Dacia Duster Lastik-Jant Ebatları Haklkında

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
Dacia Duster Lastik-Jant Ebatları Haklkında;;;

215/70/16'den büyük AT veya MT lastikler standart araçlarda sürtme yapar.
Orginal Jant ve lastik ölçüleri 6,5 J 16 215/65 R 16 M+S
Dacia Duster'ın Bijon Ölçüleri 5x114,3'tür.
Jant çapı 16' x 6.5
Bijon aralığı 5 x 114,3
Bilezik çapı 73,1

Bu arada kış lastiklerini 2012-Bahar fiyatları ortalama;
Bizim ebatlarda(215/65/16) fiyat 200 ile 400lere kadar değişiyor.
Kış lastiğinde
Goodyear UG8 için 330 TL
Sava Eskimo S3 için 275 TL
Lassa Competus Winter 250 TL
Dunlop Grandtrek SJ6 250 TL
Starmaxx Icegripper W850 200 TL (Bu lastik için pek kötü yorum yok desen ve karışım formülü hankook w310 ile aynı ve petlas w651 in birebir aynısı
All terrain lastikler test incelemesi;;
Consumer Survey Results By Category
Dacia Duster için orjinal ebatta 215/65-16 sadece 2 seçenek var
1.General Grabber AT2
2.Yokohama Geolandar A/T-S
General Grabber bariz daha iyi görünüyor,Yokohama bir çok noktada gerilerde kalmış.
Alternatif olarak 215/70-16 seçeneğinde ise 3 seçenek var
1.General Grabber AT2
2.BF Goodrich A/T
3.Yokohama Geolandar A/T-S
Detayları incelediğinizde Kar ve Buz performansı olarak General Grabber AT2 Tartışmasız lider hatta test 1.olmuş,BF Goodrich A/T ise Kar performansı olarak biraz daha geride ama Sessizlik ve konfor olarak daha iyi.Tercih noktası,neyi daha çok önemsediğimize bağlı sanırım.
(4x4.gb.den.alıntıdır)
şimdilik bu kadar...:cool:
 
Son düzenleme:

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
kış geliyor, kışlık lastıkleri şimdiden ayarlamalı, zamlanmadan... :cool:
 

Alper22

Alper ACAR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2011
Mesajlar
1,590
Tepki puanı
24
Puanları
0
Yaş
27
Önceki cherokee aracımızda BF Goodrich lastik vardı özel olarak getirtmiştik diğer kar lastiklerine oranla yol tutuşu çok iyiydi ve yüksek hızlarda hiç ses yapmaması en güzel özelliklerinden biriydi gözünüz kapalı alın derim ;)
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
asfalt+arazi tipi kışa özel dişli lastık arıyomda, fiyatlar uçuk...:cool:
 

Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepki puanı
71
Puanları
0
kış geliyorrr :eyv
 

Alper22

Alper ACAR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2011
Mesajlar
1,590
Tepki puanı
24
Puanları
0
Yaş
27
​Abi gözün kapalı git BF Goodrich al ;)
 

Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepki puanı
71
Puanları
0
Bilal Abi nokian ile ilgili bir fiyat aldın mı?
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
Bu başlık altında, en güncel ve güvenilir lastik testlerini bulacaksınız.
2007 ve sonrasına ait test sonuçları verilmiştir, önceki yıllar için lütfen kaynağa tıklayınız.
Sondaki yıldızlar/sayılar, lastiğin testte aldığı puanı göstermektedir.



Yaz lastikleri:


ADAC/ÖAMTC (DE) 2007 - 205/55 R16

1) Pirelli P7 ***
2) Bridgestone Turanza ER300 ***
3) Continental Premium Contact 2 ***
4) Uniroyal Rallye 550 ***
5) Vredestein Sportrac 3 ***
6) Michelin Pilot Primacy HP **
7) Fulda Progresso **
8) Hankook Ventus Prime K105 **
9) Goodyear Excellence **
10) Firestone Firehawk TZ 200 **
11) Kumho Ecsta KU31 SPT **
12) Nokian NRVi **
13) Avon ZV3 **
14) Nankang Ultra Sport NS-2 *
15) Marangoni Vanto *
16) Falken ZE-512 -


ADAC/ÖAMTC (DE) 2007 - 155/70 R13

1) Continental EcoContact 3 ***
2) Bridgestone B250 ***
3) Pirelli P3000 Energy ***
4) Hankook Optimo K715 **
5) Dunlop SP30 **
6) Ceat Spider **
7) Michelin Energy E3B **
8) Barum Brillantis **
9) Maloya Crono 470t **
10) Semperit Comfort Life **
11) Norauto Prevensys **
12) Sava Perfecta *
13) Pneumant PN250 *
14) BF Goodrich Touring -
15) Kumho Solus KH15 -
16) Matador MP15 Stella -


