Clio 4 arızası

isoş

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2013
Mesajlar
276
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Arabayı çalıştırın.
1. vitesle kaldırıp 2'ye takın.Bir süre gaz verin arabaya ve ayagınızı gazdan çekin.
Eger yolda egim yok ise(düz ise) bu şekilde hiç hiç gaza basmadan km.lerce gider.Anlık tüketilen yakıtta sıfırdir.
Şimdi bu durumda hiç yakıt harcamadan km.lerce mi gitmiştir.
Hayır.
Anlik tüketim yazılım olarak belli bir miktarın üzerini görecek şekilde planıp ekrana yansıtıyor.

Selamlar.

nedemek istedimizi çözdünmü abicim :cool: selamlar yokuş aşağıdan selamlar:loll
 

ersinmart

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ocak 2015
Mesajlar
149
Tepki puanı
0
Puanları
0
Elektronik beyinli arabaların hepsinde yakıt akışı kesilir. Aractan araca degismekle birlikte ornek benzinli megan vardı belli bir devire kadar yakıt akışı kesilir ancak 900-1200 dd arasında gaza basmasam da yakıt harcardi. Dizele gelince zaten 900 dd altına ecu dusurmez gaza basmadan yakıt pompalar. Biz de toros vardı karburatorlu herdaim yakıt harcadı.
 

sedattozak

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2011
Mesajlar
90
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
İsoş tamam anladık .
Yokuş aşagı....da
O motor yokuş aşagı inerken duruyor mu?
Durmuyor.
Peki sadece çalışması için gereken enerjiyi nereden alıyor?

Ekrana tüketim verisi yansımiyor diye o motoru havayla mı çalışıyor sanıyorsun?
Bu mantıga göre arabanın rolanti halinde gaza basmadan sadece çalışması yakıt harcamaz mı ?

Aslinda forumda konuya hakim bir arkadaş konuyu netleştirse çok iyi olacak.

Selamlar...

nedemek istedimizi çözdünmü abicim :cool: selamlar yokuş aşağıdan selamlar:loll
 
Son düzenleme:

eminusta

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2014
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Motor durmuyor ama enerjisini dönen tekerleklerin hareket enerjisinden alıyor. Yani viteste olan aracın şanzumanı devreden çıkmadığı için tekerleklerden aldığı momenti motora iletecek ve pistonların ateşleme yapmasına gerek duymadan kendi kendine çalışmasını sağlayacaktır. Buda sıfır yakıt sarfiyatı demektir. Rolanti halinde çalışan araba durduğu sürece tabiki yakıt harcayacaktır motor pistonları çalıştırmak için ateşleme yapmaya ihtiyaç duyacaktır çünkü.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Son düzenleme:

ersinmart

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ocak 2015
Mesajlar
149
Tepki puanı
0
Puanları
0
İsoş tamam anladık .
Yokuş aşagı....da
O motor yokuş aşagı inerken duruyor mu?
Durmuyor.
Peki sadece çalışması için gereken enerjiyi nereden alıyor?

Ekrana tüketim verisi yansımiyor diye o motoru havayla mı çalışıyor sanıyorsun?
Bu mantıga göre arabanın rolanti halinde gaza basmadan sadece çalışması yakıt harcamaz mı ?

Aslinda forumda konuya hakim bir arkadaş konuyu netleştirse çok iyi olacak.

Selamlar...
Aracin elektrik uretim aksami alternatordur. Arac rolentide calisir veya gazda giderken alternator hareketini pistondan aliyor. Sayet araç viteste yokuş aşağı kendiliginden gidiyorsa alternator elektrik uretmek için ihtiyaç duyduğu hareketi pistondan değil tekerlerden alır. Kinetik enerjinin elektrik enerjisine dönüşümü söz konusu. Pistonlar da hareketini bu koşulda patlamalardan değil tekerden aliyor.
 

sedattozak

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2011
Mesajlar
90
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Teşekkürler arkadaşlar.
 
Üst