CLiO 4 1.5 dci 75 hb arabaya chip takmak

poyrazcan66

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2014
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Arkadaşlar herkese merhaba. aracıma race chip aldım. 75hb'yi 94 hb yapacağım umarım. Yalnız ürünü kendim takacağım. Satan kişi turbo ile motor arasında bir kablo girişi olduğunu söyledi. Bu giriş tam olarak nerede. ürün henüz elime ulaşmadı ama ben bu girişi bulamadım geldiğinde direkt takmak istiyorum. bir bilgisi olan var mı ? bu ürün nereye takılr :halay:sinirli:halay
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Arkadaşlar herkese merhaba. aracıma race chip aldım. 75hb'yi 94 hb yapacağım umarım. Yalnız ürünü kendim takacağım. Satan kişi turbo ile motor arasında bir kablo girişi olduğunu söyledi. Bu giriş tam olarak nerede. ürün henüz elime ulaşmadı ama ben bu girişi bulamadım geldiğinde direkt takmak istiyorum. bir bilgisi olan var mı ? bu ürün nereye takılr :halay:sinirli:halay


arkadaşın söylediği bağlantı yeri yanlış oğlu yanlıştır, size bunu yanlış şekilde söylemesi, racechip yanında bağlantı grafiği ile yollamıştı bana onu sana vermemesi onun satığı ürünün tamda aracına uygun olan model olduğu hatta bu arkadaşın herhangi bir şekilde racechip kullandığı ile ilgili çok şüpheci geldi bana.

lütfen racechipin gelince üzerindeki seri ve model noları alarak racechip türkiyedeki Murat beyi arayın aracınıza doğru ürün olduğuna emin olun aksi takdirde hem uymayabilir hem zarar verebilir.

eğer istersende bende direk Almanyadan el ile bizzat merkezden alınma,adıma faturalı ,garantisi devam eden 5 aylık tamda direk clio 4 1.5dci için uygun olan racechip vardır satmayı düşünebilirim, önceki aracım için almıştım ama edc li olan aracım gelince otomatik şanzıman kaldırmaz diye korkarak kenara almıştım boş boş oturmasındansa sana verim ucuza.


neyse doğru takılacak yeri commonrail sensörüdür, turbo ile yakından uzaktan alakası yoktur :)

adımlar:

1) bu aşağıdaki videoyu izle iyice hakim ol, bu duster ile senin motorun aynıdır, commonrail sensörü videoda 1.07de olan sensördür senin aracındada birebir aynı yerde ve aynı şekildedir işte bu yere bağlantı kurulacaktır. videoda 1.07den önceki yerleri es geçebilirsin o motor kapağı dusterda farkldır bizde motor kapağı yoktur tek çıkarman gereken bu sensörün önünde engel olarak duran hava emiş hortumu. bu hortum hava filtresi kutusundan başlayan ve radyatör önüne doğru giden plastik gevşek önemsiz bir hortumdur çıkmasıda son derece kolaydır max 1dk.

http://www.youtube.com/watch?v=oDYaGhF6XdI

2) videoyu izledikten ve hakim olduktan sonra ilk yapman gerelen kaputu açmak, aracı söndürmek, tüm kapıları kapamak ve 5dk beklemek

3) söz edilen hortumu çıkar

4) commonrail sensörünü bul ve sensörü çıkar (aman dikkat et bu sensörü çok ama çok zor çıkıyor altdan ve üstden tırnakları vardır ama çok sert ve sıkışıktır ve oldukçada hassas ve önemli)

5) çıkardığın sensörün bir ucunu racechipdeki kablo uçlarından birine takıyorsun (doğru kablo ucunu bulduğuna grafiksiz nasıl emin olacaksın bilmem ama deneme yanılma ile zararı olmaz öyle yapmak zorundasın)

6) racechipin diğer ucunu aracın common rail sensörünün olduğu yere bağlayacaksın işlem tamam.

7) sonrasında güç ayar podları var kutu içinde , güç yetersiz gelir ise oradan gerekli ayarı yapabilirsin.


not: benim sana tavsiyem eğer yakınlarında var ise racechip bayiisi bulup montajı onlara yaptırmak inanın özellikle clio4lerdeki commonrail sensörü çok zor çıkıyor abanman gerekiyor elin zarar görüyor ve okadar hassas ve önemli olan sensörün ağzına edebiliyorsun zira ben öyle yaptım ama allah korudu çalıştı yinede, ben yeniden bağlayacak olsam kesinlikle bayiisine giderdim öyle diyim sana.


podlardan solda olanı gücün hangi devirde gelmesi gerektiğini ayarlıyor, sağda olanı gücü,

sana tavsiyem 3-3 ayarıdır bu ayar her anlamda optimum olan ayardır ne motorun bağırmasına,teklemesine,kara duman atmasına sebeb verir nede düşük bir güçtür .

arkadaşta sana güç hesabınıda yanlış vermiş, 75hplik 1.5dciların çoğu dynoda 82 hp veriyor birçok video var bunu kanıtlayan, 3-3 ayarıda %16.5 lik bir güç artışı racechipde yani 82hp çarpı 1,165 dersen 95.5hp civarı bir güç olması gerekir aracının.

