clio 4 1.5 dci 75 hp yazılımla beygir yükseltme?

efendi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2015
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
arkadaşlar merhaba..

bildiğiniz üzere renault satış politikası fasafisolarından ötürü aynı marka model aynı motora aynı özelliklere sahip iki farklı paket aracı farklı beygirlerde satıyor. benim aracım 75 bg fakat 90 bg olanlarla aynı motora sahip..

ben aracımı servisde yada herhangi biyerde yazılımdan 90 bg'e çıkarsam araç garanti dışında kalır mı?
 

M3T0

Metin GÖKDELİ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
819
Tepki puanı
19
Puanları
0
Öncelikle şunu belirtmek isterim, 2 motor aynı gibi görüne bilir ama turbo veya enjektör farkları vardır muhakkak yani 2 motor aynı değil aslında ( Megane 2 1.5 dci lerde olduğu gibi ). Güç arttırmak için 2 seçeneğiniz var, ya chip box yada araç beynine yazılım. Chip box araca dışardan takıldığından serviste görüldüğünde servis dışı kalabilir. Ama yazılım anca aracın beynindeki dosya açılıp bakıldığında fark edilir. Daha detaylı açıklamayı bu işlerle uğraşanlar yapacaktır :)
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Metinim kardeşim umarım kızmazsın bu yorumu yaparken sana muhalefet olmak asla değil amacım ama eski 1.5 dci 68,82,86 ve 102-105liklerde muhakkak ufak tefek yada büyük farklılıklar vardı.


fakat Fransız forumlarından takip ediyorum emin olduğum (en azından ordan okuduğum kadarıyla) yeni nesil 1.5 dci Euro 5 olan 75 lik ile 90lık arasında en ufak bir fark yok diye biliyorum.

aşağıda birisi 75lik diğeri 90lık olan ve ikiside clio 4 ikiside tamamen aynı yazılım firması tarafından yüklenmiş iki yazılımı/ dynoyu paylaşıyorum:

https://www.youtube.com/watch?v=k0qBo83F4ng

https://www.youtube.com/watch?v=mhk_FFInn84
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
arkadaşlar merhaba..

bildiğiniz üzere renault satış politikası fasafisolarından ötürü aynı marka model aynı motora aynı özelliklere sahip iki farklı paket aracı farklı beygirlerde satıyor. benim aracım 75 bg fakat 90 bg olanlarla aynı motora sahip..

ben aracımı servisde yada herhangi biyerde yazılımdan 90 bg'e çıkarsam araç garanti dışında kalır mı?



aracınız kesinlikle garanti dışında kalır tabi fark edilirse, yalnız şunu söylim size eğer 75hplik bir aracın 120 hp olupta aracı servise bakıma yada tamire bıraktığınızda kullanan teknisyen fazla olan gücü fark etmeyecek sanıyorsanız yanılıyorsunuz derim. 75hpde extra 45 hp günle gece kadar farklı olacaktır adamın anlamaması için maloğlumal olması lazım derim ben.

ama şuda var şahsi arabam ise bu ben yinede yapardım sonuçta garantisi bozulan parçalar turbo,enjektör,motor,şanzıman ve bunların hepsindede Renault kaya gibi sağlam ve bozulsa bile yedek parçası adamı öldürmeyecek fiyatlarda.

tadıyla 120hp olarak kullanırdım valla yada dahada güzeli yazılım yaptıracağım yerin kaliteli bir yer olmasına özen gösterir seçici olur ondan soft yazılım diye tabir edilen bir yazılım ile 120hp değilde 110hp civarında olmasını rica ederdim böylelikle duman vs de olmazdı arıza çıkması çok ama çok daha az risk olurdu.
 

M3T0

Metin GÖKDELİ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
819
Tepki puanı
19
Puanları
0
Estağfurullah abi ne demek, ben Megan 2 üzerinde gittim clioda da :) kusura bakmayın yanlış bilgi vermişim. Meganlarda 82 likler le 100 lükler aynı motor denirdi ama detaylara girince enjektör deliklerinin bile birbirinden farklı olduğunu gördüm :D
 

efendi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2015
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
aracınız kesinlikle garanti dışında kalır tabi fark edilirse, yalnız şunu söylim size eğer 75hplik bir aracın 120 hp olupta aracı servise bakıma yada tamire bıraktığınızda kullanan teknisyen fazla olan gücü fark etmeyecek sanıyorsanız yanılıyorsunuz derim. 75hpde extra 45 hp günle gece kadar farklı olacaktır adamın anlamaması için maloğlumal olması lazım derim ben.

