CAPTUR araç kamerası montajım (çift kameralı, park kayıt özellikli)

gozcelik

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
43
Merhabalar,
Mini0906 model çift kameralı bir araç kamerası aldım. Montajını yaparken epey bir zorlukla karşılaştım. Belki birisine yardımcı olur diye burada kendi çalışmamı anlatmak istedim.

İlk ve en önemli kısım ön kameranın nereye takılacağıydı. Hem görüşümü kötü engellemeyecek, hem gerektiğinde ekranını rahatça görüp düğmelerine rahatça basabileceğim, kablo kirliliğini en az seviyede tutacak yeri bulmaya çalıştım. Sonuç olarak benim ön kamerayı taktığım yer şöyle:


Montaj için kameranın üzerine kabloları takıp uygun pozisyona alıp cama yapıştırdım ve daha sonra kabloları çıkarttım. Benim kamera sağa doğru sürükleyerek cama yapışan aparattan çıkartılabiliyor. Bu sebeple sağa çekerken takılmamasına da dikkat ettim. Aslında daha yukarıya takmak isterdim ama aynanın soluna da taksam sağına da taksam bizim yağmur sensörü çok büyük olduğu için görüntünün yarısını kesti hep.

İkinci olarak arka kameranın nereye takılacağını belirlemeye çalıştım. Arka camda alt tarafa takarsan sileceğin dip noktası geldiğinden uygun olmadı. Üst ortaya taktım ancak ısıtıcı çizgilerinden en az biri mutlaka görüntüye girdi. Cama değil de bagaj kapağının metal kısmına takmayı düşündüm ancak onda da arka sileceğin ulaşamadığı üst kısıma denk geldiği için görüntünün önünde sürekli bir çamurlu pis alan olacaktı. Sonuç olarak montaj yaptığım yer şöyle:


Bagaj kapağı ile araç içini birbirine bağlayan iki tane boru var. Bagajı açında üst sağda ve üst solda olmak üzere bunları görüyorsunuz zaten. İlk planım kabloları bu boru içerisinden geçirip bagaj kapağının metal aksamı içerisinden ilerletip kameraya bağlamaktı. Ancak bu iki boru da tıka basa doldurulmuş kabloyla. Fabrikadakiler hiç bize yer bırakmamışlar:) Belki sizin araçta eksik fazla bir donanım varsa farklı olabilir. Çok zorlamadan diplerindeki lastiği çıkartıp bakabilirsiniz.
Ben de tam arka camın ortasında bir kablo kalabalığı olmasın diye ön kameradan gelen kabloyu resimdeki gibi kenardaki bagaj kapağı deliğinden geçirip orta delikten çıkartmaya karar verdim.


Tabii bu bitmiş hali. O kabloyu sol alt delikten geçirip de orta delikten çıkartmak çok zor. Etrafta tel gibi bir şey bakınırken kolilerin üstüne bağlanan sert plastikten buldum. Bunu orta delikten sol deliğe doru geçirdim kabloyu ucuna bağlayıp orta deliğe doğru geri çektim.


Arka kameranın ucundaki kablo ile bu çektiğim kabloyu birleştirdikten sonra bir de elektrik bandıyla sardım. Yarın bir gün sol taraftan kabloyu çekersem çıkmasın diye. Arka kameranın kablosunu bir kablo tutucu ile sabitledim. Her iki deliği kapatan plastik tıpaları takarken önce kablonun olduğu tarafı sonra diğer tarafları sokmak gerekiyor. Önce diğer tarafı sokarsanız kablonun olduğu yer girmiyor.

Belki dikkat etmişsinizdir ön tarafta kameradan çıkan kabloardan birisi (arka kameraya giden) sağ tarafa yönleniyor. Ama arkadaki resimlerde sanki kablo soldan geliyormuş gibi görünüyor. Ben ilk önce arkaya giden kabloyu da soldan geçiririm diye düşünüp arka kameranın kablosunu sol tarafta anlattığım gibi ayarlamıştım. Sonra hem güç hem de arka kamera kablosu çok kalınlık yaptı. Zorlasam ikisi de sol tarafa giderdi ama üst döşemeyi çok da zorlamak istemedim.

Bu arada bizim arabann üst döşemesi tam kenarlarda plastik aksamlara ve cama yapışık. O noktaları ittirirken çok dikkat ettim ki üst döşemeye zarar vermeyeyim.
Yine hem yan camlardaki hem de arka bagajdaki plastikler metal aksama yapışık ve çıkartmak mümkün değil. Youtube'da izledim montaj videolarında adam pat diye kadırıyor camın üstündeki plastiği geçiriyor kabloyu. Bizde özellikle iç tarafta kablonun girebileceği yer çok dar. Kabloyu hem çok zor geçirdim hem de parmaklarımla sürekli ittirerek kabarıklık yapmasını engelledim.

Bizim hava yastıkları koltukların içinde yandaymış. O yüzden bir şeyleri bozrmıyım korkusu olmadan arkaya giden kabloyu arabanın yan çıtalarının ve pencerelerin üst tarafında geçirdim.