AMS (DE) 2007 - 205/55 R16

1) Bridgestone Turanza ER300 ***
2) Uniroyal Rallye 550 **
3) Semperit Direction Sport **
4) Continental Premium Contact 2 **
5) Pirelli P7 **
6) Hankook Ventus Prime K105 **
7) Goodyear Hydra Grip **
8) Michelin Pilot Primacy HP **
9) Yokohama C.drive **
10) Vredestein Sportrac 3 **
11) Dunlop SP Sport Fastresponse **
12) BF Goodrich G-Force -


AutoBild (DE) 2007 - 205/55 R16

1) Continental Premium Contact 2 ***
2) Bridgestone Turanza ER300 ***
3) Dunlop SP Sport Fastresponse ***
4) Kumho Ecsta KU31 SPT ***
5) Toyo Proxes CF1 **
6) Pirelli P7 **
7) Vredestein Sportrac 3 **
8) Goodyear Excellence **
9) Michelin Pilot Primacy HP **
10) Hankook Ventus Prime K105 **
11) Fulda Progresso *
12) Chengshan CSR169 -


AutoBild Sport (DE) 2007 - 205/45 R16

1) Hankook Ventus S1 evo ***
2) Goodyear Eagle F1 GS-D3 ***
3) Pirelli PZero Nero ***
4) Kumho Ecsta KU31 SPT **
5) Michelin Pilot Exalto 2 **
6) Barum Bravuris **
7) Fulda Exelero **
8) Yokohama S.drive *
9) Firestone SZ-80 *
10) Fortuna F2000 Sport -


AutoZeitung (DE) 2007 - 225/55 R16

1) Pirelli P7 ***
2) Bridgestone Turanza ER300 ***
3) Continental Premium Contact 2 ***
4) Vredestein Ultrac ***
5) Hankook Ventus Prime K105 **
6) Dunlop SP Sport 9000 **
7) Michelin Pilot Primacy HP **
8) Goodyear Excellence **
9) Hero Milanza HZ1 -


Tire Rack (USA) 2007 - 225/45 R17

1) Goodyear Eagle F1 Asymmetric (7.59)
2) Michelin Pilot Sport PS2 (7.54)
3) Continental SportContact 3 (7.35)
4) Bridgestone Potenza RE050A (7.29)


Autocar (EN) 2007 - 225/45 R17

Genel:

1) Goodyear Eagle F1 Asymmetric (52.5)
2) Michelin Pilot Sport PS2 (49)
3) Continental SportContact 3 (41)
4) Bridgestone Potenza RE050A (37.5)
5) Pirelli P-Zero Rosso/Nero (30)

Arkadan itiş:

1) Goodyear Eagle F1 Asymmetric (24)
2) Bridgestone Potenza RE050A (22.5)
3) Michelin Pilot Sport PS2 (21)
4) Continental SportContact 3 (19.5)
5) Pirelli P-Zero Nero (18)

Önden çekiş:

1) Goodyear Eagle F1 Asymmetric (28.5)
2) Michelin Pilot Sport PS2 (28)
3) Continental SportContact 3 (21.5)
4) Bridgestone Potenza RE050A (15)
5) Pirelli P-Zero Rosso (12)


Evo Magazine (EN) 2007 - 225/45 R17

1) Goodyear Eagle F1 Asymmetric
2) Vredestein Ultrac Sessanta
3) Continental CSC3
4) Bridgestone Potenza RE050-A
5) Michelin Pilot Sport PS2
6) Pirelli PZero Nero
7) Kumho Ecsta STP KU3I
8) Dunlop Sport Maxx
9) Yokohama S.Drive


AutoZeitung (DE) 2008 - 225/45 R17

1) Pirelli PZero ***
2) Continental Sport Contact 3 ***
3) Dunlop SP Sport Maxx TT ***
4) Hankook Ventus V12 Evo **
5) Bridgestone Potenza RE050A **
6) Michelin Pilot Sport PS2 **
7) Uniroyal Rainsport 2 **
8) Nokian ZG2 **
9) Goodyear Eagle F1 Asym. **
10) Vredestein Ultrac Sessanta **
11) BF Goodrich G-Force Profiler **
12) Firestone Firehawk SZ90 **
13) Fulda Exelero *
14) Kumho Ecsta KU31 SPT *
15) Barum Bravuris *
16) Toyo Proxes T1-R *


