Çalıştıktan sonra stop ettiğimde geç çalışma

Titanium37

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2012
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Malum kış şartları nedeniyle araçların çalışmasında sıkıntılar başladı.

Bizim emektarın ilginç bir huyu var.

Soğukken ilk çalıştırmada 2-3 çevirmede (gıvlama da diyebiliriz) çalışıyor. Daha sonra stop ettirirsem ya da stop edersem (3-5 km gittikten sonra) bir sonraki çalışma çok zor oluyor, 10-15 kere çevirttirmek gerekiyor. Bunun nedeni ne olabilir.
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Kötü ateşleme olabilir . Buji ve buji kablolarınızın durumu nedir ?
 

Titanium37

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2012
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Kötü ateşleme olabilir . Buji ve buji kablolarınızın durumu nedir ?

Fena durumda değiller, bujiler, buji kabloları, distiribütör kapağını sıfır olarak yeni değiştirdiğimde de bu sorun olmuştu.
Tamamen saçma bir durum. İlk çalışmada kolay çalışıp, sonrasında böyle sıkıntı yaşatmasına hiç bir mantıklı açıklama kuramıyorum kafamda.
Motorun üst kapağında çatlak olduğunu söylemişti motorcu, tabi kendi gözümle görmedim, görsemde zaten anlayamam galiba ama çatlak çok az olacak ki, yağa su karıştırma, su eksiltme, yağ eksiltme, yağ yakma sorunum olmuyor, Tabi 10/40 yağ kullanıyorum, 10000 km boyunca 1 litre kadar ekliyorum ki bence çok değil, sonuçta bu araçların yağlarının 5 bin de değişmesi lazım, ona göre üretilen motorlar, biz al sen şu yağı 10 km daha yağ yok sana diyoruz (ki ne kadar sağlıklı bilemiyorum ama 10/40 ile daha sağlıklı olacağına inanıyorum ben) onda da 1 litre yağ eksiltsin.

Neyse konuyu dağıtmadan devam edeyim, buz gibi havada bas marşa çalışıyor, stop ettirirsen yandın. Sonrası için pek hayırlı şeyler söyleyemiyorum. :D
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Fena durumda değiller, bujiler, buji kabloları, distiribütör kapağını sıfır olarak yeni değiştirdiğimde de bu sorun olmuştu.
Tamamen saçma bir durum. İlk çalışmada kolay çalışıp, sonrasında böyle sıkıntı yaşatmasına hiç bir mantıklı açıklama kuramıyorum kafamda.
Motorun üst kapağında çatlak olduğunu söylemişti motorcu, tabi kendi gözümle görmedim, görsemde zaten anlayamam galiba ama çatlak çok az olacak ki, yağa su karıştırma, su eksiltme, yağ eksiltme, yağ yakma sorunum olmuyor, Tabi 10/40 yağ kullanıyorum, 10000 km boyunca 1 litre kadar ekliyorum ki bence çok değil, sonuçta bu araçların yağlarının 5 bin de değişmesi lazım, ona göre üretilen motorlar, biz al sen şu yağı 10 km daha yağ yok sana diyoruz (ki ne kadar sağlıklı bilemiyorum ama 10/40 ile daha sağlıklı olacağına inanıyorum ben) onda da 1 litre yağ eksiltsin.

Neyse konuyu dağıtmadan devam edeyim, buz gibi havada bas marşa çalışıyor, stop ettirirsen yandın. Sonrası için pek hayırlı şeyler söyleyemiyorum. :D

R-19 1.6e de kapak çatlatmış biri olarak . Kapağınızda çatlak varsa o araba antifiriz yada su her ne olursa olsun bir şekilde eksiltir .

Sizin problem bambaşka araba ısınmış olur 3 km bir arabanın motorunun ısınması için yeterli aslında .
Kapakta ateşlemeyi engelleyen bir şey olabilir .
Motor sigortanıza da bakın . Marş bassa bile bujilere gerekli ateşlemeyi iletmeyebilir

Tevzi makarası / distrübütörün içinde o değişti mi ?
 

Titanium37

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2012
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
R-19 1.6e de kapak çatlatmış biri olarak . Kapağınızda çatlak varsa o araba antifiriz yada su her ne olursa olsun bir şekilde eksiltir .

Sizin problem bambaşka araba ısınmış olur 3 km bir arabanın motorunun ısınması için yeterli aslında .
Kapakta ateşlemeyi engelleyen bir şey olabilir .
Motor sigortanıza da bakın . Marş bassa bile bujilere gerekli ateşlemeyi iletmeyebilir

Tevzi makarası / distrübütörün içinde o değişti mi ?

