Clio 4 Teknik Özellikler

Btrvysl

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2018
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
26
Arka cam ısıtmasına bastığınızda otomatik olarak açılıyor zaten basınca aynadanda çıt diye ses geliyor dikkat edildiğinde
 

ysfcng06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2017
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
2018 yilinda hala arka camlari elle acilip aracin ortasina tepe lambasini bile koymayi cok goren araclar yapan renault”a buyuk tesekkurlerimizi gonderiyoruz
 

AST

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2016
Mesajlar
257
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Slm bence teknik özellikler yerine kronik arızalar yayınlansada tüketici bilinçli davransa ne güzel olur
 

AST

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2016
Mesajlar
257
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
İzmir Renault mais ile ankara mais clio 4 rüzgar sorunundan ötürü kaybetmiş olduğu mahkemeyi icralık olduğu davanın bugün ankara batı 2.icra mahkeme duruşması vardı ve diğer duruşma ve bugünkü duruşmada avukatları sürekli mazeret sunarak davasını takip etmiyor sürdürmeye uzatmaya devam ediyor bilirkişi raporunda davalık olunan araç 2019 yılında üretilmiş olsaydı sıfır fiyatı 75000 tl olarak raporunu sundu ve bugün izmir ankara Renault şubeye karar tebliğ edildi 13.06.2019 gününe ertelendi mahkeme izmir ankara Renault mais şube kalitesini burada sergilemiş bulunmaktadırlar yazıklar olsun Renault a
 

tt390

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ara 2017
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Ya arkadaşlar bi sorum olacak aracı parkettim km sine de baktım 99.998 di tekrar gelip çalıştırdığımda 100.001 gösteriyordu böyle birşey nasıl olabilir araç gözümün önünde kimse de kullanmadı ??
 

taner1990

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2021
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Merhabalar,

Forumun yeni üyelerindenim ve 2012 Clio 1.2 İcon 75 bg araç aldım 66.000 km ancak kafamı kurcalayan bir kaç konu var yardımcı olursanız çok sevinirim.

1 ) Start - Stop arızalarının çok olduğunu gördüm başka sayfa ve sitelerde bu sorun yaratırmı ve start stop arızasına ek olarak yokuş kalkış desteği arızlarıda sıkıntı olmamasına rağmen ekran uyarısı verdiğini vs.

2 ) Ayrıca araçta direksiyonun solunda start stop u devreye alma düğmesinin olduğu yazıyor ancak benim aracımda böyle bir düğme yok

2 ) Genel anlamda araçta olabilecek veya sonradan ortaya çıkabilecek sıkıntılar var mıdır ?

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
 

maniacteam

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ara 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Paylaşım için teşekkürler, bir noktada düzeltme gereği gördüm, clio 4 te kullanılan 0.9L motorun teknik verileri, ş.içi:5.6 , ş.dışı: 3.9 90 BG motor gücü ve 130 NM torku varken, Ford fiesta 1.0L Ecoboost motorun teknik değerleri ş.içi: 5.9, ş.dışı: 3.7 100 BG motor gücü ve asıl farkı burada 170 NM motor torku var, fark beygir gücünden ziyade motor torkunda, her iki motorda benzinli motor segmentinde çığır açıp dizele kaçışa son verebilecek mahiyette motorlar.

eski bir dizel kullanıcısı olarak 0.9 tce 90 beygir benzinli motordan çok memnun kaldığımı söyleyebilirim. özellikle 2000 devir sonrası turbo hissiyatı müthiş. ayrıca yakıt sarfiyatı dizel araçlarla neredeyse birebir aynı. sanırım önümüzdeki yıllarda binek araçlardaki dizel hakimiyeti sona erecek gibi duruyor.
 

Coffee

Kayıtlı Üye
52-Ordu
Katılım
27 Mar 2024
Mesajlar
5
Tepki puanı
2
Puanları
3
Açık konuşmak gerekirse Renault, Clio 4'de güzel bir portföy yakaladı ama hizmeti sunarken kafaları çok karıştırdı.
Arka camların manuelden otomatiğe geçişi, bazı modların bazı ülkelerde olmaması, kitapçıkta verilen bilgilerin eksik ve çok sonrasına ait olması alıcının karar mekanizmasını etkiledi.
Bende 2015 model 1.2 Tce var. 4 5 aydır kullanıyorum. Kimileri araç çok yakıyor çok yağ eksiltiyor vs şeklinde açıklamalar yapmış. Elbet belki daha stabil motorlar kadar değillerdir lakin ben araçtan çok memnunum. Motorun gücü ortada, yakıtı ortada viteslerin geçişlerini hissetmiyorum bile. Benzinin gücünü alıyorsunuz. Ve araca iyi bakınca yağ eksiltme denen olayla karşılaşmıyorsunuz arıza boyutunda. Ben aracıma çok titizim, 2015 model olmasına rağmen pasta cilasıydı motor temizliğiydi iç temizliğiydi neredeyse sıfıra yakın. İyi bakarsan bu araçlar ömürlük araba, ustanın koyduğu yağa içim sinmedi diye 4 ay sonra tekrar Castrol Renault Group yağından alıp Ceratec ekleyerek filtreleri bile değiştirdim. Bağlantıları kontrol edin yağlar oralardan kaçar, ben aldığımda mesela turbo kelepçesi gevşemişti oradan kaçırıyordu, sıktırdım sorun kalmadı.
Kitapçık olayına gelirsek tam bir muamma. Yağ önerisi veya viskosu yazmıyor. Lastik hava basınçları yazmıyor, şanzıman yağı yazmıyor, kullanılması önerilen benzin oktanı yazmıyor, kesin net hiç bir bilgi yok. Araca bazı bilgileri eklemişler PSi değeri gibi oktan önerisi gibi bazı şeyleri. Ben size buradan yazayım okuyan olursa belki lazım olur.


Araç 4L motor yağı alıyor. Şuan ortaklık olduğu için Castrol 5W40 RN 710 marka yağ kullanılıyor. (Aracım 73.000'de servis geçmişinden her yağ bakımında bu yağın kullanıldığı yazıyor)

1.7L şanzıman yağı alıyor, isteğe bağlı Castrol FE 75W kullanılabilir veya Elf. Renault Group'un orjinal yağı da var lakin şuan litresi 1.200 TL ( EDC şanzımanlar dahil, zaten EDC şanzıman olarak aratırsanız asla bir bilgiye ulaşamıyorsunuz.)

Ön lastikler 160 km altında seyir için 32 psi, arka lastikler 160 km altı için 29 psi,
160 km üstü için ön lastikler 33 pis, arka lastikler 30 psi ayarında olmalı.

EDC vitesleri kırmızı ışıklarad veya kısa süreli (1 dk) duraksamalarda boşa veya parka almayın, vitesle ne kadar oynarsanız o kadar çabuk bozarsınız.

Arabayı eve getirdiniz kapatıp evinize gideceksiniz, ilk olarak boşa alın ve el frenini çekerek ayak frenini bırakın araç bi el frenine yüklensin, ardından p' ye alın bu şekilde yine şanzımanın ömrünü uzatırsınız. Genel olarak uzun süreli duraklamalarda bunu yapın.

Benzini işlek istasyonlardan alın (ben Shell'den şaşmam, ama Shell'in de işlek istasyonlarından alırım)

Gerisi tüm aksesuar ve bakım ürünleri keyfinize kalmış.
 
Üst