Captur & Clio 4 izlenimleri ( KaRaHaN )

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
16 Haziran Pazar günü İnanlar Otomotiv sponsorluğunda gerçekleştirdiğimiz tanışma buluşmasında hem yeni sponsorumuzu tanıma hem de bizim için ayrılan test araçları konusunda sanırım katılan tüm arkadaşlar keyifli dakikalar geçirdi.
Aslında bu konuyu açmam biraz sürse de iş ve özel hayatın getirdiği bazı aksamalar bu güne kadar yazımı ertelememe sebep olsa da ilk fırsat bu fırsat diyerek klavyenin başına geçtim.
Buluşma günü katılım sayımız ne kadar çok olsada aslında planlarımızı yaparken sınav ve miting olma ihtimali denk gelebileceği hesaplara katılmamıştı açıkçası :) Genel olarak çok misafir perver, ilgili ve yardım konusunda hemen hali hazırda bir kadrosundan dolayı İnanlar ı tebrik etmek istiyorum.Güzel başlayan organizasyon mangal ile de misafirlerinin keyfini yerinde tutan inanlar; hem servis hem showroom hem de test araçları ile buluşmanın her dakikasında eğlence ve keyfi yüksekte tutmasını bildi.
İnanlar Otomotiv in göstermiş olduğu misafir perverliği tekrar burdan teşekkür etmek ve Test ettim araçların İmkan dahilinde bana verdiği izlenimleri dostlarıma paylaşmak istiyorum.

İlk olarak Renault Captur araçını test etme imkanı buldum ve yanıma İnanlar’ın Meşhur olmaya aday COTECH miz ile Test sürüşü için Captur un direksiyonuna geçtim.
190520132217495738295.jpg


Araçta ilk hissettiğiniz duygu; derinlik ve hacim olması. Aracın iç mekan genişlik ve ferahlık malzeme kalitesi ve koltuk konforu ile desteklenmiş ancak ön cam mesafe konumu açısından benim eksi vermeme sebep olan ilk kusuru oldu. Ancak şunu belirtmek isterim bu artı ve eksiler tamamen benim fikrim yani kısaca kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.
Kullandığımız Captur 1.2 otomotik icon modeli opsiyonlar bakımından zengin olması ile genel olarak en iyi fikri ve izlenimleri sunmam bakımından bana kolaylık sağladı. Küçük SUV sayılabilecek araçlara yakın ama sınıfındaki rakiplere Nissan qashqai, juke ve kısa zamanda pazara katılacak olan Chevrolet Trax, Ford Ecosport ve Peugeot 2008 gibi rakipleri ile baş edebilecek bir SUV, MPV ve hatchback modellerin kullanım özelliklerini bünyesinde birleştirmeyi amaçlayan bir otomobil. Yerden yüksek yapısı, geniş tekerlek açıklığı ve eğimli ön camıyla Captur, şık bir şehir aracı olduğunu vurguluyor. Tüm Captur Motor seçeneklerinin turbolu olması gereksiz Silindir ve yakıt değerleri yüksek 1.6 ya da 2.0 litrelik motorlar kullanmasını engellemiş ve tork ve beygir olarak gücünü turbo beslemeli küçük hatta 0.9 lt motorlardan almasını sağlayarak daha önce volkswagenin açtığı yolu bir adım ileri taşımaya çalışmış. Araçla hareket haline geçtiğindeki tepkime son derece başarılı çünkü genellikle ilk izlenimim aracın ilk hareketteki tepkimedeki yumuşaklık ve istenildiğinde ani hız otomotik bir araç için yeterli idi benim için. Captur yurtdışı ithal olması aklımda dashpot (amortisör)bakımından İstanbul yollarına biraz fransız kalacağını düşünsemde bu konuda hakkını yememeliyim gayet confor ağırlıklı çıktı üstelikte 17’inç jantlara rağmen. Captur hemen sizi kendine alıştıran bir yapıya sahip iç mekanda kullanılan işcilik ve kalite çok az bir fark yaratılarak iyileştirilmiş clio 4 den. Gerçekte söylemek gerekirse benim için Captur bir clio 4 ün yükseltilmiş hali gelse de iki aracın testinden sonra aslında çok yakın olmadıklarını söyleyebilirim. Araç istenildiğinde 1.2 lik motora rağmen şehir içi gayet başarılı bir hızlanışa sahip ve fren konusunda eksiklik hissettirmeyen bir duruş mesafesine anlık tepkimeye sahip. Şanzıman konusunda gerçekten fark ortaya çıkmaya başlıyor çok sessiz ve titreşimsiz geçen şansıman akıllıca hareket ediyor ancak Renault mühendisleri bir konuda hata yapıyor ve şansıman düşük devirli gitmek gereken yol ve yokuşlarda en son o yola geldiğiniz viteste bırakarak motoru ve performansı boğuyor ama dediğim gibi bunlar anlık ve giderilebilir herkesin hemen kolay kavrayamayacağı şeyler olduğu için pek görüleceğini düşünmüyorum. Test esnasında özellikle Ses sistemini açmayıp dört camların kapalı ve klimanın açık pozisyonunda hareket ettiğimi söylemek isterimve 1.2 lt bir motorun gayette bu şartlar altında anlının akıyla çıktığı ve clio4 de olan rüzgar sesi sorunun yaşanmadığını berlirtmeden edemiyeceğim. Gene litibari ile Captur şehir içinde sadece bayanların değil erkeklerinde tercih edebileceği ve anlık şehirdışı küçük seyehatler için yapılmış gibi geniş bagajı ile benim gözümde Sınıfı geçti genel değerlendirme Notu vermem gerekse 10üzerinden 7.5 ile çok iyiye yakın bir araç olma yolunda ilerleyeceği kesin.
renault-clio4.jpg
Aynıgün diğer test etme fırsatı bulduğum 1.5 Dci 90 Bg lik Clio 4 de çıkış zamanından bu güne kadar belli bir zaman geçsede benim kanaatim hala güncel bir yapıya ve motora sahip. Clio 4 ün genelitibari ile eski kasalarına nazaran daha şık daha akıllıca ve yakışıklı üretildiği kesin. Her yeni kasasında clio biraz daha teknolojisini ileri taşıyor. Kullandığım clio da start & stop özelliği ilk başta alışkanlığı olmayanlara sorun yaşatsada kısa zamanda sizi alıştırıyor ve hatta bu konu dane kadar başarılı bir sistem olduğuna sizi inandırıyor. Clio 4 ü özellikle test etme sebeplerimden biri Forumda da sık sık duyduğum rüzgar sesi sorunu bizzat yaşamaktı. Her testimde yanıma alacağım gibi İnanların tecrübeli Cotech’i Ramiz abi ile yola çıktık. Araçta beklentilerim fazla olduğu için gerçekten limit testi yaptım diyebilirim. Genel olarak aracın yan rüzgarlar savrulma hız performans düşük devirler ve kalite anlamında bir zorlamadan kolaylıkla çıktığını ancak haliç üzerinde 124 KM yi geçtikten sonra gerçekten bir rüzgar sesi yaptığını bende bizzat şahit oldum. Ancak genel olarak tüm araçlarda olduğu gibi radyosu cd sini dinleyen yolcuların rahat rahat bu sesi duymayacağı bir seviyede ancak iş 180 km kısmına gelindiğinde bu ses biraz daha artıyor vebiraz baş ağrısına sebep olabileceğini düşünüyorum. Aracın genel eksisi bu ve istediğim ön gögüs kalite ve detay da bir makyaj bekleme sebebi versede virajlarda captura nazaran alçak ve 1.5 turbo dizel bir araç avantajı ile çok seri ve yakıt cimrisi olarak öne geçiyor ön cam sorunu yaşamadığım clio 4 benim zorlamalarıma klima açık olmasına ve ses sorununa rağmen 10-8 alarak günün galibi olmaktan geri kalmıyor.

