Clio 4 Devir Farklılığı Hk.

Gorekem

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
95
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba Dostlar,


Bugün facebook üzerinde yapılan bir yorumda fark ettim ki bazı clio 4ler 2000 devir ile giderken 100 ile bazılarının ki 110 ile gidiyor.

Özellikle 75 bg kullanıcıları 2000 devirde 110 ile gittiğini söylüyorlar. Suçu beygir farkına atacaktım ama 90 bg olduğunu söyleyen biri de 110 la gittiğini belirtmiş.

Jantlar aklıma geldi ama onu da karşılaştırdık farklı jantlar 1-2 km fark var.

Aklımı kurcaladı doğrusu. Bu konu hakkında bilgi sahibi olan var mıdır? hımm
 

Ersen Tapan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Tem 2017
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
2017 model 17 jantlı clio 4 1.5 90 hp 2000 devirde tam 110 yapıyor.
 

bigbrother

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
470
Tepki puanı
10
Puanları
18
Yaş
44
Bu vites oranları ile alakalı bir durum... 75 ve 90 motorların vites oranları aynı... bu durumda belli bir viteste iken hız değişmez modelden modele...
 

smhbrs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2014
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
2015 model 68bin km clio 4 1.5 75 hp 2000 devirde 110
 

Gorekem

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
95
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bu vites oranları ile alakalı bir durum... 75 ve 90 motorların vites oranları aynı... bu durumda belli bir viteste iken hız değişmez modelden modele...

benimde düşüncem oydu ama 2014 ve öncesi 2000 devirde 100 ile gidiyor garip bir şekilde :)
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
söyleyeceklerim 2012 ve 2016 arası makyaj öncesi modeller için kuşkusuz keskin/net bilgilerdir, 2017de farklılık varmı yokmu bilmiyorum ama mais belgelerine göre yok.


1) renault clio 1.5 dci motorunun 2 manual şanzımanı vardır, bunlardan 1i 1.5dci 75de vede sadece avrupada satışı olan 1.5dci 83gr (emisyon oranı) olan modellerde mevcut bizdeki yurdumuzda satılan 1.5 dci 90lık 75hp vede 90hp 83gr'ım aksine ayrı bir şanzıman kullanır ve emisyon değeri 90grdır .


2) 1.5 dci 75hp ve 90hp 83gr modellerinin son dişlisi aynende belirtildiği gibi 2000rpmde 110km yapar yada daha doğru bir tanımla her 1000rpm başına 55km oysa 1.5 dci 90hp 90gr lar her 1000rpm başına 50km/h yapar.


3) yurdumuzda asla daha 1 tane bile 1.5dci 90hp 83gr görmedim (dediğim gibi 2017lerden emin değilim) dolayısıyla gözlerimle görmediğim sürece herhangi bir 1.5 dci 90hp nin 2000rpmde 110km/h inanmıyorum.



bahsi geçen 83 gr açıklaması bazı ülkelerce red edildiği için renault eskiden yayında olan birçok pdf speclerini kaldırdı yoksa paylaşacaktım ama halen fransada bu iki model ayrımı yapılmakta hatta dahada ileri gidip 1.5dci 90lıklar artık 85gr ve 82gr olarak manuel olarak vede edcde 90gr olarak speklenmektedir.


aralarında tek fark vede emisyon değerini düşüren tek fark şanzıman oranıdır, maalesef bahsetiğim pdf belgeyi bulamadığım için sadece son dişlimi farklı yoksa diğer viteslerde farklımı bulamadım ama yukarıda bahsetiklerim keskin ve zamanında tarafımca araştırılarak onaylanmış doğrular.


bahsetiğim konuyu bu sitede vede farklı forumda 3-5defa daha yazmıştım, renault neden direk tüm 90lıklarda 55km/h yaptıran şanzımanı kullanmamış anlam verememiştim ama hızlanma olsa gerek.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
sanırım 2017lerde hakkikatden 55km/h (aslında 54km) yaptıran 5vites kullanılmış gibi, en azından yabancı sitelerde 2017 için dişli oranlarında 2012-2016ler gibi 2 seçenek yok tek seçenek var.

renaulta anlam vermek güç :)
 

