Clio 4 Turbo'lar için

BOGA

Güray BOĞA-İZMİR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 May 2012
Mesajlar
1,519
Tepki puanı
24
Puanları
0
Güzel konulara değinilmiş gerçekten bilmediğim bir sürü şey öğrendim... :)
 

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepki puanı
93
Puanları
0
peki kaptan, ama o zaman ışıklarda ve durduğumuzda devreye giren start&stop bu söylediklerinizle çelşmiyor mu? daha önce başka forumda da konuşulmuştu bu konu.

Burada
sorulması gereken şey şudur : ''Araç durduğu anda stop eden motor, turbonun
yağsız kalmasına neden olup, ömrünü azaltır mı?'


Normalde yukarıda
belirttiğim gibi çok yüksek devirlere kadar çıkabilen turbonun, milisaniye
mertebesinde bile yağsız kalması, iki pervaneyi birbirine bağlayan milin
sürtünmeye maruz kalmasına ve kesilmesine sebep olur. Fakat turbo, ifade ettiğim
gibi egzoz gazının basıncına bağlı olarak devirlendiği için her zaman yüksek
devirlerde çalışmaz. Rolanti hızıyla sıkışık trafikte ilerlerken turbo düşük
basınçta çalıştığı için ve yağ kendi özelliğini yitirmeden ve süzülmeden tekrar
çalıştığı için ömrü azalmaz.

Sonuç olarak S&S devrede iken, turbo
verimli bir şekilde çalışır, yüksek devire çıkılmadığı için zorlanmaz. Yağsız
kalması ise söz konusu değildir. Yağlama durur fakat yağsız kalmaz.

Turbo beslemeli araçların, motoru stop etmeden önce kısa süre rolanti
devrinde beklemeleri tavsiye edilir. (30 sn.) Bunun sebebi, yüksek basınç ile
çalışmış olan turbonun motorun rolanti hızına bağlı olarak, basıncının
düşmesinin beklenmesidir. Motor devri rolantiye düşer, egzoz gazı basıncı
olabilecek minimum miktara iner, turbo basıncı minimuma iner, turbo devri ise
düşer. Motoru stop ettiğiniz anda ise turbo çok kısa süre içerisinde durur.

turbo çalışma prensibi genel olarak anlatıldığı gibi. S&S sistemiyle üretilen günümüz araçlarında müşterilerin kafasında soru işareti kalmaması için firmalar yukarıdaki gibi açıklamalar yapıyorlar. şayet açıklama yeterli bulunuyorsa S&S tereddütsüz kullanılır şayet yok ben kullanmak istemem denirse de sistem opsiyonel olarak kapatılabiliyor. sonuç olarak tercihi yapmak kullanıcıya kalıyor. misal ABS özelliği standarttır ve kapatılamıyor ama S&S için ON/OFF seçeneği var.
 

xLe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
351
Tepki puanı
4
Puanları
0
Yaş
33
Ben beklemek gerektiğini düşünmüyorum o bilgiler yüksek motor ve beygir gücü olan araçlar için geçerli. Örneğin porsche
 

cupido

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
100
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
ben beklemek gerektiğini düşünmüyorum o bilgiler yüksek motor ve beygir gücü olan araçlar için geçerli. örneğin porsche

ben ustanin biriyle konuştum gerek yok beklemeye de dedi teknoloji ilerledi bunu müh hesapliyor dedi bu suna benziyor rodaj zamani varmi araclarin ustalarin kimi var kimi yokdiyor
 

xLe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
351
Tepki puanı
4
Puanları
0
Yaş
33
ben ustanin biriyle konuştum gerek yok beklemeye de dedi teknoloji ilerledi bunu müh hesapliyor dedi bu suna benziyor rodaj zamani varmi araclarin ustalarin kimi var kimi yokdiyor
Valla yetkili servisi rodaj süresi yok dedi. Ustaya da sordum "bu tür motorlar son teknoloji olduğundan dolayı istediğiniz gibi kullanabilirsiniz" dedi. Benim kafamı karıştıran kitapçıkta yazıyor olması. Bende ilk aldığım gün tem yoluna yakın olduğumdan devirli fark etmeden bastım 170 e gördüm yokuş aşağı:) araba gidiyor birşey yapamıyorum:) ama tabiki aracı fazla yormayın 3000 devirin üstüne çıkmayın ki uzun süreli sağlıklı kullanabilesiniz.
 
Üst