ama şuda var şahsi arabam ise bu ben yinede yapardım sonuçta garantisi bozulan parçalar turbo,enjektör,motor,şanzıman ve bunların hepsindede Renault kaya gibi sağlam ve bozulsa bile yedek parçası adamı öldürmeyecek fiyatlarda.

tadıyla 120hp olarak kullanırdım valla yada dahada güzeli yazılım yaptıracağım yerin kaliteli bir yer olmasına özen gösterir seçici olur ondan soft yazılım diye tabir edilen bir yazılım ile 120hp değilde 110hp civarında olmasını rica ederdim böylelikle duman vs de olmazdı arıza çıkması çok ama çok daha az risk olurdu.


dostum ben 120 bg filan olmasını istemiyorum ki. hakkı olan 90 bg olmasını istiyorum :)
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Estağfurullah abi ne demek, ben Megan 2 üzerinde gittim clioda da :) kusura bakmayın yanlış bilgi vermişim. Meganlarda 82 likler le 100 lükler aynı motor denirdi ama detaylara girince enjektör deliklerinin bile birbirinden farklı olduğunu gördüm :D

sorun yok abicim sonuçta paylaşım platformu burası yazılacak tartışılacakki anlamı olsun.


dediğin gibi 82 likler ile 68likler arasında intercoolerdı vs farklılık vardı, 100lükler ile 82likler arasında farklı kaç detay vardı ama bu yeni nesil Euro 5 lerde sadece 2 motor var biri sabit turbolu diğeri geometrik turbo.

sabit turboluda tek fark yazılım olarak bilgilendirilmiş söylediğim forumda, bilgiyi aktaranda zaten Renault bayiisinde çalıştığını iddia etmiş.


zaten mantıkende eğer fark varsa yazılım sonrasındaki değerler bu denli aynı olmazdıda.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
dostum ben 120 bg filan olmasını istemiyorum ki. hakkı olan 90 bg olmasını istiyorum :)


öyle bir harita bulabileceğini hiç ama hiç sanmıyorum.


yazılımcılar remap olarak adlandırılan MAP yani haritayı elektronk ortamda yabancı kaynaklardan satın alırlar.


Genelde bu konuda İngilizler ve Danimarka,hollandalılar öncü olur arabayı alır ve dyno makinesi üzerine çıkartır custom yani terzi usulü araca özel bir yazılım geliştirirler.

bu yeni yazılımda birçok parametre değişir, enjektör basıncı, enjekte edilen süre,turbo basıncı vs gibi ve bu değerler optime edildimi ana yolda teste çıkılır denenir ve sonunda en güzel yazılım haritası belirlendimi pc de bilgisayarda kaydedilir bu harita ve dünyada birçok firmaya bu harita satılır.



yurdumuzdada yurtdışındaada clio4 lerin %80 bence 90hpdir, hele hele yazılıma gelenlerin muhakkak %99u 90hpliktir o sebeble ben pek sanmıyorumki arayacağın yazılım firmalarında 75liği 90lık edebilecek harita bulunsun.


ararsın olurmu dersin tabiki beyefendi derler ama ellerinde olan tek yazılım olan yurtduşından aldıkları 120hp lik yazılımı atarlar sizin aracın beynine.

en fazla birkaç parametrede fine tuning yaparak 110e fln düşürler.


ki bence zaten 75liği 90lık yapmak yazık olur bence zaten 110 olması sizin için her anlamda daha ideal olur.

sonuçta bu adımı atacaksanız değecek farka atmış olun derim ben.
 

BaselTuning

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
608
Tepki puanı
16
Puanları
0
Merhaba,
İşlemi yapabiliriz ve istediğiniz tarzda özel bir harita ile güç ve tork bandını ayarlayabiliriz. Herhangi bir sorun yaşamazsınız yazılımdan dolayı.
 

asiata

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Şub 2014
Mesajlar
43
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Merhaba,
İşlemi yapabiliriz ve istediğiniz tarzda özel bir harita ile güç ve tork bandını ayarlayabiliriz. Herhangi bir sorun yaşamazsınız yazılımdan dolayı.

can hocam aracım 1.2 75 bg landirenzo lpg takılı bende klima açınca -rampada-ve otobqn e5 de pedal tepkmesi yetersiz kalınca hız regülatörüyle arabaya gaz verenlerdenim bu saydıklarımı yapıcağınız işlemlerle nekadar halledebilirsiniz 75 bg yi nekar yükseltebilirsiniz ve herangi bir yaptığınız işlem sonucunda araç beynindeki hasara karşı garantiniz varmı....saygılar....hımm
 
Üst