racechipin aracında tam güç vermesi için en az 150km sürmen gerekirki beyin ona göre tanısın müdahale edebilsin, bu süreçten sonra dyno bul çık ve aracın 93hpden aşağı çıksın (tabi doğru racechip ise) dyno paran benden :)
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
buda 1.5 dci 75lik olan araçların dynoda gerçek verileri

clio 4 1.5 dci 75hp Euro 5: http://www.youtube.com/watch?v=k0qBo83F4ng

clio 3 1.5 dci 75hp Euro 4: http://www.youtube.com/watch?v=mpViP8NbI48

clio 3 1.5 dci 75hp Euro 4: http://www.youtube.com/watch?v=WEcMqnd2RZs



çok insan forumlarda 1.5dci 75 ile 1.5 dci 90 arasında fark bile olmadığına inanıyor, eski 1.5 dci 65-68liklerde intercooler yoktu ama bu 1.5 dci 75liklerde intercooler var ve dynolarda aralarında 10hp fark yok hatta torque anlamında gram fark yok.

bizzat bir forumdaki yoruma göre kendimde test ettim hakketden 1.5 dci 75 ile 90 arasında öyle 15hp-20tq fark hissedemedim maksimum 5hp-5tq luk bir faark gibi geldi ve oda çok dikkat ederek hissedilebilmişti yoksa fark bile yok gibiydi , yine bir Renault aldatmacası herhalde :)


buda bana inanmayacak olanlar için bizzat kanıt, yerli bir otomobil dergi/yayının çekmiş olduğu video bu , araç 1.5dci 75lik sandero, aracın normal 0-100 14.6sn ama ölçülen 12.8sn vede sıfır henüz açılmamış araçta yani açılınca muhtemelen o rakamında altına düşecek.

unutmayınki clio4 90hp edc 12.9snde düz 11.9snde bu rakamı gerçekleştiriyor 75lik ise 14.6snde (güya :) )

http://www.youtube.com/watch?v=ELU832gDWRY
 

mdemirci

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
bende chip düşünüyorum fiyatını ve modelini söyleyebilir misin
 

kalipso

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2013
Mesajlar
198
Tepki puanı
10
Puanları
0
Yaş
41
Birçok chip uygulamasinin bilinçsiz ellerde zararlı olduğunu duymuştum. Bu racechip nasildir?
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,502
Tepki puanı
1,665
Puanları
113
Yaş
55
Yazılım her zaman daha iyidir...
 

or_by

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ara 2014
Mesajlar
1,411
Tepki puanı
0
Puanları
0
zararı yokmu bu meretin? herkes alsın düşük motor sonra yükseltsin ozaman
 

isoş

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2013
Mesajlar
276
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
cihp mip hikaye. orjinalik şahane. bi halta yaramaz:loll
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
bende chip düşünüyorum fiyatını ve modelini söyleyebilir misin

şimdilik altımdaki clio4ün edc ile ilgili sorunlarını Renault servisin çözmesini bekliyorum, eğer beceremezler ise ozaman satışa koyacağım, ürün birebir clio4 1.5 dci için alınmış direk almanyadan faturalı adıma elden alınmış ve garantisi devam eden bir ürün.

modeli baz racechip box, en sağlıklı (aracı zorlamayan) ayarı 3-3 ve bunda gücü 1600rpmden itibaren hissediyor %16.5 lik güç artışı alıyorsunuz.

eğer satacak olursam millet gibi 350-400tl değilde 300tlye vereceğim pazarlıkla , telefon görüşmeleriyle uğraşacak zamanım yok ondan ucuzada vermem meslektaşlarıma hediye ederim daha iyi :)
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Birçok chip uygulamasinin bilinçsiz ellerde zararlı olduğunu duymuştum. Bu racechip nasildir?

şirketimizdeki bir zirzop arkadaşımız alana kadar bende aynen sizin gibi hem zararlı olacağını hem fos çıkacağını sanıyordum ama inanın gerçektende ölçülür ve çok rahatça hissedilir bir farkı var.

çalışma prensibi son derece basit commonrail sensörüne engelleme koyuyor ve sensör 10birim yakıt attığını sanıyor ama 11birim yakıt atıyor ve böylelikle extra güç çıkıyor ortaya çünkü dizelde benzinli motor gibi ateşleme vs yok gelen gücün tamamı yakıt ile doğrudan orantılı dizelde.

bu gelen extra güç gerçektende var ve hissedilir ama zararı varmıdır derseniz cevabım elbetde olurdu.


gerek yazılım gerek box her ikisininde zararının olmayacağını söyleyecek kim ona gülerim, ama bu bir kumar oyunu mantıklı oynarsanız 250,000km dayanan motoru 200,000 ömüre düşürür ve 200,000kmde hayli hayli yeter, oyunu aptalca oynarsınız 250,000kmlik motor 250kmde piston kolu çıkarır, turbo keser,enjektör yer.


özetle bunun işlemlerin zararlı olup olmadığını değil ne derece zararlı olduğunu tartışmak gerekir, doğru bir ustanın elinde adam gibi zahmetle ayarlanmış hassas bir yazılım doğru bir kullanıcı/şöför elinde motora siz aracı satana kadar zarar göstermeyecektir,unutmayınki bu dizellerin ömrü en kötü 150bin km dir , burada yakıt kalitesi en önemli faktördür.

3-3 ayarı racechip için bence gayet idial, bu ayarda şimdiden 60bin km yapmış clio4 var şirketimizde racechip ile ve zararını şimdilik görmedik. ben şahsen edc de arızam olmasa 2sn beklemeden takacağım farkı gerçekten çok rahat hissediyorsunuz.
 
Üst