Gorekem

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
95
Tepki puanı
0
Puanları
0
sanırım 2017lerde hakkikatden 55km/h (aslında 54km) yaptıran 5vites kullanılmış gibi, en azından yabancı sitelerde 2017 için dişli oranlarında 2012-2016ler gibi 2 seçenek yok tek seçenek var.

renaulta anlam vermek güç :)

Abi bana da mantıksız geldi gerçekten. Güç = rpm kafasıyla düşündüğümden midir nedir sanki 90 bg olan daha düşük devir çevirmeliymiş gibi geliyor insana. Gerçi aynı turbo ve intercooler a sahip bir araba için beygir farkı emisyon harici ne için gerekli onu da bilemedim.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Abi bana da mantıksız geldi gerçekten. Güç = rpm kafasıyla düşündüğümden midir nedir sanki 90 bg olan daha düşük devir çevirmeliymiş gibi geliyor insana. Gerçi aynı turbo ve intercooler a sahip bir araba için beygir farkı emisyon harici ne için gerekli onu da bilemedim.


mantıksız geldiğine katılmakla beraber dediğim gibi kuşku göstermez bir keskinlike ifade ediyorum net! :)

nerden bu kadar eminsiniz derseniz takıntılı,pimpirikli bir makina mühendisiyim yurtdışında sürdüğüm birkaç farklı clio 4 oldu (110luk 6 vites ve bu 83gr gibi) farklarını fark edince araştırmış bahsi geçen konu hakkında bizzat renault ile yazışmıştım tabi kaç email sonra döndüler ama evet sonunda doğrulandı.


maalesef o yıllarda makyaj öncesi modelde yoktu makyaj sonrasında yurdumuzda varmı bilmiyorum ama ingiltere ve fransa pazarlarında 55km/h lik 5e sahip 90hpler mevcut.
 

bigbrother

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
470
Tepki puanı
10
Puanları
18
Yaş
44
söyleyeceklerim 2012 ve 2016 arası makyaj öncesi modeller için kuşkusuz keskin/net bilgilerdir, 2017de farklılık varmı yokmu bilmiyorum ama mais belgelerine göre yok.


1) renault clio 1.5 dci motorunun 2 manual şanzımanı vardır, bunlardan 1i 1.5dci 75de vede sadece avrupada satışı olan 1.5dci 83gr (emisyon oranı) olan modellerde mevcut bizdeki yurdumuzda satılan 1.5 dci 90lık 75hp vede 90hp 83gr'ım aksine ayrı bir şanzıman kullanır ve emisyon değeri 90grdır .


2) 1.5 dci 75hp ve 90hp 83gr modellerinin son dişlisi aynende belirtildiği gibi 2000rpmde 110km yapar yada daha doğru bir tanımla her 1000rpm başına 55km oysa 1.5 dci 90hp 90gr lar her 1000rpm başına 50km/h yapar.


3) yurdumuzda asla daha 1 tane bile 1.5dci 90hp 83gr görmedim (dediğim gibi 2017lerden emin değilim) dolayısıyla gözlerimle görmediğim sürece herhangi bir 1.5 dci 90hp nin 2000rpmde 110km/h inanmıyorum.



bahsi geçen 83 gr açıklaması bazı ülkelerce red edildiği için renault eskiden yayında olan birçok pdf speclerini kaldırdı yoksa paylaşacaktım ama halen fransada bu iki model ayrımı yapılmakta hatta dahada ileri gidip 1.5dci 90lıklar artık 85gr ve 82gr olarak manuel olarak vede edcde 90gr olarak speklenmektedir.


aralarında tek fark vede emisyon değerini düşüren tek fark şanzıman oranıdır, maalesef bahsetiğim pdf belgeyi bulamadığım için sadece son dişlimi farklı yoksa diğer viteslerde farklımı bulamadım ama yukarıda bahsetiklerim keskin ve zamanında tarafımca araştırılarak onaylanmış doğrular.


bahsetiğim konuyu bu sitede vede farklı forumda 3-5defa daha yazmıştım, renault neden direk tüm 90lıklarda 55km/h yaptıran şanzımanı kullanmamış anlam verememiştim ama hızlanma olsa gerek.

Hocam bir 83gr bi 85 gr bi 82gr bir de 90gr demişin... inan ne dediğin anlaşılmıyor
 
Üst