Clio 4 1.5 dci turbo hkk.

izmit_lee

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2013
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Arkadaslar merhaba.iki konu hakkinda gorus almak istiyorum.
2013 clio 4 turbo arizasi nasil anlasilir.gosterge haricinde anlasilabilir mi.
Rampa cikarken 2.viteste cikabiliyorum.durup kalktigimda 1.vitesten 2.vitese gecemiyorum.bu normal mi.yanimdan gecen araclar normal cikabiliyor.burada turbo devreye girmesi gerekmez mi.durup kalktigimda 1.viteste arac bagiriyor.2.vitestede bayiliyor.normalmidir
 

clio2017

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2016
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Turbo bozuldugunda islik sesi cikartir. Dizelini kullanmadim ancak klimaniz acik ve arac cok yuklu ise yapabilir bir iihtimal. normalde bayilmamasi lazim.. kac devirde 2 ye atiyorsunuz ? Zaten biraz bagittirip 2 ye atmaniz gerekiyor... Turbo hep devrededir sadece 1750 devir ustunde yuksek tork sunmaya baslar. Eger 2. Vitese gectiginiz anda devir 1750 nin altina kaliyorsa bayilmasi normal... 2500 3000 devir arasi 2. Vitese gecerek deneyin bir de...
 

izmit_lee

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2013
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Birinci viteste 3000 deviri gorup 2 ye takiyorum takana kadar bayiliyor.dik rampa sayilir.ama yesilde kalkip 2 de rahat cikiyor.
Bu turbo devreye girmiyormu.islik sesinden baska anlama yontemi var mi.turbonun devreye girdigini nasil anlayabiliriz.ayrica ariza varsa ariza isigi yanar mi
 

clio2017

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2016
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Sizin devreye girme dediginiz turbonun peak yapma noktasi sanirim.. yani sirtinizi hafiften koltuga yapistirdigi nokta. benim bildigim otmeden baska bozulma belirtisi olmuyor. Servise gostermekte fayda var. Problem turbonun kendisinde olmayabilir... Belkide gaz kelebegi yeterince acilmiyordur bilemiyorum.. basima buna benzer bir sey gelmedi. Sadece turbom bozulmustu, revize ettirmistim duZelmisti
 

maninwar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,492
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hava filtresi de cok kirliyse cekisi etkileyebiliyor kendiniz de kontrol edebilirsiniz.
 

izmit_lee

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2013
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
3 ay once bakimini yaptirdim.cok uzun yol.yapmiyoruz.2013 model arac 1.5 dci.rampayi direk cikmasi gerek.dik yokus.arac vites at diye bagiriyor atiyorsun 2 bayiliyor.turbo araclarin zorlanmamasi gerekmez mi.bu dedigim yokus izmit li olan bilir santral yokusudur.
Turbonun burada bir foksiyonu yokmudur.
Baski balatalarin bir etkisi olur mu.veya triger in.arac 55 bindedir.1.6 tuplu 250bin km gormus eski aracimla bu kadar zorlaniyordum.
Yoksa dizele mi alisamadik
 

3harfli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2016
Mesajlar
506
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Devri aldırmadan 2ye atıyorsanız o yüzden bayılıyordur. 3binde değil de 4 binde vitesi atıp deneyin. Onla alakalı olabilir


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
3 ay once bakimini yaptirdim.cok uzun yol.yapmiyoruz.2013 model arac 1.5 dci.rampayi direk cikmasi gerek.dik yokus.arac vites at diye bagiriyor atiyorsun 2 bayiliyor.turbo araclarin zorlanmamasi gerekmez mi.bu dedigim yokus izmit li olan bilir santral yokusudur.
Turbonun burada bir foksiyonu yokmudur.
Baski balatalarin bir etkisi olur mu.veya triger in.arac 55 bindedir.1.6 tuplu 250bin km gormus eski aracimla bu kadar zorlaniyordum.
Yoksa dizele mi alisamadik
2.vitesde motor devri en az 2000devir olsun birde öyle deneyin gene gitmiyor bayılıyorsa bir yerde sorun vardır

34VR1415
 

izmit_lee

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2013
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Rampa diktir.burda durdunuz kalktiniz.1 den 2 ye gecene kadar aracin hizi sifirlaniyor.burada turbo devreye gerip hizin azalmasini onlemesi gerekmez mi.
 
Son düzenleme:

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
Rampa diktir.burda durdunuz kalktiniz.1 den 2 ye gecene kadar aracin hizi sifirlaniyor.burada turbo devreye gerip hizin azalmasini onlemesi gerekmez mi.
Turbo mekanik bir sistem motor deviri ile devirlenir . Motor deviri düşük ise turbo deviride düşüktür dolayısıyla turbo gücüde azdır. Diğer arkadaşların da dediği gibi 1750 devirde turbo istediğiniz gücü sağlayacaktır 2.vitesde motor devri en az 1750 devir olmalıdır

34VR1415
 
Üst