Clio 4 1.2 Edc 120 Bg. Yakıt Tasarrufu

bambam11

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Sanırım turbo açmadan kasıt bildiğimiz on-off mantığı değilde, düşük devirlerde emilen havanın az olması nedeniyle turbonun yeteri kadar devrilenememesi diye düşünüyorum...Onun için 2000-2500 kritik devir aralıklarından bahsediliyor olabilir....

O zaman zaten daha vahim. Turbo devirlenmeye basladikca yakıt tuketimini arttiriyorsa turbo gereksiz bir ekipman oluyor.
 

fatih53618

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2016
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
O zaman zaten daha vahim. Turbo devirlenmeye basladikca yakıt tuketimini arttiriyorsa turbo gereksiz bir ekipman oluyor.

Düşük motor hacimli araçlardaki turbonun sebebi belli...daha yüksek güçler elde etmek, güç kaybını tolere etmek gibi...zaten hava arttıkça motora gönderilen yakıtın da arttığını kabul edersek, tasarruflu da değil (fakat Türkiye şartlarında gerekli ) ...turbo ve tasarruf uyumsuz iki kavram gibi geliyor :)
 

murataydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
Turbo olmasa yüksek hızlarda daha fazla benzin-mazot yakardık demek en doğrusu sanırım. Düz yolda 140-150 km hızla giderken 5-5,5 lt arası (1.5 dci 85hp) görüyorum, araçta turbo olmasa bu değer artardı. Turbo tasarruf sağlar evet, ama devir yükseldikçe yakıt tüketimini azaltacak kadar değil. Öyle bir teknoloji olsa şu an çok farklı konuları konuşuyor olurduk :)
 

bambam11

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
aslında turbodan sağlanan tasarrufu gözünüzde canladırmak isterseniz;

- turbo olmayan araçta egzoz gazı sıcak ve yüksek hızlı olarak atmosfere boş yere atılır. motor hava çekmek için pistonlar aşağı giderken yarattığı vakumu kullanır.
- turbo araçlarda egzoz gazının atmosfere atılacak enerjisi motora hava girişini kolaylaştıracak şekilde dönüştürülür. valf açıldığı an hava motora girmeye başlar. pistonları yormaz.

*susturucu olduğundan egzoz sıcaklığını pek hissedemeyebilirsiniz. dizel bir motorun manifold çıkışı türbin girişi gaz sıcaklığının 600 derece türbin çıkışının 400 derece olduğunu düşünebilirsiniz.

daha farklı delil lazımsa honda toyota ile vw tsi reno tce motorları yakıt tüketimini karşılaştırın. ya da reno 1.2 75 ile 1.2 120 yi karşılaştırın
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Bambam kardeşim çok güzel anlatmış,


amerikayı yeniden keşfetmeye gerek varmı? opel astra bugün bile 1.6 16v 115 hp motor kullanıyor ama astra J de 11lt yakıyor (geç kağıt üzerindekini) 1.4 turbo kaç yakıyor , 8lt bilemedin 9lt!!


şurda birkaç sene öncesine kadar satılan güya yüksek tech 1.6 fsi motorları 10, 1.6 16v vw 105likler 11, 1.6 8v 100lukler 12lt yakıyordu peki ya 1.4 tsilar? 7-8lt!!


özetle sonuçlar ortada arkadaşlar bilim adamı olmaya gerek yok, turbo motor her daim denkdaş gücü üreten atmosferikten %10 ile %25 arası daha verimlidir.



atmosferik motorun kralı %40 verimle çalışır ve %60ı sürtünmelerle çöpe gider, özetle 120hp üreten 1600cc bir atmosferik motor aslında 300hp ama 180hpsi krank,rulman,segman,piston,valf,egzantrik mili,kasnak gibi hareketli parçaların dönmesi ve sürtünmesi ile kayıp edilir.

üreticiler 120lik bir atmosferik motor için atıyorum 300hpye göre yakıt sistemi tasarlarken 120hp bir turbolu düşük hacimli motor için 240-250hplik yakıt sistemi tasarlarlar gibi düşünün.



