Clio 4 Icon 1.5 dCi 90 bg S&S (Yıldız Siyahı) ilk izlenimler

kilinc

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar 3 saat önce yıldız siyahı 1.5 dci 90 bg ICON paket Clio 4'üme kavuştum.

İlk izlenimlerim şöyle:

Ses Sistemi: Forumda ses sistemine dair eleştirileri okumuştum ancak Citroen C3 (2003), Citroen C4 (2012), Peugeot 208 (2013), Ford Fiesta (2006) kullanmış biri olarak ses siteminden oldukça memnun kaldım. Komponent sistemlerle mukayese etmemek lazım. Gayet tatminkar.

Sağa sola çekme: Bende böyle bir problem yok.

Lastik basınçları: Bayi aracı teslim ederken önler 29 arkalar 32 olacak şekilde ayarlamış.

Start&Stop: Bir özelliği çok hoşuma gitti. Citroen C4'te motor ısınmadan start&stop'u devreye sokuyor. Clio 4'de motor ısınmadan Start&Stop devreye girmiyor. Motorun hızlı aşınmasını önlemesi açısından çok güzel bir detay. Zira kış aylarında C4'ü çalıştırır çalıştırmaz aynı özellikteki ECO mode'u kapatıyordum.

Arka camlar otomatik değil: Ben açıkçası 40-45 gün hiçbir araba için bekleyemezdim. Bayinin elindeki siyah ICON'u aldım. Arka camlar manuel ama zaten bir de Citroen C4'ümüz olduğu ve bu araçla işe gidip geleceğim için hiç dert etmedim.

Aynalar otomatik kapanmıyor: Aynı şekilde beklemek istemediğim için aynaları kapanmayan 2012 modeli aldım çıktım. Dert ediyor muyum derseniz zerre umrumda değil.

Performans: 90 bg 1.5 motor beni gayet tatmin etti. B sınıfında daha iyisini ummuyorum zaten. Eski 1.4 16V 92 bg lik C3'ümü ******* sallar. Tork gayet yeterli kalkışlarda güzel ivmeleniyor.

Rüzgar sesi: 120-130 civarında rüzgar sesi duyuyorum. Ama bangır bangır mı hayır. Dert edilecek düzeyde değil. Sonuçta 520 BMW'ye binmiyorsunuz.

İç tasarım: İç tasarım spor bir araç için gayet güzel. Deri direksiyon ve vites topuzu ele güzel oturuyor. Daha üst segment bir araçta olduğunuzu hissetmek istiyorsanız Peugeot 208 gri iç döşeme alın.

Direksiyon: Çoookkk hafif! Eşimin Citroen C4 resmen kamyon direksiyonu gibi kaldı bunun yanında. Peugeot 208'in direksiyonu da aynı derecede çok hafif ama daha küçük ve şık diyebilirim.

Triger değişimi: 80bin km de bir yapılıyormuş.

Bakımlar: ilk bakım 20bin km de olacak. Servis özellikle rodaj süresi vs olmadığını söyledi. 20bine gelmeden yağ değiştirme efsanesini özellikle reddetti. Ayrıca şimdi çık 160-170 bas bu araçta rodaj diye birşey yok dedi.

Paspaslar: Ücretsiz orjinal paspaslar çok güzel. Kenarları yüksek kauçuk paspaslar tam oturuyor ve içine su dökülse bile döşemeye sızmasını önlüyor.

Trafik seti: Ücretsiz Renault Trafik seti ve yangın tüpü verdiler.

Eller serbest sistemi: En çok hoşuma giden özelliklerden biri de bu. Gerçekten güzel çalışıyor. İşin havası da cabası.

Güvenlik ve yol tutuş: Araç yüksek hızda yüzmüyor, Allah'a emanet gitmiyor. Direksiyon sertleşiyor. Yola yapışıyor. Alır almaz TEM'e çıktığım için bunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Kaput amortisörü: Küçük bir detay ama kaputun amortisörlü olması çok çok ince bir düşünce. Kaputu açıp araca eğilip demiri yerine takmak falan yok artık. Çok hoş düşünülmüş gözüme giren bir detay.

