Boğaz kelebeği, rolanti valfi temizliği

ygt

Yiğit GÜLER,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
1,439
Tepki puanı
1
Puanları
0
ktemizlik iyidir bizde eskiden ustada yaptırıyroduk işleri ama göre göre tabiyki el yatkınlığıda olucak biraz kendimiz yapmaya başladık
bişeyleri yani bukadar kolay bir işlem için paranızı boşa harcamayın
 

hepattrcp

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2010
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
ktemizlik iyidir bizde eskiden ustada yaptırıyroduk işleri ama göre göre tabiyki el yatkınlığıda olucak biraz kendimiz yapmaya başladık
bişeyleri yani bukadar kolay bir işlem için paranızı boşa harcamayın
Valla bende memnun degilim ustaya yaptırmaktan ama mecburiyet suan:S
Buarada düzelmemiş dün gene takıldı sürekli devir 2binde usta yolu gözüktü tekrar.
 

mg2010

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2010
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
rölanti valfini aksarayda orjinali 50 tl ye satıyorlar. alıp kendim takabilirmiyim..
 

forbidden_man

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eyl 2012
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar merhaba, 2000 model 1.6 RTE otomatik cliom yaklaşık 2 hafta önce kendi kendine 2000-3000 devirlere cıkıyordu, bazende yavaşlarken stop ediyordu,ustaya gittik aracın biterden hava aldığına kanaat getirdiler, manifoltun contalarından hava aldığını belirtip manifoltun bağlantı contalarını değiştirdiler ve boğaz kelebeğide temizlendi ,kalibrasyon ayarları yapıldı. Aracı ustadan aldığımda rolantide calışmasıda gayet güzel olmuştu ,ertesi sabahta uzun yola cıkıcam, sabah arac calısıyor hemen stop ediyordu, gaza basılı tutarak ısındırdım sonra kendine geldi, tabi mecbur cıktım yollara, şuanda araba ilk çalıştırmada stop etme ile 1500 devir arası oynuyor ama normal değil fazla titreyerek, birde gaz yemiyor sonra yola cıkınca kısa sürede kendi kendine düzeliyor. Dünde durmaya yakın stop etti bi kaç kez. Birde seyir halinde gaza fazla yüklenince deviri kendi kendine yine azda olsa yükseltiyor(aracı park konumuna alınca 1500 devire kadar kendi kendine cıkıyor). Yani stop etme ile devir yükselmesi yaşıyorum.Usta boğaz kelebeği değiştirmek gerek dedi ne yapmalıyım, bilgiler için teşekkürler.
 

zafersurucu

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2013
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
2000 model 1.6 rxt aracımca rolanti problemi bendede başladı
 

zined22

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Konu eski olabilir fakat rolanti problemi sadece rolanti valfinden kaynaklanmaz. Rolanti valfini sökmek için ilk baş hava kazanını sökmeniz gerekir hava kazanının etrafnda 4 tane vida var 10 lokma tutuyor onları 2 si önde 2 si arkada onları söktükten sonra hava kazanının borusunu çıkartın hava kazanını yavaşca kaldırın zaten onun altında boğaz kelebeği. Kelebeği tutan gaz pedalının teli ve bir iki soket var alt kısımda rolanti valfinin soketi onu da söktükten sonra boğaz kelebeği elinizde boğaz kelebeğinin alt kısımındaki yıldız vida ile sıkılı olan rolanti valfi onu söküp wd40 ile temizleyip geri takabilirisiniz boğaz kelebeğinide temizlersiniz. Rolanti problemi çözülmez ise bir yerlerden hava alıyor olabilir boğaz kelebeği bu genellikle kazanın altındaki contadan kaynaklanıyor yenisi alıp takın sağlam bir şekilde yerine taktığınızda sorun çözülür muhtemelen çözülmez ise yeni bir rolanti valfine merhaba dersiniz
 

Sdt48

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Tem 2016
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Slm arkadaslar araniza yeni katildim. 2004 hb 1.2 benzinli clio aldim. Arabada tüp yok. Araci alali 2 gün olmusti ki yolda giderken bir anda motor ariza isigi ve enjektor isiticisi gibi bi isik yandi. Araba 3000 devri gecmiyor gaz yemiyor stop edecek gibi oluyor rolanti bi garip hareketler yapiyordu. Neyse kontagi kapatip biraz bekledim sonra tekrar calistirdim isiklar sönmüs hersey yolundaydi. Sonra sanayiye gittim araci bilgisayara baglattim. Gaz kelebegi sari ariza oksigen sensoru sari ariza katalitik konvertor sari ariza vermis dediler. Neyse arizalari sildiler ben eve geri geldim. Ertesi gun kontagi actim ariza isiklari tekrar yaniyor arac calismiyor. Gaz verevere zor calistirdim ama arac yerinden kalmiyo stop ediyodu. Zor bela sanayiye gittim usta bizde kalsin bi bakalim dedi. Araci biraktim 2 gun sanayide kaldi. Usta aradi bilgisayara bagladik yine ayni arizalari verdi bu parcalarin hepsini degistirirsek en az 2000 tl tutar napalim dedi. Bende bi dusuniyim dedim araci geri aldim. Bu arada forumda surekli arastirdim. Genellikle soket temassizligi denmis. Neyse bi arkadasla balata spreyi alip bütun soketleri cikarip temizledik. Taa arabanin altindaki katalitik soketini bile. Arkadas map sensorunu söküp temizliyelim derken sensoru kirdi 100 tl verip yeni sensor aldim. 2 gundur bi sorun yok hersey yolunda. Simdi tecrubeli ustalardan ogrenmek istedim bu arizanin sebebi nedir. Bu kadar parca degistirmek baya masrafli. Bilgi verirseniz cok sevinirim.
 
Üst