Clio 2 1.4 8v Kalorifer petek değişimi.

Evohan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2021
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Merhaba sevgili forum üyeleri foruma asinayim fakat üye olmak bu güne kısmetmiş.
4 senedir sahibi olduğum Clio 2 1.4 8v 1998 model aracımda iç ısıtma problemi vardı. 2017 yılında petek temizliğine sokmuştum fakat sonuç alamamıştım ve tamir için 450₺ istemişlerdi. 2020 son çeyreğinde petek için fiyat sordum 100-150₺ parça 500₺ işçilik toplam 600-650₺ istendi. Malum pandemi sürecinde arabamla daha yakından ilgilenme fırsatı yakaladim. Aralık son haftası havaların soğumasıyla buğulanan camın beni çileden çıkartmasiyla parçacıya gidip petek alıp işe koyuldum. Malzemelerimi ayarladım malesef internette de hiç (komple) ön göğüs sökümüyle ilgili bir bilgi bulamadım ve bundan dolayı tecrübe edinip araç sahibi dostlara faydalı olmak adına konu açtım.

Üst göğüs en kolay sökülen yer 9 adet vidası var vidaları söktüğünüz de çekmece gibi kendinize çektiğinizde çıkıyor.

Vida yerleri ;
*Sol kapı fitil altı (1 adet)
*Ön cam hava ızgarası içinde sol-orta-sag olmak üzere (3 adet)*Sağ (yolcu) kapı fitili altı (1 adet)*Direksiyon altında (2 adet) *Direksiyon altındaki vidalar söküldüğünde plastik birbirine geçen iki parça çıkartılıyor ve göstergenin altındaki vidalar (2adet)
Söküldüğünde üst tarafı kendinize çektiğinizde çıkacaktır.(Büyük olasılıkla kendinizi temizliğe vereceksiniz.)
Alt taraf için çok detaylı yazamayabilirim ama ben de kendim bakarak çözdüm sadece 3 tane gizli vida var sol ve sağ alt köşelerde göğüste bulunan kapakların içinde ve klima ayar kolunu sökünce arkasında siyah havalandırma kutusunun ortasında 1 vida var gerisi zaten görünüyor. Göğüsü komple sökümden sonra ic demirini söküyoruz, ardından kaputu açıp araca giren iki hortumu uçlarında bulunan yan tuşlarına basıp petekten çıkartıyoruz(ben baya zorlandım çünkü uzun süre durduğundan yapışmış Wd40 sıkıp bekledim öyle çıktı),ardından petek borularına geçmiş olan çerçeveyi söküp havalandırma kutusunu sökmeye geçiyoruz bunu sökmek için silecek ve altındaki plastik aksamı sokuyoruz içerdeki kalorifer motorunu vidaları söküp çıkartıyoruz sonra altta kalan iki vidayı sökünce içeriden kendimize çekip çıkartıyoruz sonrasında eski peteği çekip çıkartıyoruz ve yenisiyle değiştirip toplamaya başlıyoruz. Bu arada sökülmüşken kalorifer motorunu temizlemeniz de fayda var.

Trim sesleri yaşamadım, yaşamamak için göğüsü toplarken önlem amaçlı iç tarafa Wurth silikon sprey sıktım.
Torx uçlar ve Lokma takımına ihtiyacınız olacak.
Alanda rahat etmek için sürücü koltuğunu söktüm sizde sokebilirsinix.

Petek markası Kale fiyatı 130₺

Söküm sonrası aracın görüntüsü araba toplanmayacak diye düşündürebilir ama kendinize olan inancı hiç kaybetmeyin bunaldığınız yerde mola verip kahve için başarabilirsiniz. Sağlıcakla kalın.

Sökülmüş göğüsün ve petek borularının yerlerinin fotoğrafı;
https://hizliresim.com/d4vBx6

https://i.hizliresim.com/pvEsx5.jpg
 
Son düzenleme:

dgnturgut

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2021
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Aynı dert bendede var petek zamanla çürüdüğü için şuan su kaçırıyor ve nasipse pazartesi günü aracı sökeceğiz :) Bilgilendirme için teşekkür ederiz
 
Üst