Chip Tunning Uygulaması Beygir+Tork Artışı Bilgi Paylaşımlarınız

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ben aracı ilk bakıma götürdüğümde satıs temsilcisine sormustum 1.2 ler icin bg arttırma yapılıyor mu diye
su an yok ama yakında yazımla arttılır dedi ne kadar doğru bilemem :soru
acaba yaptırılır demesi motoru kısıtladıkları doğrularmı ki belkide bu motorlar olduğundan daha az güç veriyor gerçekten ama paket haline getiriplip satmak için böyle birşey yapıyorlar.
 

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
Kullandığım araç olan Kangoo orjinalinde 85 HP 200 NM Tork üretiyordu, yaklaşık 6 senedir yani aldığımdan bu yana chiptuningli, yaklaşık 109 Hp ve 260 NM Tork veriyor ve bunca zamandır en ufak sorun yaşamadım.
Uzun yolda Eskişehir-İstanbul gişeler arasında 4 yetişkinle 3.6 lt ortalama yakalamışlığım var, tüketim ve ataklığından memnunum, kadranın sonunu gördüm bu araçta.
Yazılımı moderatörümüz Can Başel-baseltuning yapmıştı...:eyv
sizinkide sanırım dizel abi değilmi bi atmosferik motor geride yaw çok acele edip aldım şimdi pişmanlığım diz boyu oluyor bir süre idare edip bu şekilde kullancam 2 sene gibi sonra turbo veya dizel alcam.
 

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
Chip uygulaması yapan bir moderatör arkadaşımız var forumda. Gerekli cevapları verecektir size.
teşekkür ederim. İşallah iyi bir sonuç olsada yeter yeterli bir güçde olsa.
 

M3T0

Metin GÖKDELİ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
819
Tepki puanı
19
Puanları
0
bilgileriniz için teşekkürler M3T0 Arkadaş :) sizinkide turbo bu atmosferik motorda düşünceleriniz ne olur veya yaptırdığınız yerden kalan gelen bir bilgi varmı.

Atmosferik motorlarda yazılımla alınıcak güç max 10 hp. illa hp yükselticem derseniz egsoz sistemine ve hava emiş sistemine el atmanız gerekicek.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,502
Tepki puanı
1,665
Puanları
113
Yaş
55
sizinkide sanırım dizel abi değilmi bi atmosferik motor geride yaw çok acele edip aldım şimdi pişmanlığım diz boyu oluyor bir süre idare edip bu şekilde kullancam 2 sene gibi sonra turbo veya dizel alcam.
Evet kardeşim, dizel motorlardan daha fazla verim alınıyor...
 

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
Evet kardeşim, dizel motorlardan daha fazla verim alınıyor...
sırf icon donanımı için joy dizel vardı tercih etmedim :/ veya 2 ay bekleyip turbo almadım biraz babamında hevesinin baskısıda vardı neyse yine babam :D destek çıkar artık.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
1. Chip Tuning sonrası ölçülen güç ne oldu, chip markası, varsa yapan servisin adı ve yaklaşık maliyeti?
2. Artan güc sonrasında yürüyen aksam (akslar vb), şanzıman, fren vb üzerinde olumsuz bir etki yaşadınız mı?
3. Bu artış motor ömründe bir azaltmaya sebep olabilir mi?
4. Chip tuning öncesi ve sonrası 0-100 performansı ve top speed değerleri ne derece değişti?
5. Aynı kullanım tarzında (gaza çok yüklenmeden) Ş.içi ve Ş.dışı (90 KM sabit hız) yakıt tüketim değerleri (Chip öncesi ve sonrası) verebilirmisiniz?

Cevaplar
1. Yazılım + büyük turbo + downpipe + hava filtresi boruları + komple düz boru ile 82 hp 185 nm torktan, yaklaşık 140 hp 270 nm tork aldık. maliyet 2500 tl. EcuTuned firmanın adı.
2. Hiç bi sorun yok, aracı bastığımızdan akslerde dip gaz yapınca titreme var oda normal.
3. Alınan güçte zarar görücek ilk parça turboydu onuda zaten büyüğü ile değiştirdik yaklaşık 15.000 km dir kullanıyorum sorun yok çok şükür.
4. Sıfırdan kalkıp hiç aksları zorlamadım o yüzden 0-100 üm belli değil ama orjinal değeri 14 saniyeydi şuan her türlü 10 saniyenin altında . Top speede hiç bi etkisi yok yazılımın veya chip tuningin, top speed tamamen şanzıman uzunluğuyla alakalı.
5. Daha uzun yola çıkmadım tamamen şehir içi ortalama yakıt tüketimim 6 litre her cumartesi gazlamalı :)

kardeş günaydın, öncellikle aracın hayırlı uğurlu olsun gerek jantı gerek boyası ve gerek cilası yada boya koruması araç toplamda sonuç olarak çok sade ve yakışıklı bir modifiye geçirmiş sonuç apachi değil gayet kaliteli olmuş eline sağlık.



aracın ile ilgili bir konuda belki yardımım dokunur sana yol gösterebilirim diye yazmak istedim ha bildiğimden değil sadece yaşanmış bir tecrübe bu.

arkadaşımın gulietta'sını arkadaş modifiye etti oda bravodaki gibi 120hp istiyordu fakat şu an varmı bilmiyorum ozaman yoktu sadece 105hp geliyordu neyse bravo almayacağım deyip guliettayı aldı ve direk çıkar çıkmaz büyük intercooler,turbo alıp (geometrik değilde düz bir gt serisiydi sanırsam) ve yazılım,dpf iptali,egr iptali, düz boru ile aracın net gücünü hatırlayamasamda çok ciddi bir oranda artış olduğunu hatırlıyorum.


