Clio4 1.5 dci debriyaj kiti değişimi hakkında bilgi paylaşımı

ugir

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ara 2014
Mesajlar
171
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
viteslerde takılma yapıyormuydu ozellıkle bir ve ikinci viteste.
 

funnerman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ağu 2016
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Evet takılma bende de yapıyor debriyaj ile alakalı mı yoksa hidrolik yağı mı değişmesi gerekli takılma varr bir de çok sertleşti debriyajı aracımın. 1.5 dci 75 Hp Clio 2014 kullanıyorum bu arada. Km 68 binde.
 

maninwar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,492
Tepki puanı
0
Puanları
0
Aracınızda hangi tip debriyaj balata seti olduğunu nerden anlarız piyasada çok çeşit var.
 

seymor35

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hocam debriyajı biten ya da azalan aracın çekişi ciddi oranda düşer. Devir saatindeki ivme yola yansımaz.
 

burakkorull

Kayıtlı Üye
35-İzmir
Katılım
19 Kas 2016
Mesajlar
502
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
38
yani kalkışta istediğin gücü vermez ve devir ibresi yavas kalkar dogru mu ?
 

Extreme__

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
166
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
yani kalkışta istediğin gücü vermez ve devir ibresi yavas kalkar dogru mu ?
hayır, en güzeli aracı yakın bir yokuşta test edin. Yokuşta tekrardan durup debriyajı kavrama noktasına getirip frenden ayağınızı çekin. Eğer araç geri kaçırıyorsa baskı balatanın değişmesi gerek kaçırıyor demektir.

düz yolda yada 1.Vites yokuş çıkarken (debriyaj basılı olmamalı) gaza aniden yüklenin eğer devir artar da araç gitmez ise yine baskı balata sorunu demektir.
 

KafkasKartalı34

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2018
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Arkadaşlar merhaba konuyu hortlatıyorum:) aracımda 1 den 2 ye ve 2 den 3. vitese geçişlerde takılma oluyor. Şanzıman yağını değiştim ama pek bir fark olmadı.Bende debriyaj baskı balata, debriyaj rulmanı ve senkromeçleri değiştirmeye karar verdim fakat yetkili servis 2000 TL demişti Temmuz ayında.İstanbul Küçükçekmecede oturuyorum.Güvenilir bir özel servisten de fiyat almak istiyorum.Önerileriniz var mı?
 

DestanN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2017
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar merhaba konuyu hortlatıyorum:) aracımda 1 den 2 ye ve 2 den 3. vitese geçişlerde takılma oluyor. Şanzıman yağını değiştim ama pek bir fark olmadı.Bende debriyaj baskı balata, debriyaj rulmanı ve senkromeçleri değiştirmeye karar verdim fakat yetkili servis 2000 TL demişti Temmuz ayında.İstanbul Küçükçekmecede oturuyorum.Güvenilir bir özel servisten de fiyat almak istiyorum.Önerileriniz var mı?


Viteslerde takılma sorunu clio 4 lerde kronik diye biliyorum forum da bununla ilgili yazılar da var. ben de aldığımda beri bu sorunu 1 den 2. vitese geçerken yaşıyorum ama rampa aşağı inerken araç fazla hızlanırsa oluyor diğer şartlarda yaşamıyorum buna bi dikkat edin derim fazla hızlanmadan vitesi 2 ye ve 3 e çekmeyi deneyin.
 

Greeneyes06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Hocam ustanın telefon alabilirmiyim
 

Greeneyes06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Merhaba , clio4 aracımın debriyaj seti değişimini gerçekleştirdim ve paylaşmak üzere forumdaki ilk konumu açmış bulunuyorum.

Araç bilgileri: 2013 1.5 dci 75 bg.
Clio4 1.5dci araçlarda 2 farklı tip şanzıman olduğunu öğrendim. Bazi clio4 lerde Oynar Volant dislisi mevcutmus ve bunlarin debriyaj setleri farklıymış. Neyse benim araç oynamayan vilant olanıymış. debriyaj rulmanıda çift sekmanlı ve tek sekmanlı olarak 2 çeşitmiş. benmi araçtan çift sekmanlı çıktı (aynı araca sahip olanlar için yazıyorum bu detayları)

Parça fiyatları : debriyaj kiti 280tl mais. Debriyaj rulmani 120 tl olmak üzere 400 tl ye parçalar maloldu. 200 tl de işçilik ile 600 tl ye işlem tamamlandı. Kime giderseniz gidin , servis dahi ayni parçayı kullanacak daha fazla para vermeyin kesinlikle. İsteyene Halil İbrahim ustamın telefonunu veririm. (forumda adı geçen hamza ustayla görüşmüştüm 1000tl civarı fiyat almıştım 750 civarı parçalara 250 işçiliğe istemişti ve parçaları benim almamı kabul etmemisti. Yetkili servis ise 1250 tl istedi. Ayni işi orijinal parçalarla Yarı yarıya Daha uyguna başka yere yaptırdım.)
Saat 12:30 da sökmeye başladık ve 17:30 da 5 saatte bitirdik.
Başkent oto sanayiden Halil İbrahim Usta nın eline sağlık. genç ve pratik bir ustadır.
Araçtan çıkan orijinal baskı balatanin markası LUK. İlk başta parçacıya çatacaktım kutusu Reno mais ama içinden luk çıktı diye. Meğer Reno bu parçaları luk'tan temin ediyormuş. Gözümle gördüm sonra inandım hatta resimleri ekliyorum çıkan parçalar ve taktığımız parçalar icin.

bunlar çıkan parçalar


XXlXb0.jpg

bG9GvG.jpg

32406[/ATTACH]

AkGkOz.jpg

0BrB0R.jpg

rulman dağılmak uzereymiş :(( ucuz kurtulmuşum.



JlWlVW.jpg



bunlarda yeni parçalar

0BrBaD.jpg

4M9M30.jpg

JlWlMq.jpg

OLaL50.jpg

zByB1B.jpg

ESKİLER VE YENİLER YAN YANA
G0G0gy.jpg

BUNLARDA KUTULARI
y3j3v0.jpg

şANZIMANIN SÖKÜLMÜŞ HALİ

r2y2zM.jpg

7NQN3v.jpg

PrGrJQ.jpg

ZEnEoZ.jpg

SAYGILAR, MUTLU-HUZURLU GÜNLER DİLEKLERİMLE..
Hocam telefon alabilirmiyim
 
Üst