacak yaşayıp göreceğiz...
uzak ihtimal demişiz ama o çıkmış yani inşallah o çıkmaz anlamında demiştim zaten subap ayarı ve tamiri biraz masraflı oluyor ben yanık diye tahmin etmiştim, sıkı ayarda yakıtının da fazla olması gerekiyor o durumdan bahsetmemiştiniz. neyse geçmiş olsun ateşleme sistemi ve subab ayarı bakımı size yakıt tasarrufu olarak kısmen de olsa geri dönecektir.
 
Üst