Bva şansiman arizasi

mertozbulut

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eyl 2017
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Merhaba;

Özet: araç 1. viteste hareket ediyor, 2. ve 3. viteste bağırıyor, vites yükseliyor fakat hareket etmiyor.

Aracım 2010 model Megane 3. 4 ileri otomatik şanzımana sahip.

Radyatör yıkama sırasında otomatik vites pozisyon sensörü su aldığından araç tek viteste ilerliyordu (3 vites gibi geliyor bana) vites kutusu kontrol ettiriniz - esp kontrol ettiriniz diyordu.

Ara sıra ise düzelip tüm viteslere normal şekilde geçiş yapıyordu. Parçaları alıp sanayiye doğru giderken kırmızı ışıkta araç hareket etmemeye başladı. Gaz veriyorum, devir yükseliyor fakat araç gitmiyordu. Aracı kapatıp tekrar çalıştırdım. Araç 1. viteste hareket ediyor, 2 ve 3. viteslerde ise bağırmaktan başka bir şey yapmıyor. Araç geri viteste de düzgün şekilde hareket ediyor.

Aranızda benzer sorunu yaşayıp çözebilen var mı?

Kimisi selenoid arızası diyor, kimisi komple şanzıman yenilenecek diyor.

Bilgisi olan birileri cevap verebilirse çok sevinirim.

Mutlu seneler.
 

mertozbulut

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eyl 2017
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Merhaba;


Konuya oldukça detaylı bir cevap vermeye çalışacağım, bu cevap megane 2 otomatik ve megane 3 otomatik (fakat yalnızca 4 ileri) kullanıcıları için geçerlidir.


Aracımın kaloriferi yeterince ısıtmadığından ve termostat'tan suya yağ kaıştığından kalorifer yıkatma yaptırdım.


Bu sırada çıkan yağlı suyu aracımın kaputunun altından yere döktüler, bu sırada aracımın 7700100010 OEM numaralı vites kontaktörü su almış, sonradan öğrendim.


Birkaç gün ara sıra vites kutusunu kontrol ettiriniz ve esp kontrol ettiriniz uyarıları aldım, aracım bazen düzeldi bazense tek viteste ilerlemeye devam etti. diğer vitesleri göstermiyordu ekranda.


Tam kontaktör değiştirmek için sanayiye giderken aracım hiç hareket etmemeye başladı, 1.viteste gidiyordu fakat 2. ve sonraki viteslerde araba bağırıyor, vites yükseliyor fakat araç hareket etmiyordu, ama unutmayın araç 1. viteste gidiyordu.


Bu sorunun çözümünü bir gün sonra şanzıman yağına bakınca anladık. Her nasıl oldu ise şanzıman yağına su kaçmıştı ve incelmişti.


2 sefer yeni yağ ile şanzıman yağını komple boşalttık.


Her seferinde yeni yağ koyuldu, şanzıman ısıtıldı ve boşaltıldı.


Son seferde ELF RENAULTMATIC D3 SYN şanzıman yağını ekledik ve araç şimdilik normal şekilde çalışıyor.


Alınan Hata Kodları;


DTC0730 - KAYMA (YAĞ DEĞİŞİMİ İLE GİDERİLDİ)


DTC0894 - KÖPRÜLEME KAYMASI (YAĞ DEĞİŞİMİ İLE GİDERİLDİ)


DTC0705 - YASAK KONUMDA ÇOK FOKSİYONLU KONTAKTÖR (KONTAKTÖR DEĞİŞİMİ İLE GİDERİLDİ)


DTC0706 - ARA KONUÇ ÇOK FONKSİYONLU KONTAKTÖR (KONTAKTÖR DEĞİŞİMİ İLE GİDERİLDİ)




1- Araç vites kutusu kontrol ettirin diyor fakat ekranda D-R-N-P sembolleri görünmüyor ise, ya da P'de olduğu halde farklı bir konumda gösteriyor ve çalışmıyor ise 7700100010 numaralı kontaktör değişmeli.


2-Araç soğukken tüm viteslerde ilerliyor fakat ısınınca yalnızca 1. viteste ilerliyorsa şanzıman yağı iyice temizlenmeli ve yerine yeni yağ koyulmalı. ELF RENAULTMATIC D3 SYN yağın ismi. 3,5L yağ alıyor)


3-Araç yolda giderken bir anda küt diye bir ses geliyor ve vites kutusunu kontrol ettiriniz diyor sonrasında stop edip tekrar çalıştırdığınızda normal şekilde çalışmaya devam ediyor ise selenoidler değişmeli. Selenoidler değişirken ister istemez yağ da değişiyor. (Selenoid'e elektropilot diyen de var elektro vana diyen de fark etmez.) OEM Kodu 7701208174


4-Bu araçların vites kutuları tork konvertörlü, basitce anlatmak gerekirse birbirine bakan iki pervane düşünün birisi motora bağlı diğeri vites kutusuna. Motordan güç alan pervane yağı itiyor, itilen yağ vites kutusuna bağlı pervaneyi çeviriyor. Bu sebeple trok konvertörün mekanik olarak arıza yapması vites kutusunun komple dağılmasından çok daha muhtemel. Tork konvertörü dışında vites kutusuna zarar vermek oldukça zor gibi geliyor kısacası.


Not: Bursa'da otomatik vites araçlarla ilgilenen firma'ya hata kodlarını gönderdiğimde şanzımanın komple yenilenmesi gerektiğini 13.000TL masraf çıkacağını belirtti. Aracım şimdilik iyi, umarım haklı çıkmaz.
 
Üst