Son olarak park modunun otomatik olması için hardware kit denilen bir zımbırtının montajını yapmam gerekiyordu. Bunun 3 tane kablosu oluyor. Kırımız sarı ve siyah. Siyah her zaman ki gbi toprak. Kırımızıyı sürekli (kontak kapalı ve kapılar kitliyken bile) güç veren, sarıyı ise sadece kontak açılınca güç veren bir noktaya bağlamak gerekiyor.

Arkadaş ne zormuş sürekli güç gelen yeri bulmak. Elimde multi metre sigortaları söküp takıp denedim. Bir de kapıların kapalı ve kilitli olması lazım. Mesela araç durduktan sonra bizim yan aynalar çalışmaya devam ediyor ama aracı kilitleyince onun da gücü kesiliyor. Kapıyı kapatınca bizim minicik olan ve dipte kalan sigorta kutusuna erişmek çok zor. Bu sebeple bu bilgiyi kullanacaksanız bir duanızı bekliyorum artıkhihi

Fuse tap denilen ve var olan sigortayı etkilemeden güvenli olarak güç kablosunu takmak için bir parça var. Bu da bana ürünle beraber geldi. Kırımızı kabloyu direk aküye bağlayabilirsiniz yazıyor olmasına rağmen ben kırmızı kabloyu da bu fuse tap aracılığıyla taktım.

Kırmızının takılması gerken yer "romork sigortası". Yani şu en alttaki kısım:


ancak fuse tap dediğim parçanın kablosu sağdaki mavi kutuya denk geldiği için biraz kıvırp zorlamam gerekti. Sarı kabloyu çakmak sigortasına takacağım. Henüz elime ikinci fuse tap ulaşmadığı için onu henüz takmadım. Çakmak sigortası resimde işaretledim yerin üzerindeki 5'liğin üzerindeki 15'liğin üzerindeki dikey duran 15'lik sigorta. Yani üstten 4. satırın en sağındaki mavi olan.

Son olarak hardware kit'in kutusu üzerinde minik bir switch anahtarı var. Bunu akünüsün vol değerine göre ayarlıyorsunuz. Bizim 12V olduğu için ona göre ayarladım. Böylece belli bir voltajın altına düştüğünde cihaz gücü kesiyor ve böylece akünün bitmesini önlüyor.

Bu hardware kit kutusunun da arkasında bir yapıtırma bantı var. Ama bizim sigorta kutusunun sağına soluna baktım yapıştırılabilecek bir yer göremedim. Ben de fazla kabloları katlayıp bu kabloardan birisin kablo tutucusuna tutturdum. Kablo tutucusu da sigorta kutusunun yanında. Böylece sağlam şekilde gizlemiş oldum.


Umarım birilerine yardımım dokunur.
Keyifli sürüşler herkese.;)
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Elinize sağlık. Bence çok yardımcı olacaktır :)

Kameraya niyetlendim ancak henüz sipariş veremedim. Park modu kitinde sanırım Akü voltajı düştüğünde kamera enerjisini kesen bir devre var ?

Ayrıca bu tarz bir modül almaya gerek yok gibi doğrumudur ?
 

gozcelik

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
43
Elinize sağlık. Bence çok yardımcı olacaktır :)

Kameraya niyetlendim ancak henüz sipariş veremedim. Park modu kitinde sanırım Akü voltajı düştüğünde kamera enerjisini kesen bir devre var ?

Ayrıca bu tarz bir modül almaya gerek yok gibi doğrumudur ?

Yani eğer park modunu kullanmayacaksan harware kit almana gerek yok. üzerindeki devre ile 12V'luk akünün volt değeri 11.4dün altına düşünce (11.4'den tam emin değilim) kamerayı kapatıyor. Böylece akü korunuyor.
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Yani eğer park modunu kullanmayacaksan harware kit almana gerek yok. üzerindeki devre ile 12V'luk akünün volt değeri 11.4dün altına düşünce (11.4'den tam emin değilim) kamerayı kapatıyor. Böylece akü korunuyor.


Park modunu kullanırım. 2 akü bitirdim 3 senede .Oda harekete duyarlı kameranın çektiği akımdan kaynaklandığı tespit edildi. Günde en fazla 2 saat ( hafta sonu hariç ) aracı kullanıp 22 saat yattığını düşünürsek ve bunu 7 gün ile çarpsak akünün zayıflaması kaçınılmaz oluyor. Kaçağı tespit ettiklerinde modül arayışına girmiştim.Oda 11,6 V a düştüğünde kameranın enerjisini kesiyor ancak Akü işi yapan abi bu voltajın çok düşük olduğunu ve akünün ömrünü kısaltacağını söyledi.12.5 V altına düşmesini önermiyor.
 

