Broadway Motor Rektifiye

wololow

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Arkadaşlar merhaba. Uzun zamandır bir Renault Broadway sahibiyim ve forumu yıllardır ara sıra okurum. Üye olup da yazmak bugüne kısmet oldu, herkese selamlar tekrardan :) şimdi konuya gelirsek; 85 model ve 365.000 km'de benim düldül. hemen hemen son 1 senedir giderek artan bir sıklıkta yağ yakmaya ve bujileri yağlamaya başlamıştı. 200-300 km de 1 lt yağ ve 15 günde bir buji değişimi gibi. geçen hafta otobanda yapıştırmış giderken bi anda motordan pat küt bi sesler geldi. bujinin ateşlemeyi kestiği an bir tekleme olur ya hani, aynı öyle teklemeler oldu fakat bu sefer bir tuhaflık olduğunu sezdim. hemen çektim kenarı yağlanan bujiyi buldum değiştirdim ama o da ne ? tekleme devam ediyordu. dedim belki ben yanlış tespit ettim diğer 3 bujiyi de değiştirdim. marşa bastım ve hala tekleme devam ediyor. soluğu sanayide aldım, dediler ki pistonlardan birini halletmişsin bravo :D

ertesi gün yıllardır aracın bakımı ve tamiri ile ilgilenen ustaya gittim. o da baktı ve dedi ki piston sıkıştırma özelliğini kaybetmiş artık kompresör yapmıyor bu motoru sökmemiz lazım. ustam bunu söylerken gözlerinde dolar işaretleri oluştuğunu hissettim çünkü o da 2 yıldır falan ne zaman gitsem abi bu motor bitik buna motor yapmak lazım deyip duruyordu :D şimdi sormak istediğim soruları yazıyorum, bilgisi olan varsa ve paylaşırsa şu dünyada birini mutlu eder.

1. Usta diyor ki, motoru dağıtıcaz. neresinde ne varsa onu halledicez. rektifiye'ye gidecek, silindir kapaklarında sıkıntı varsa zaten o epey para yer. parça parça bakıcaz olaya ama sen kafanda 3500-4000 tl gibi bir rakama hazır ol herşey dahil dedi. normal mi, daha da artar mı bu fiyat?

2. bizim usta yıllardır bu işi yapıyor ona güvenim sonsuz ancak, rektifiye ye göndereceği yere güvenemiyorum çünkü tanımıyorum. malumunuz, bu iş milimlik bir iş olduğundan azami özen ve dikkat gerektiriyor. biraz daha fazla para vermeye razıyım, İzmir içinde bu işi hakkıyla yapan bir rektifiyeci var mıdır bildiğiniz ?

3. ustam ısrarla motoru komple dağıtmak gerektiğini söylüyor. ben de bu yarım motor dedikleri sekman atma işlemi ile acaba yırtar mıyız kafasındayım çünkü. öyle olursa maliyet azalıyor tabi. ama bu sefer de acaba motorun başka aksamında, sübaplarda vs başka bir sorun varsa yarın birgün o da başıma iş açar mı diye düşünüyorum. ne dersiniz, komple dağıtmak mı en mantıklısı ?

Uzun oldu farkındayım, zahmet edip okuyanlara teşekkür, daha büyük bir teşekkür ise bilgi veren olursa o arkadaşlara gelsin :eyv
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Geçmiş olsun ustaya güveniyor iseniz motoru actirin motor toplarken işinin ehli usta düzgün esnaf ile çalışır çünkü müşteri o ustaya hesap sorar [emoji3516]
Yarım motor yapmak işi yarım yamalak yapmaktır ( bu durumdaki motor için) tavsiye etmem.
 

wololow

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Eyvallah hocam, bugün sabah verdim arabayı ustaya. Ustamıza çok güveniyorum dağıtırken toplarken bir sıkıntı olacağını sanmıyorum kendisi de bir broadway sahibi zaten 😀 süreç tamamlandığında bu başlığa detaylıca yazacağım aynı durumda olup da başına neler geleceğini merak eden biri olursa açar okur.