Park sensörü: Henüz denemedim ancak park sensörlerinin uyuz sesini kesebileceğiniz bir düğme olması benim hoşuma gitti. Oldum olası uyuz olurum o sese.

Fiyat: 44000 TL. Bu fiyata paranın alabileceği en yüksek donanıma sahip. Otomatik vites olsun, arka fren disk olsun falan filan derseniz kayınbiraderim 48bine Peugeot 208 Allure e-hdi 1.6 90 bg aldı. Ancak kesinlikle şunu söyleyebilirim. 208 kendine baktırmıyor ama Clio 4 resmen yaya olsun, araçtakiler olsun herkesin dikkatini çekiyor. Cidden fiyakalı bir araç. Yaptıkları reklam hakkını veriyor (şurada gördüm burada gördüm diyenlerin olduğu reklamını kasdediyorum)

Sorularınız varsa cevaplarım.
 

Onur Gönüllü

RENAULT MAİS SERVİS DANIŞMANI,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
6,190
Tepki puanı
517
Puanları
0
Güzel bilgiler teşekkürler..
 

babyolog

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
Güzel bir açıklama olmuş, teşekkür ederim kendi adıma, hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle :)
 

kilinc

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
0
Amin cümlemize kazasız belasız günler dilerim arkadaşlar.
 

karpuz

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2011
Mesajlar
429
Tepki puanı
1
Puanları
0
Hayırlı olsun aramiza hosgeldiniz.
 

forjust1day

Tuna İŞGÖREN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2012
Mesajlar
361
Tepki puanı
20
Puanları
0
Arkadaşlar 3 saat önce yıldız siyahı 1.5 dci 90 bg ICON paket Clio 4'üme kavuştum.

İlk izlenimlerim şöyle:

Ses Sistemi: Forumda ses sistemine dair eleştirileri okumuştum ancak Citroen C3 (2003), Citroen C4 (2012), Peugeot 208 (2013), Ford Fiesta (2006) kullanmış biri olarak ses siteminden oldukça memnun kaldım. Komponent sistemlerle mukayese etmemek lazım. Gayet tatminkar.

Sağa sola çekme: Bende böyle bir problem yok.

Lastik basınçları: Bayi aracı teslim ederken önler 29 arkalar 32 olacak şekilde ayarlamış.

Start&Stop: Bir özelliği çok hoşuma gitti. Citroen C4'te motor ısınmadan start&stop'u devreye sokuyor. Clio 4'de motor ısınmadan Start&Stop devreye girmiyor. Motorun hızlı aşınmasını önlemesi açısından çok güzel bir detay. Zira kış aylarında C4'ü çalıştırır çalıştırmaz aynı özellikteki ECO mode'u kapatıyordum.

Arka camlar otomatik değil: Ben açıkçası 40-45 gün hiçbir araba için bekleyemezdim. Bayinin elindeki siyah ICON'u aldım. Arka camlar manuel ama zaten bir de Citroen C4'ümüz olduğu ve bu araçla işe gidip geleceğim için hiç dert etmedim.

Aynalar otomatik kapanmıyor: Aynı şekilde beklemek istemediğim için aynaları kapanmayan 2012 modeli aldım çıktım. Dert ediyor muyum derseniz zerre umrumda değil.

Performans: 90 bg 1.5 motor beni gayet tatmin etti. B sınıfında daha iyisini ummuyorum zaten. Eski 1.4 16V 92 bg lik C3'ümü ******* sallar. Tork gayet yeterli kalkışlarda güzel ivmeleniyor.

Rüzgar sesi: 120-130 civarında rüzgar sesi duyuyorum. Ama bangır bangır mı hayır. Dert edilecek düzeyde değil. Sonuçta 520 BMW'ye binmiyorsunuz.

İç tasarım: İç tasarım spor bir araç için gayet güzel. Deri direksiyon ve vites topuzu ele güzel oturuyor. Daha üst segment bir araçta olduğunuzu hissetmek istiyorsanız Peugeot 208 gri iç döşeme alın.