ADAC/ÖAMTC (DE) 2008 - 195/65 R15

1) Pirelli P6 ***
2) Bridgestone Turanza ER300 ***
3) Vredestein Sportrac 3 ***
4) Dunlop SP Sport Fastresponse ***
5) Michelin Energy Saver **
6) Ceat Tornado **
7) Continental Premium Contact 2 **
8) Maloya Futura Sport **
9) Yokohama C.drive **
10) Fulda Progresso **
11) Firestone Firehawk TZ 200 **
12) Goodyear Excellence **
13) Uniroyal Rallye 550 **
14) Barum Bravuris 2 **
15) Nokian V **
16) Hankook Ventus Prime K105 **
17) BF Goodrich Profiler 2 *
18) Toyo Proxes CF1 *
19) Wanli S-1095 -


ADAC/ÖAMTC (DE) 2008 - 175/65 R14

1) Pirelli P4 Cinturato ***
2) Continental EcoContact 3 ***
3) Fulda EcoControl ***
4) Kumho Solus KH17 ***
5) Yokohama C.drive **
6) Maloya Crono 465t **
7) Firestone Multihawk **
8) Goodyear DuraGrip **
9) Dunlop SP30 **
10) Semperit Comfort Life **
11) Hankook Optimo K715 **
12) Bridgestone B250 **
13) Barum Brillantis *
14) Vredestein T-Trac *
15) Sava Perfecta -
16) Tigar TG621 (celoroční) -
17) Avon CR322 Enviro -
18) Trayal T400 -


AutoBild (DE) 2008 - 225/45 R17

1) Goodyear Eagle F1 Asym. ***
2) Hankook Ventus V12 Evo ***
3) Bridgestone Potenza RE050A ***
4) Continental Sport Contact 3 ***
5) Pirelli PZero Nero **
6) Dunlop SP Sport Maxx TT **
7) Firestone Firehawk SZ90 **
8) Nokian ZG2 **
9) Uniroyal Rainsport 2 **
10) Kumho Ecsta KU31 SPT *
11) Vredestein Ultrac Sessanta *
12) Barum Bravuris 2 *
13) Michelin Pilot Sport 2 *
14) Fulda Exelero -
15) Kenda KR20 -
0) Vredestein Quatrac 3 (celoroční) -
0) Goodyear Vector EV2° (celoroční) -


AMS (DE) 2008 - 235/55 R17

1) Hankook Ventus Prime K105 ***
2) Continental Premium Contact 2 **
3) Bridgestone Turanza ER300 **
4) Nokian Z G2 **
5) Goodyear Excellence **
6) Kumho Ecsta KU31 SPT **
7) Michelin Pilot Primacy HP **
8) Fulda Exelero *


AutoBild Sport (DE) 2008 - 215/45 R17

1) Goodyear Eagle F1 Asym. ***
2) Hankook Ventus V12 Evo ***
3) Pirelli PZero Nero **
4) Dunlop SP Sport Maxx **
5) Kumho Ecsta KU19 **
6) Continental Sport Contact 3 **
7) Michelin Pilot Exalto 2 *
8) Nokian NRY *
9) Toyo Proxes T1-R *
10) Marangoni Mythos -
11) Yokohama S.drive -


AutoZeitung (DE) 2008 - 225/45 R17

1) Pirelli PZero ***
2) Continental Sport Contact 3 ***
3) Dunlop SP Sport Maxx TT ***
4) Hankook Ventus V12 Evo ***
5) Bridgestone Potenza RE050A ***
6) Michelin Pilot Sport 2 ***
7) Uniroyal Rainsport 2 ***
8) Nokian ZG2 **
9) Goodyear Eagle F1 Asym. **
10) Vredestein Ultrac Sessanta **
11) BF Goodrich G-Force Profiler **
12) Firestone Firehawk SZ90 **
13) Fulda Exelero *
14) Kumho Ecsta KU31 SPT *
15) Barum Bravuris *
16) Toyo Proxes T1-R *


ADAC/ÖAMTC (DE) 2009 - 205/55 R16

1) Michelin Pilot Primacy HP ***
2) Continental Premium Contact 2 ***
3) Nokian Z G2 ***
4) Bridgestone Turanza ER300 ***
5) Firestone Firehawk TZ 300 ***
6) Dunlop SP Sport Fastresponse **
7) Maloya Futura Sport W **
8) Uniroyal Rainsport 2 **
9) Fulda Exelero **
10) Semperit Speed Life **
11) Kumho KH31 HM **
12) Hankook Ventus K105 *
13) Matador Ultra Sport Hectorra 2 *
14) Avon ZV5 *
15) Mabor Sport-Jet 2 -
16) Syron Race 1 -