Başta da dediğim gibi araçları kullanan ve zevk sahibi olan her kişi de farklılık gösterecek iki araçtaki izlenimlerim bunlar ve her ne model olursa olsun markası RENAULT olsun :) ve İNANLAR çıkışlı olsun kendinize iyi bakın unuttuğum ya da yazmadığım bir şey varsa sorabilirsin.
 

kubılay

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepki puanı
312
Puanları
0
Yaş
39
Hay MaşALLAH

Biran Otoshow Dergisinin Captur ve Clio 4 İncelemesini okuyorum sandım
:eek:

Ellerine sağlık Abi Mükemmel bir açıklama ile herşeye değinmişsin..

Clio Ve Captur alacak üyelerimizin Okunmasın'da kesinlikle yarar var.

Teşekkürler.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,502
Tepki puanı
1,665
Puanları
113
Yaş
55
Emeğine sağlık kardeşim,güzel bir yazı olmuş...
Yazdığın gibi iki aracın değerlendirmesi kişiden kişiye değişebilir,bende Captur'u daha başarılı buldum mesela...:eyv
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
öyle öyle doğrudur ( okumaya erindim:) )
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
Hay MaşALLAH

Biran Otoshow Dergisinin Captur ve Clio 4 İncelemesini okuyorum sandım
:eek:

Ellerine sağlık Abi Mükemmel bir açıklama ile herşeye değinmişsin..

Clio Ve Captur alacak üyelerimizin Okunmasın'da kesinlikle yarar var.

Teşekkürler.

teşekkür ederim sadece kendi bakış acımdan tecrübemi ilettim onure oldum böyle düşündürdüysem :)
 
Son düzenleme:

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
Emeğine sağlık kardeşim,güzel bir yazı olmuş...
Yazdığın gibi iki aracın değerlendirmesi kişiden kişiye değişebilir,bende Captur'u daha başarılı buldum mesela...:eyv

başta ve son da belirttiğim gibi ustam :) kişisel sürüş ve zevkler farklılık gösterebilir.
 
Üst