oda aynen senin gibi bir olay yaşıyordu araca yüklendiğinde bir titreme gibi vuruntu gibi sanki ve akslar yetemşyor denildi ona oda çok sert kullanmadı dikkatli kullandı.

sonradan ortaya zamanla çıktıki o bahsedilen sorun aslında büyük turbo,intercooler ın belli bir devirden sonra oldukça sert bir giriş yapmasından yani aniden gelen yoğun bir güçten dolayı debriyajın kaymasıymış araç 10-12bin km sonra biraz kaçırmaya başlayınca debriyajını bronz bir baskı balata ile değiştirdi ve gram sıkıntı kalmadı araçta , seninkide belki budur diyerek paylaşmak istedim kardeşim.
 

M3T0

Metin GÖKDELİ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
819
Tepki puanı
19
Puanları
0
kardeş günaydın, öncellikle aracın hayırlı uğurlu olsun gerek jantı gerek boyası ve gerek cilası yada boya koruması araç toplamda sonuç olarak çok sade ve yakışıklı bir modifiye geçirmiş sonuç apachi değil gayet kaliteli olmuş eline sağlık.



aracın ile ilgili bir konuda belki yardımım dokunur sana yol gösterebilirim diye yazmak istedim ha bildiğimden değil sadece yaşanmış bir tecrübe bu.

arkadaşımın gulietta'sını arkadaş modifiye etti oda bravodaki gibi 120hp istiyordu fakat şu an varmı bilmiyorum ozaman yoktu sadece 105hp geliyordu neyse bravo almayacağım deyip guliettayı aldı ve direk çıkar çıkmaz büyük intercooler,turbo alıp (geometrik değilde düz bir gt serisiydi sanırsam) ve yazılım,dpf iptali,egr iptali, düz boru ile aracın net gücünü hatırlayamasamda çok ciddi bir oranda artış olduğunu hatırlıyorum.


oda aynen senin gibi bir olay yaşıyordu araca yüklendiğinde bir titreme gibi vuruntu gibi sanki ve akslar yetemşyor denildi ona oda çok sert kullanmadı dikkatli kullandı.

sonradan ortaya zamanla çıktıki o bahsedilen sorun aslında büyük turbo,intercooler ın belli bir devirden sonra oldukça sert bir giriş yapmasından yani aniden gelen yoğun bir güçten dolayı debriyajın kaymasıymış araç 10-12bin km sonra biraz kaçırmaya başlayınca debriyajını bronz bir baskı balata ile değiştirdi ve gram sıkıntı kalmadı araçta , seninkide belki budur diyerek paylaşmak istedim kardeşim.


Değerli yorumların için öncelikle Teşekkür ederim abi. Yol gösterme konusunda çok memnun olurum fikirler düşünceler önemlidir benim için. Gelelim bronz baskı konusuna, bende gt 15 turbo kullandım. Geçen haftalarda baskı balatam bittiğinde bronz taktırıcaktım fakat tunedcim bu güçlerde gerek olmadığını söyledi o yüzde bende mais ürünü baskı taktırdım şuan memnunum devir fırlamaları kesildi, debriyaj yumuşaklığı çok iyi.
 

mstdrms

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
345
Tepki puanı
2
Puanları
0
Arkadaşlar merhaba.

İnternette benim aracın moturuna yapılmış bir chip tuning ile ilgili tatminkar bilgilere pek ulaşamadım. Malum ülkemizin resmi motor tipi dizel oldu.
Yani yaptıran var mı, varsa da ne derece memnun, uzun süreli kullanım verileri, yakıt sarfiyatı nedir doğru dürüst bir bilgi paylaşımı bulamadım. Zaten türk teknik içerikli forum sitelerinde daha ilk sayfadan aradığınız cevapları bulmak bir kenara, verilen cevaplar boş muhabbetlere dönmüş oluyor.

Gelelim sadede;
Bütün bu belirsiz durumları göz önüne alıp, gözümü kararttım ve kendimi kurban ilan ederek, 2013 model, 35500 km deki 3. sahibi olduğum aracım çarşamba sabahı itibari ile OBD den yazılım yükleterek 140hp / 240nm tork değerlerine çıkarttım. (Tabiki ben yapmadım, birçoğunuzun bildiği ünlü bir firmaya)

Öncelikle şunu belirteyim; 3000d/dk yı pek geçmeyen biriyim. Yani ancak sende 2-3 kere o da uzun yolda 130km/h yaparım.

Yani demem odur ki; yazılım amacım tasarruftu. Hanüz yeni olduğu için haliyle teknik bilgi veremeyeceğim.

LPG de araştırdım fakat uçuk fiyatlardan dolayı degmeyeceğine karar verdim.

Su kadarını söyleyeyim; ne kadar dikkat etsem de aracın şehiriçi tüketimi 8-8.5 lt. Beklentim; yazılım sonrası bu değerlerin 1 lt altını görmek.

Hem sehiriçi hem de uzun yol deneyimlerimi sizlerle paylaşacağım. Beklemede kalın. :)

NOT: Gereksiz tartışmalara mahal vermemek maksadıyla firma ve fiyat vermedim, özelden sorabilirsiniz.
 
Üst