Clio Rxt Otomatik vites kolundaki düğme kullanımı nasıldır

kaplan06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar,2001 model clio rxt otomatik vites aracımın vites kolundaki düğmenin kullanımı hakkında yardım bekliyorum.Ne işe yarar nasıl kullanılır,basıyorum bir değişiklik göremiyorum.Destek olabilecek arkadaşlardan yardım bekliyorum.Teşekkürler.
 

cnk52

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
566
Tepki puanı
3
Puanları
0
Dayımın megane II'sinde vites geçişlerinde o düğmeyi kullanıyoruz. Acaba biz mi yanlış kullanıyoruz diye şüphelenmeye başladım.
 

kaplan06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Üsteki değil de altta bir düğme var,spor mod için diyorlar ama bir türlü kullanmayı beceremedim.
 

cnk52

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
566
Tepki puanı
3
Puanları
0
Anladım. Belki de vitesleri daha yüksek devirde atıyordur. Tabi spor mod ise, dip gaz da yapmanız gerekebilir?
Tabiki kullanmadım sadece tahmin yürütüyorum.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,546
Tepki puanı
1,685
Puanları
113
Yaş
55
Üstteki topuzda olan mandal vites geçişlerinde kullanılıyor,alttaki spor mod kullanımlarında işe yarıyor,vitesleri daha üst devirlerde değiştiriyor...
 

kaplan06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Teşekkürler.
 

theimam

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2012
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
alttaki spor mod kullanımlarında işe yarıyor,vitesleri daha üst devirlerde değiştiriyor...

deniyor ama aslında tüm vitesler için bir fonksiyonu yok bu D3 tuşunun abi... Şöyle ki, araç 1. viteste kalkarken gaza basıştaki sertlik oranına göre devrini ayarlıyor. Tam gazda yaklaşık 6500 devre kadar 2. vitese geçmezken, yarım gazda 3500-4000 devirde, hafif gazda ise 2000-2500 devirde 2. vitese geçiyor. Aynı durum 2'den 3'e geçiş için de söz konusu... Fakat 3'den 4'e geçişte -ki 4 son vites-, ayağınız pedalı kırıp motor kısmına çıkacak derecede sert ve ısrarlı bir baskı uygulasa dahi, 5500 devirde olay bitiyor. Onun için 6500-7000 devre kadar 3. vites performansını almak isteyenler için geliştirilmiş bir sistem bu D3... Sen D3'ü deaktif etmedikçe motor kesiciye girene kadar 3. viteste benzin ziyafeti çekiyor... Syg..
 

theimam

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2012
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
kaplan06 kardeş aramıza hoş geldin. Arabamız ortak, yakında ikamet de ortak olacak inşallah.. Adana'ya yerleştiğimde iki otomatik cliocu olarak tanışır, istişare yaparız inşallah...
 

suhatr

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2012
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
bahsettiğiniz düğmenin işlevi şu şekilde olur uzun soluklu rampa tırmanışlarında bu düğmeye basarsanız göstergede d3 simgesi belirir araç bu düğme basılı iken 3 vitesten yukarı çıkmaz yani rampa çıkışlarında bi,r nevi gereksiz vites büyütüp güç kaybını engellemek veçekişin düşmesini engellemek amaçlanmıştır düşük viteste basarsanız düğmeye hiç birşeyin değişmediğini göreceksiniz buaraçlarda vites kolu üzerinde s düğmesi yok tur onun işlevini gaz pedalı gerçekleştirmektedir.
 

kaplan06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar,o vites kolundaki altta bulunan düğmenin kullanımını bana anlatan birisi olur mu?
 
Üst