Clio 4 1.2 75hp Motordan gelen üfleme

Heredot00

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2019
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
İşaretlediğiniz kısımdaki ses tüm Clio 1.2 lerde mevcuttur... :eyv Herhangi bir kaçak vs. yok ise bu ses normaldir... (kaçak durumunda arıza ışığı yanar, rolanti düzensizliği olur, stop eder ya da kendiliğinden gaz verir gibi vs.) Manifolt içerisinden geçen havanın sesini duyuyorsunuz (map sensörü de burada ve sesin büyük kısmı buradan duyulur) Lastiğe hava vurur gibi "fıssss" diye sürekli olan bir sestir...

VO5l3AL.jpg
VO5l3AL

Rölanti de hafif dalgalanma olduğu için şüphelenip motoru dinlemiştim.ondan dolayı bu sesten kaynaklı kesin bir şey olacağını düşünmüştüm. Cevabınız için teşekkür ediyorum. Sağolun
 

CLIO-IV

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2020
Mesajlar
115
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Rölanti dalgalanması sıcak motorda da oluyor mu ? (soğuk ilk çalıştırma hariç) Ayrıca rölanti düzensizliğine sebep olabilecek çok fazla etken vardır. Bu kısımda kaçak olabilecek pek birşey yok, üstteki hortumlar oldukça kalın vs. yine manifolt ve hava kazanı girişi de sıkı oturur yerine, kolay kolay bu kısımdan bir sıkıntı çıkmaz yani... (araç 20 - 25 senelik olsa belki)
 

Heredot00

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2019
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
karter havalandırma borusundan geliyor olabilir mi?

İşaretlediğiniz kısımdaki ses tüm Clio 1.2 lerde mevcuttur... :eyv Herhangi bir kaçak vs. yok ise bu ses normaldir... (kaçak durumunda arıza ışığı yanar, rolanti düzensizliği olur, stop eder ya da kendiliğinden gaz verir gibi vs.) Manifolt içerisinden geçen havanın sesini duyuyorsunuz (map sensörü de burada ve sesin büyük kısmı buradan duyulur) Lastiğe hava vurur gibi "fıssss" diye sürekli olan bir sestir...

VO5l3AL.jpg
VO5l3AL

Rölanti dalgalanması sıcak motorda da oluyor mu ? (soğuk ilk çalıştırma hariç) Ayrıca rölanti düzensizliğine sebep olabilecek çok fazla etken vardır. Bu kısımda kaçak olabilecek pek birşey yok, üstteki hortumlar oldukça kalın vs. yine manifolt ve hava kazanı girişi de sıkı oturur yerine, kolay kolay bu kısımdan bir sıkıntı çıkmaz yani... (araç 20 - 25 senelik olsa belki)

Ara ara oluyor. Kesinlikle haklısınız muhtemelen başka bir şeyden kaynaklı olma ihtimali yüksek eğer bu ses normal diyorsanız siz; o zaman normaldir . En ufak olayda motoru dinlediğim için önceden muhtemelen fark etmedim bu sesi. Cevabınız sayesinde içim rahatladı. Çok teşekkür ediyorum sağolun...
 

CLIO-IV

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2020
Mesajlar
115
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Ara ara oluyor. Kesinlikle haklısınız muhtemelen başka bir şeyden kaynaklı olma ihtimali yüksek eğer bu ses normal diyorsanız siz; o zaman normaldir . En ufak olayda motoru dinlediğim için önceden muhtemelen fark etmedim bu sesi. Cevabınız sayesinde içim rahatladı. Çok teşekkür ediyorum sağolun...

Bu durum bazen bende de oluyor, çok fazla dinlememek gerek :) Rölantiye pek takılmayın, eğer ki ani olarak 600 devirden 1000 devire, 2000 devirde ilerlerken siz komut vermeden 2500 devire fırlıyorsa ya da bu şekilde birden düşme oluyorsa sorun arayabilirsiniz. Onun dışında Clio cephesinde bu 1.2 motorlarda fabrikadan çıkan sıfır araçtada soğuk ya da yeni ısınmış motorda rolanti göstergesinde minik hareketler gözlenmesi çok normaldir. (0 km alıp yaklaşık 90bin km benzinle kullandım, lpg yok) Isınan motorda rolanti 650 devirdedir... (kalorifer, klima vs. kapalıyken)

Rica ediyorum, yine merak ettiğiniz, nasıl yapılır (çeşitli bakım, sökme takma vb.) dediğiniz konular olursa yardımcı olurum...
 

Heredot00

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2019
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Bu durum bazen bende de oluyor, çok fazla dinlememek gerek :) Rölantiye pek takılmayın, eğer ki ani olarak 600 devirden 1000 devire, 2000 devirde ilerlerken siz komut vermeden 2500 devire fırlıyorsa ya da bu şekilde birden düşme oluyorsa sorun arayabilirsiniz. Onun dışında Clio cephesinde bu 1.2 motorlarda fabrikadan çıkan sıfır araçtada soğuk ya da yeni ısınmış motorda rolanti göstergesinde minik hareketler gözlenmesi çok normaldir. (0 km alıp yaklaşık 90bin km benzinle kullandım, lpg yok) Isınan motorda rolanti 650 devirdedir... (kalorifer, klima vs. kapalıyken)

Rica ediyorum, yine merak ettiğiniz, nasıl yapılır (çeşitli bakım, sökme takma vb.) dediğiniz konular olursa yardımcı olurum...

Allah razı olsun. 4 yıldır aracı aktif kullanmaktayım. Forumda insanlara 1.2 Clio konusunda genelde elimden geldiğince yardımcı oluyorum. Belirli bir süre sonra insanda contalar yanıyor ve mükemmelliyetçiliğe gidiyor. Tekrardan teşekkür ederim. 😅
 
Üst