Aykut Karabulut

,
Başkan
35-İzmir
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,080
Tepki puanı
729
Puanları
113
Yaş
59
Elinize emeğinize sağlık, paylaşım içinde teşekkürler..:eyv
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Ayrıca kamera videosu atabilirseniz iyi olur :) Sizin ön kamera yerleştirdiğiniz yerde bende OGS var. arka kamerayı merak ediyorum açıkçası .Rezistans gözüküyormu görüntüde.
 

gozcelik

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
43
Park modunu kullanırım. 2 akü bitirdim 3 senede .Oda harekete duyarlı kameranın çektiği akımdan kaynaklandığı tespit edildi. Günde en fazla 2 saat ( hafta sonu hariç ) aracı kullanıp 22 saat yattığını düşünürsek ve bunu 7 gün ile çarpsak akünün zayıflaması kaçınılmaz oluyor. Kaçağı tespit ettiklerinde modül arayışına girmiştim.Oda 11,6 V a düştüğünde kameranın enerjisini kesiyor ancak Akü işi yapan abi bu voltajın çok düşük olduğunu ve akünün ömrünü kısaltacağını söyledi.12.5 V altına düşmesini önermiyor.
Hocam sende farklı mı bilmiyorum ama bende akünün kendisi 12V zaten. Yani benim akünün 12.5V vermesi zaten mümkün değilhehe
Cihazın üzerinde 12V akü için şunu seçin gibi bir işlev yapmışlar ben de onu seçtim. Galiba 11,4'ün altına düşünce mi ne kapatıyor. Ben çok sorun olacağını sanmıyorum. Yani cep telefonu şarjı değil ki bu koca akü.
Belki şöyle bir şey denenebilir ama: cihazın en çok elektrik tüketen kısmı işlemcisi. İşlemci de hareket algılama ve videonun üzerine yazı işleme kısımlarında ekstra çalışıyor. Mesela seçeneklerden videonun üstüne hiç bir şey yazmamasını ayarlayabilirsiniz. (Ben zaten logo mogo GPS verisi gibi şeyleri video üzerinden kaldırdım. Şu an saat ve hız yazıyor sadece. Onu da ispat falan gerekirse bulunsun diye yazdırıyorum. Bir de park modunda hareket sensörü yerine timelaps kullanılabilir. Hareket sensöründe sürekli bir video işleme durumu var. Onun yerine saniyede bir kare fotoğraf çekmesi kullandığı gücü çok çok daha düşürüyordur.
 

maninwar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,492
Tepki puanı
0
Puanları
0
Emeğinize sağlık.
 

gozcelik

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
43
Ayrıca kamera videosu atabilirseniz iyi olur :) Sizin ön kamera yerleştirdiğiniz yerde bende OGS var. arka kamerayı merak ediyorum açıkçası .Rezistans gözüküyormu görüntüde.
Rezistans görünüyor. ne yaptıysam tam görüntüden çıkmadı. Blur efekti gibi bir çizgi halinde mevcut.
Şimdi kocaman videolar koymayayım. Her yerde gündüz gece çekimleri vs var zaten. Benim arka kameradan görünen şöyle:


Tam ortadan geçen gölge çizgilerden birisi. Çok problem oluşturmuyor bence.
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Hocam sende farklı mı bilmiyorum ama bende akünün kendisi 12V zaten. Yani benim akünün 12.5V vermesi zaten mümkün değilhehe
Cihazın üzerinde 12V akü için şunu seçin gibi bir işlev yapmışlar ben de onu seçtim. Galiba 11,4'ün altına düşünce mi ne kapatıyor. Ben çok sorun olacağını sanmıyorum. Yani cep telefonu şarjı değil ki bu koca akü.
Belki şöyle bir şey denenebilir ama: cihazın en çok elektrik tüketen kısmı işlemcisi. İşlemci de hareket algılama ve videonun üzerine yazı işleme kısımlarında ekstra çalışıyor. Mesela seçeneklerden videonun üstüne hiç bir şey yazmamasını ayarlayabilirsiniz. (Ben zaten logo mogo GPS verisi gibi şeyleri video üzerinden kaldırdım. Şu an saat ve hız yazıyor sadece. Onu da ispat falan gerekirse bulunsun diye yazdırıyorum. Bir de park modunda hareket sensörü yerine timelaps kullanılabilir. Hareket sensöründe sürekli bir video işleme durumu var. Onun yerine saniyede bir kare fotoğraf çekmesi kullandığı gücü çok çok daha düşürüyordur.

Yanlış hatırlıyorda olabilirim 12.5V değerini.Ama 11.4V değerinden sonra makina haricinde aracın akünün tam dolamayacağıydı.Oda sanırım kısa mesafe gidiş gelişten dolayı . Ben alırsam park modunda timelapse kullanırım .

Rezistans görünüyor. ne yaptıysam tam görüntüden çıkmadı. Blur efekti gibi bir çizgi halinde mevcut.
Şimdi kocaman videolar koymayayım. Her yerde gündüz gece çekimleri vs var zaten. Benim arka kameradan görünen şöyle:


Tam ortadan geçen gölge çizgilerden birisi. Çok problem oluşturmuyor bence.
Bence sırıtmıyor.gayet iyi olmuş.
 
Üst