1.6 120hp atmosferik 300hp üretip 180hpsi çöpe giderken 1200cc 80hplilk motor 200bir motor olup 120hp çöpe gidip 80hp üzerine gelen ek 40hp (turbodan sağlanan) neredeyse kayıpsız üretilmekte gibi düşünün yani o turbodan sağlanan ek 40 hp %60 zararla değilde %20 zararla gibi düşünün ve sonunda 1200cc turbolu 120hp üreten motor 250hp den 120hpye düşer olup 250hpye göre yakıt sistemi tasarlanıp %15-20 daha verimli çalışır.



atmosferikte motorda patlamada olan silindir inerken , bir yanında yada 2 yanındaki silindir (üretiye ateşleme farklılaşıyor) emmeye geçiyor ama bunlar birbirine krank vasıtasıyla bağlılar paralel çalışıyorlar, işte o emmede olan silindirin hareketinide yenmek zorunda patlamada olan silindirimiz yani 10 birim ilerliyor ama 5 birim ters hareketide yenmek zorunda kalıyor.


turbo motorda ise emmede olan silindir değil emmek için çaba sarf etmek üzerine birde tam aksine basınçla turbodan gelen hava ile hareket ediyor ve patlamada olan silindire değil negatif etki tam aksine pozitif etki yaratıyor yardım ediyor hemde bedavaya. bu sefer patlamada olan silindir 10 biriminin tamamını verimlice kullandığı yetmiyor bedavadan 2-3 birimde güç kazanıyor.


bunu şuna benzetebilirsiniz, birinde siz içi 50kg dolu alışveriş arabasını itiyorsunuz ama bu alışveriş arabası ikinci bir hareketsiz alışveriş arabasına ip yada demirle bağlı,
diğer öernekte ise (turbo) siz 50kg lık alışveriş arabasını itiyorsunuz ama o bağlı olduğu ikinci aracıda bir başkasıda itiyor.

özetle yükünüz azalıyor,sizin veriminiz artıyor vs vs


çok garip ve kötü anlattım yahu, kusura bakmayın beyler günün sonu yorgunum artık anasını satim :)
 

bambam11

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
ağır gelecek bu anlatım :D bir örnek daha veresim geldi. araçlarda 3 te 1 oranı vardır literatürde geçen. yani sizin verdiğiniz yakıtın 3'te1'1i güce 3'te1'i suyla radyatöre 3'te1 egzoza gider. turbo ile egzozdan atılan 3'te1'i azaltıp güce çeviriyorsunuz.
 

fatih53618

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2016
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bu verdiğiniz örneklerde km başına yakıt tüketimini etkileyen şey motorun turbo destekli olması mıdır yoksa motor teknolojileri, yakıt sistemleri, vb. gibi şeyler midir? Turbo destekli motorların performans kısmını anlayabiliyorum fakat yakıt tasarrufunu tam olarak oturtamadım kafamda.... Diğer tüm özellikleri aynı olan iki aracın birisinde turbo olsa 100 KM ortalamada yakıt tüketiminin turbolu motorda daha düşük çıkması garip geliyor... Neyse biraz araştırayım konuyu...
 

bambam11

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Bu verdiğiniz örneklerde km başına yakıt tüketimini etkileyen şey motorun turbo destekli olması mıdır yoksa motor teknolojileri, yakıt sistemleri, vb. gibi şeyler midir? Turbo destekli motorların performans kısmını anlayabiliyorum fakat yakıt tasarrufunu tam olarak oturtamadım kafamda.... Diğer tüm özellikleri aynı olan iki aracın birisinde turbo olsa 100 KM ortalamada yakıt tüketiminin turbolu motorda daha düşük çıkması garip geliyor... Neyse biraz araştırayım konuyu...


neden garip geliyor? turbonun yakıt harcadığını düşündüren şey nedir size?

turbosuz motor, dere kenarındaki yel değirmeni gibi. sadece rüzgarla dönmeye çalışıyor. siz bir dişliyle mili çoklayıp bir ucunu da dereye daldırın. derenin suyu boşa akmasın.
 

murataydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
Abi şöyle düşün, lokantaya gittin 5 tane köfte aldın, ikisini yiyip üçünü çöpe atıp aç kalıyorsun. Dönüp birini daha yersen karnın biraz daha doyuyor, ikisi yine çöpe gidiyor ama sen 5 tanenin parasını verdin zaten. İşte sana o üçüncü köfteyi yedirten güç turbo.
 

SGG

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2018
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Dün uzun yolda 104 e sabitledim 5.7 litrenin altına düşmedi ortalama. Şehir içi ortalaması 6-7 litre
 
Üst