İlk etapta motoru komple dağıtıyoruz, bakalım neler çıkacak.
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Haydi hayırlısı [emoji4]
 

wololow

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Motoru dağıttık. Artık yavaştan toplama aşamasına geldik. Süreç ve maliyet şu şekilde:

1. Gerekli parçalar rektifiyeye gitti, 600 tl.
2. Subaplar elden geçti, 200 tl.
3. Marş motorunda da sıkıntı vardı araç bazen marş almıyordu. Elektrikçiye gitti dişli ve kömürler değişti, 200 tl.
4. Sıfır motor yapılacağından ve önümüz yaz olduğundan artık hararet ile uğraşmak istemedim ve yeni radyatör almaya karar verdim. üç kanallı bakır radyatörün en iyisi olduğunu söylediler, 500tl.
5. Motor indirme ve motoru toplama için ustaya ödeyeceğim rakam, 800tl.
6. Parçalar için ise (piston, gömlek, conta, buji, yağ, benzin hortumları vs.) yaklaşık olarak ödeyeceğim rakam, 1500-1800 tl civarı. Henüz net değil ama buna yakın olacak. Netleşince ve işlem tamamen bitince yeniden yazacağım.
7. Herşey yolunda gider sağ salim motoru toplayabilirsek bir de karbüratörcüye gideceğim çünkü araç lpg de güzel çalışıyor ama benzine alınca hep tekleme yapıyordu. Muhtemelen bir 200 tl de orası alır.

Totale baktığımızda ekstra başka durumlar çıkmazsa bana bu işin maliyeti 4000-4200 tl civarına gelmiş oluyor. Ama marş motorum sağlam olsa idi, radyatör sıkıntım olmasa idi maliyet 3000-3500 tl aralığında olacaktı. Demek ki bir broadway in motoru diğer aksamlarda sıkıntı yoksa 3-3.5 aralığına halloluyor. Motor toplanıp aracı çalıştırdıktan sonra araç ne durumda, neler iyi neler kötü bunları da yine yazacağım.
 

r9smt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ocak 2012
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Merhaba kolay gelsin r9 motoru seyyar gömlektir yani alacağınız gömlek sekman piston standarttır herhangi bir honlama işlemi gerektirmez subaplar supsan veya güneş marka piston sekman gömlek kiti için imp ya da goetze iyi olur takım conta oto conta öneririm yağ pompasının maisini bulmak güç orjinali elba ancak oes pompalarda iyi devirdaim değişirse onuda oes alınız aybay ya da diğer ürünleri almayın rektefiye için biraz pazarlık edin 600 çok ancak silindir kapağına ne yapıldı çürük var mıydı kaynak oldu mu taşlandı mı bilmiyoruz radyatör için kale 3 sıra alın erka marka yerine tam oturmadığını bir kaç kez gördüm krank ne durumda krankı kesin ölçtürün
 

wololow

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Merhaba kolay gelsin r9 motoru seyyar gömlektir yani alacağınız gömlek sekman piston standarttır herhangi bir honlama işlemi gerektirmez subaplar supsan veya güneş marka piston sekman gömlek kiti için imp ya da goetze iyi olur takım conta oto conta öneririm yağ pompasının maisini bulmak güç orjinali elba ancak oes pompalarda iyi devirdaim değişirse onuda oes alınız aybay ya da diğer ürünleri almayın rektefiye için biraz pazarlık edin 600 çok ancak silindir kapağına ne yapıldı çürük var mıydı kaynak oldu mu taşlandı mı bilmiyoruz radyatör için kale 3 sıra alın erka marka yerine tam oturmadığını bir kaç kez gördüm krank ne durumda krankı kesin ölçtürün

hocam selamlar, sondan başlayayım. Kranka bakıldı sıkıntı yok iyi çıktı dendi. rektifiyeciyle pazarlık yaptık 500 e bağladık olayı ;) 100 lira oradan kar ettik. rektifiye de ne yapıldı onu tam bilmiyorum hala gelmedi çünkü pazartesiye kaldı. parçalarda mais bulamadık hiçbir parçada yok başka üreticilerin parçalarını kullanacağız. markaları bugün bizim parçacıya aynen bu şekilde soracağım teşekkür ederim :eyv 3 sıralı bakır radyatör bakıyoruz ama bulamadık, yarın İzmir'de 3. sanayi ve Ata sanayide tanıdıklar var oralara soracağım. Sübaplar için artık çok geç onlar gitti geldi hazır halde bekliyorlar ustanın dükkanda, yarın onu da sorarım ne marka kullanıldı.
 