Su eksiltiyor ama ben motor yağına karıştırmıyor demek istedim.
Sigortaya baktırmak iyi bir çözüm olabilir belki.
Tevzi makarası hakkında fikrim yok.
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Su eksiltiyor ama ben motor yağına karıştırmıyor demek istedim.
Sigortaya baktırmak iyi bir çözüm olabilir belki.
Tevzi makarası hakkında fikrim yok.

Hocam o zaman sizin sorununuz kesinlikle silindir kapağı ile alakalı .
3-5 km içinde çatlaktan aldığı su bujiyi nemliyor. Oda kötü ateşleme yaptırıyor .

Arabanızı sanayiye çekin hemen bujileri söktürün bakın hangi buji ıslak .
Kapak çatlakken motor suyuna karışmaz zaten .
 

Titanium37

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2012
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hocam o zaman sizin sorununuz kesinlikle silindir kapağı ile alakalı .
3-5 km içinde çatlaktan aldığı su bujiyi nemliyor. Oda kötü ateşleme yaptırıyor .

Bu en mantıklı açıklama galiba. Ama kötü ateşleme yapsa performans konusunda da sıkıntı yaşardım, 250 bin km deki 98 model bir araç için oldukça yeterli performans sunabiliyor. 160-170 km hızları görebiliyor araç.
Tabi performanslı kullanırken motor aşırı ısındığı için zaten çok az miktarda sızan su bujiye ulaşmadan kuruyor olabilir.
Dediğim gibi en mantılı açıklama sizinki. Teşekkür ederim.
Motor kapağını değiştirmeyi düşünmüyorum açıkçası. Zaten çok kullanılmıyor. (Çok kullanılmaması 1,5 senede 15 bin km yi aşmıştır :D
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Aslında samsunda olsanız çatlağınızı yaptırmanız için usta tavsiye ederdim :)

Sizin aracınız karbüratörlü sanırım ( yukarıda distribütör değiştirdim demişsiniz )
Bizde enjeksiyonlu 1.6 vardı . Kapak çatlak olduğundan soğuk havada patlama oluyordu .
Motor tam ısınmadan stop edince zor çalışırdı .

Çatlağı giderdik çok güzel oldu ama biz arabadan soğuduk :) 660 TL harcayıp sattık gitti..
 

vaydogan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2011
Mesajlar
69
Tepki puanı
5
Puanları
0
arkadaşım aynı sorun bende var aracım 96 model 1.4i enjeksiyonlu klimalı model
kışın en soğuk günlerde bile bir basmaya çalışır ben öyle 2-3 km gitmiyorum örneğin 500 metre aşağıda markete gidiyorum alışveriş yapıyorum diyelim markette 5 dk eğlendim geri bindik marşa basıyorum marşın sonunda alıyor hani marş dinamosu zarar görmesin diye bir süre basar geri bırakırsın ya tam bırakacağın anda motor alıyor ve devam ediyorum kısaca araba tam ısınmadan stop edip çalıştırayım dersen nazlı çalış mıyor yada markette 10-15 dk oyalanırsam yine basar basmaz alıyor

çok kafaya taktım disbüritör kapağı tevzi makarası nı değiştirdim biraz düzelir gibi oldu hava soğuyunca yine aynı bujileri değiştim yine aynı 3-5 km gidince sorun yok yada araba biraz sınınca sorun yok illaki soğukken yapıyor

ben alıştım eğer markette işim uzun değilse örnek ekmek alıp çıkacaksam hiç stop etmiyorum yada marşa biraz uzunca basıyorum

sorun konusuna gelince tek kafama takılan aracın gaz ayarı havayla ilgili çünkü yazın bu sorunu pek yapmıyor özellikle kışın yapıyor kışın yaptığı için de yanılmıyorsam gaz ustaları yaz ayarını ayrı kış ayarını ayrı yapıyorlar birde hava filtresine gelen hava hortumları iki çatal yazlık kışlık bölümleri var manifol tun ordan alan bölüm kışlık olsa gerek
büyük ihtimal gaz ayarından diye düşünüyorum bak şimdi aklıma geldi benzinde denemedim bunu birde benzinde deneyip görmem lazım eğer benzinde aynı sorunu yapmaz sa kesin gaz ayarından diyebiliriz

sizde eğer sorunu çözerseniz banada faydanız dokunur mutlaka yazınki bizde bilelim gerçekten sinir bozucu çünkü

yağ yakma yada su eksiltme gibi bir sorunum yok şimdilik

geçmiş olsun
 
Üst