Direksiyon: Çoookkk hafif! Eşimin Citroen C4 resmen kamyon direksiyonu gibi kaldı bunun yanında. Peugeot 208'in direksiyonu da aynı derecede çok hafif ama daha küçük ve şık diyebilirim.

Triger değişimi: 80bin km de bir yapılıyormuş.

Bakımlar: ilk bakım 20bin km de olacak. Servis özellikle rodaj süresi vs olmadığını söyledi. 20bine gelmeden yağ değiştirme efsanesini özellikle reddetti. Ayrıca şimdi çık 160-170 bas bu araçta rodaj diye birşey yok dedi.

Paspaslar: Ücretsiz orjinal paspaslar çok güzel. Kenarları yüksek kauçuk paspaslar tam oturuyor ve içine su dökülse bile döşemeye sızmasını önlüyor.

Trafik seti: Ücretsiz Renault Trafik seti ve yangın tüpü verdiler.

Eller serbest sistemi: En çok hoşuma giden özelliklerden biri de bu. Gerçekten güzel çalışıyor. İşin havası da cabası.

Güvenlik ve yol tutuş: Araç yüksek hızda yüzmüyor, Allah'a emanet gitmiyor. Direksiyon sertleşiyor. Yola yapışıyor. Alır almaz TEM'e çıktığım için bunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Kaput amortisörü: Küçük bir detay ama kaputun amortisörlü olması çok çok ince bir düşünce. Kaputu açıp araca eğilip demiri yerine takmak falan yok artık. Çok hoş düşünülmüş gözüme giren bir detay.

Park sensörü: Henüz denemedim ancak park sensörlerinin uyuz sesini kesebileceğiniz bir düğme olması benim hoşuma gitti. Oldum olası uyuz olurum o sese.

Fiyat: 44000 TL. Bu fiyata paranın alabileceği en yüksek donanıma sahip. Otomatik vites olsun, arka fren disk olsun falan filan derseniz kayınbiraderim 48bine Peugeot 208 Allure e-hdi 1.6 90 bg aldı. Ancak kesinlikle şunu söyleyebilirim. 208 kendine baktırmıyor ama Clio 4 resmen yaya olsun, araçtakiler olsun herkesin dikkatini çekiyor. Cidden fiyakalı bir araç. Yaptıkları reklam hakkını veriyor (şurada gördüm burada gördüm diyenlerin olduğu reklamını kasdediyorum)

Sorularınız varsa cevaplarım.


Öncelikle araciniz hayirli olsun allah kazasiz belasiz kullanmayi nasip etsin , yazinizi okudum guzel seylere deginmissiniz fakat yanlis bildiginiz bi husus var , arabanin 2012 olmasi camlarinizin ve aynalarinizin manuel oldugu anlamina gelmiyor , 2012 iconlarin ilk parti uretimleri bu sekilde , bunu biliyor olsaydiniz bayiden dahada indirim talebinde bulunabilirdiniz , muhtemelen ellerinde kalmis satamamislar :)
 

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepki puanı
93
Puanları
0
Hayırlı olsun allah kaza bela vermesin :eyv
Detaylı ve yol gösterici açıklamazlarınız için çok teşekkür ederiz.
Lastik havaları ön 32, arka 29 olmalı diye biliyordum, sürücü kapı çıtasında bilgi etiketi olmalı doğrusu yazar etikette.
Direksiyon düşük hızlarda çok yumuşak hızlanınca sertleşiyor güvenlik namına çok faydamıza. bizim araçlarda direksiyon sistemi elektrik destekli hocam
Rodaj yok deniyor ama siz yinede ilk 1500 km sıkıştırmadan kullanın, bakım kitapçığında bu yönde bir bilgide olabilir
İyi günlerde kullanın :)
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,511
Tepki puanı
1,670
Puanları
113
Yaş
55
Aracın hayırlı olsun,kazasız belasız kullan...:eyv
 

mhurat

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2012
Mesajlar
1,047
Tepki puanı
10
Puanları
0
Aracınız Hayırlı Uğurlu Olsun Gayet Güzel Bi Açıklama Olmuş Şunuda Diyebilirimki Peugeot 208in Direksiyonu Gerçekten Çok Şık :)
 
Üst