wololow

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
evet arkadaşlar, bugün itibariyle arabamı yeni motoruyla birlikte teslim almış bulunuyorum. Daha işi bitmedi gerçi, ne zamandır benzinle kullanırken bir tekleme bir gaz yememe durumu oluyordu bu hala devam ettiği için yarın karbüratörcüye ve hemen akabinde radyatör değişimine gideceğim. neyse, motor aksamı tamamlandı ve araba çalışır yürür hale geldi. motor aksamında talebim üzerine değişmeyen hiçbir parça kalmadı. aklınıza ne gelirse, hortumundan contasına kadar. bu sebepten toplam parça maliyeti 1900 tl oldu. ustamız ile 800'e anlaşmıştık. 200 marş, 500 rektefiye, 200 sübaplar. Toplam maliyet şuanda 3600 tl olarak gerçekleşti. Peki ilk izlenimler nasıl? aracı henüz 50 km kadar kullandım ve fazla yüklenmeden benzin ile kullandım. aklıma gelenleri yazayım:

1. motor sessizleşti. tuhaf bir şekilde gürültülü çalışıyormuş eskiden. şuan özellikle rolantide ve düşük devirlerde müthiş tatlı bir sessizlik var.
2. radyatör mutlaka değişecek. akşam vakti hava 11-12 derece olmasına rağmen sık sık fan açtı, hararet yükseldi. bu fan ve bu radyatör yetmiyor. eskiden böyle değildi, yeni motor ve sıkı parçalar olunca hareret yapıyor. yarın kısmetse değiştireceğim soğutma aksamını.
3. çekiş beklediğim kadar artmadı. bizim motor 365 binde yağ yakan bir motordu. eski haline göre elbet ki fark var olumlu anlamda, dik yokuşları bile yarım gazla çıkabildim ama ince ince yüklendiğimde tam anlamıyla beklediğim performansı göremedim. bunun 1000-1500 km sonra açılacağını ve bir tık daha iyi performans elde edeceğimi söylediler. ancak ben aracın motorunun çiçek gibi olduğu zamanları da biliyorum, otobanda düz yolda 170-180 e kadar tık demezdi :) bakalım o noktalara gelecek mi.
4. rölantide veya devirli şekilde çalışmasında herhangi bir sıkıntı yok. V kayışı da yeni olduğundan 2bin devir üstünde o kayışın viiyyyy sesini de duymak tuhaf açıkçası, sanki aracın üzerinde turbo vs varmış gibi havalı hissettiriyor :)

şimdilik ilk aklıma gelenler bunlar. ilk 1000 km de mümkün mertebe benzinle kullanmam, 3.5-4 bin deviri aşmamam ve gazı fazla köklememem tavsiye edildi. var mıdır başka yapmam yada yapmamam gereken ?
 

wololow

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Üstadlar danışmak istediğim bir konu var. Bugün karbüratörcüye gittim ayarlarını yaptı çünkü benzinde rölanti tutmuyor ve gaza ani yüklenince gaz yemiyordu. Bu sorunlar çözüldü eyvallah gayet güzel oldu ancak şöyle bir sıkıntım var ki bunu artık eve gelmek üzereyken yokuş çıkınca farkettim. Araçta gaza yüklenince bir böğürme sesi hasıl oldu. Normal gaza tatlı basınca sıkıntı yok ama yüklenince araç sanki böğürüyor, gazı yiyor gidiyor ama giderken sanki modifiyeli Şahin gibi ses çıkartıyor :) bizim ustaya sordum havasını çok kısmıştır ondan olabilir dedi. Canım da sıkıldı biraz bu duruma yarın gidicem ama ancak akşama gidebilirim, bir fikriniz var mıdır hava ayarını kısınca böyle yapar mı yoksa Bi yeri yaparken Bi yeri bozmuş olmasın bu karbüratörcü?
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Üstadlar danışmak istediğim bir konu var. Bugün karbüratörcüye gittim ayarlarını yaptı çünkü benzinde rölanti tutmuyor ve gaza ani yüklenince gaz yemiyordu. Bu sorunlar çözüldü eyvallah gayet güzel oldu ancak şöyle bir sıkıntım var ki bunu artık eve gelmek üzereyken yokuş çıkınca farkettim. Araçta gaza yüklenince bir böğürme sesi hasıl oldu. Normal gaza tatlı basınca sıkıntı yok ama yüklenince araç sanki böğürüyor, gazı yiyor gidiyor ama giderken sanki modifiyeli Şahin gibi ses çıkartıyor :) bizim ustaya sordum havasını çok kısmıştır ondan olabilir dedi. Canım da sıkıldı biraz bu duruma yarın gidicem ama ancak akşama gidebilirim, bir fikriniz var mıdır hava ayarını kısınca böyle yapar mı yoksa Bi yeri yaparken Bi yeri bozmuş olmasın bu karbüratörcü?
Sesi duymadan bişey söylemek zor
 
Üst