Clio4 LASTİK BASINÇ UYARISI

adanus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Arkadaslar ben aldigimdan beri arabayi lastik basinci ayarlamadim acaba ayarlamak mi gerekiyor yoksa.otomatik mi?
 

Evren81

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Arkadaslar ben aldigimdan beri arabayi lastik basinci ayarlamadim acaba ayarlamak mi gerekiyor yoksa.otomatik mi?

Lastik basınçlarınız ayarlamazsanız neler olur;
Lastiğinizin basıncı az ise öncelikle aracınız normalden çok yakmaya başlar. Direksiyon ağırlaşır. Aracın çekisi düşer. Lastik aşınması da yanlardan fazla ortası az olacak şekilde dengesiz olur. Aracın yola tutunması zayıflar hatta yüksek süratlerde ani manevra ihtiyacında lastik janttan ayrılabilir. Bundan dolayı lastik basınçları 160km üstü ve altı hız için ayrı ayrı sunulur.

Lastik basıncınız yüksekse aracınız normalden biraz az yakabilir. Çünkü ortası şişkin olduğundan kenarlar yere daha az temas edecek ve yola tutunma ciddi anlamda zayıflayacak. Buna ilave araç top gibi zıplayacak tüm tükseklerde. Ayrıca lastik aşınımı ortadan fazla kenarlardan az olacak şekilde dengesiz olacak.

Bunu resim olarak göstermek gerekirse;
motosiklet-hava-basinci-300x250.jpg

hava%20basinci%20lastik%20asinmasi2.jpg
Yüksek süratlerde lastiğin aldığı şekli bir de aşağıdan görün;

Yeterince detaylı olmuştur umarım.
 

adanus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Lastik basınçlarınız ayarlamazsanız neler olur;
Lastiğinizin basıncı az ise öncelikle aracınız normalden çok yakmaya başlar. Direksiyon ağırlaşır. Aracın çekisi düşer. Lastik aşınması da yanlardan fazla ortası az olacak şekilde dengesiz olur. Aracın yola tutunması zayıflar hatta yüksek süratlerde ani manevra ihtiyacında lastik janttan ayrılabilir. Bundan dolayı lastik basınçları 160km üstü ve altı hız için ayrı ayrı sunulur.

Lastik basıncınız yüksekse aracınız normalden biraz az yakabilir. Çünkü ortası şişkin olduğundan kenarlar yere daha az temas edecek ve yola tutunma ciddi anlamda zayıflayacak. Buna ilave araç top gibi zıplayacak tüm tükseklerde. Ayrıca lastik aşınımı ortadan fazla kenarlardan az olacak şekilde dengesiz olacak.

Bunu resim olarak göstermek gerekirse;
motosiklet-hava-basinci-300x250.jpg

hava%20basinci%20lastik%20asinmasi2.jpg
Yüksek süratlerde lastiğin aldığı şekli bir de aşağıdan görün;

Yeterince detaylı olmuştur umarım.

Oncelikle acikladigin icin tesekkur ederim, emek vermişsin :). Ama ben onu kastetmemistim, yol bilgisayarinda lastik basinci sekmesi var ama kendisi sensorle otomatik mi ayarliyor yoksa benim mi ayarlamam gerekiyor onu soruyordum..
 

Evren81

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Basınç sensörünün amacı lastik basınçlarında farklılık olursa -bu farklılık da 1 tekerin diğerlerinden farklı hale gelmesi şeklinde- uyarı vermesi şeklinde çalışıyor. Yani sensör basıncı düzenlemiyor sadece ölçüyor.

O dediğiniz basıncı araç içinden ayarlama işi Hammer jiplerde var.
 

adanus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Basınç sensörünün amacı lastik basınçlarında farklılık olursa -bu farklılık da 1 tekerin diğerlerinden farklı hale gelmesi şeklinde- uyarı vermesi şeklinde çalışıyor. Yani sensör basıncı düzenlemiyor sadece ölçüyor.

O dediğiniz basıncı araç içinden ayarlama işi Hammer jiplerde var.

Anladim tesekkur ederim, yani bir sikinti oldugunda bana uyari verecek
 
Üst