ADAC/ÖAMTC (DE) 2009 - 185/60 R14

1) Fulda Progresso ***
2) Michelin Energy Saver ***
3) Continental Premium Contact 2 ***
4) Bridgestone Turanza ER300 ***
5) Kumho Solus KH17 ***
6) Uniroyal Rain Expert ***
7) Semperit Comfort Life ***
8) Goodyear DuraGrip **
9) Firestone Firehawk TZ 300 **
10) Dunlop SP Sport Fastresponse **
11) Vredestein Hi-Trac *
12) Hankook Optimo K415 *
13) Pneumant PN550 *
14) Yokohama C.drive *
15) Maxxis MA-V1 Surpasa *
16) Maloya Futura Primato -
17) Kenda Komet SPT-1 -
18) Wanli S1032 M+S2 -


AMS (DE) 2009 - 205/55 R16

1) Bridgestone Turanza ER300 ***
2) Goodyear Opti Grip **
3) Michelin Pilot Primacy HP **
4) Continental Premium Contact 2 **
5) Hankook Ventus V12 Evo **
6) Pirelli P7 **
7) Dunlop SP Sport Fastresponse **
8) Nokian V **
9) Vredestein Sportrac 3 **
10) Firestone Firehawk TZ 300 *
11) Fulda Progresso *
12) Kumho Ecsta KH31 HM -


AutoBild (DE) 2009 - 205/55 R16

1) Bridgestone Turanza ER300 ***
2) Continental Premium Contact 2 ***
3) Hankook Ventus K105 ***
4) Pirelli P7 **
5) Dunlop SP Sport Fastresponse **
6) Nokian V **
7) Michelin Pilot Primacy HP *
8) Firestone Firehawk TZ 300 *
9) Kumho Ecsta KH31 HM *
10) Apollo Acelere Sportz -
1) Michelin Energy Saver *
2) Goodyear Vector 4Seasons° (celoroční) -


AutoZeitung (DE) 2009 - 195/60 R15

1) Continental Premium Contact 2 ***
2) Kumho Ecsta KH31 HM ***
3) Michelin Energy Saver ***
4) Pirelli P6 ***
5) Vredestein Hi-Trac ***
6) Nokian H **
7) Dunlop SP Sport Fastresponse **
8) Fulda Progresso *
9) Barum Bravuris 2 *


Carauto (UK) 2009 - 205/55 R16

1) Continental Premium Contact 2 *** 1) Continental Premium Contact 2 ***
2) GT Radial - 2) GT Radial --
3) Nankang - 3) Nankang --
4) Wanli - 4) Wanli --
5) Linglong - 5) Linglong --
6) Triangle - 6) Triangle --
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
Kış Lastiklerinin Avantajları

Normal lastiklere göre farklı sırt desen tasarımı ve sırt karışımı ile hazırlanan kış lastikleri özellikle sıfırın altındaki hava sıcaklıklarında bile yumuşak ve dayanıklılığını koruyacak bir yapıya sahiptir. Karlı ve buzlu zeminlerde lastiğin, yola tutunmasının ve çekiş yeteneğinin standart lastiklere göre daha iyi olması için, sırt desen tasarımı ince lameli ve geniş bloklu olarak tasarlanmıştır.

Kış lastiklerinde bulunan kış şartları için tasarlanmış özel omuz profili ıslak ve karlı zeminlerde yüksek yol tutuş elde edilmesini sağlar.
Sırt deseninin ve omuz bloklarının dişli yapısı karlı zeminlerde ilave çekiş sağlar. Bunun yanı sıra özellikle silikalı sırt karışımı ve kılcal kanallı blok yapısı kullanılarak ıslak zeminde mükemmel yol tutuş sağlar.
Kış lastikleri tüm bir kış sezonu boyunca, Ekim`de aracınıza takılıp Nisan`da çıkarılabilecek ve bu süre içerisinde kötü hava koşullarından dolayı oluşabilecek risklere karşı sizi güvenle koruyacak lastiklerdir. Dolayısıyla kış lastikleri karlı ve buzlu zeminlerde yere tutunmayı sağlayıp zorlu kış koşullarına çok mükemmel cevap verebilmektedirler. Aynı zamanda, kuru ve ıslak zeminlerde ise performanslarında herhangi bir azalma olmaksızın güvenle kullanılırlar. Islak zeminlerde ise suyu en hızlı biçimde tahliye ederek ve lastiğin yolla temasının devamlı olmasını sağlayarak aquaplaning (suda kızaklama) riskini en aza indirir.
En önemli avantajı düşük sıcaklıklarda özelliğini kaybetmeyen özel sırt karışımı ile kış koşulları için üretilmiş olmalarıdır. Ayrıca sırt desenin ve omuz bloklarının dişli yapısı karlı zeminlerde ilave çekiş sağlar. Bunun yanısıra özellikle silikali sırt karışımı ve kılcal kanallı blok yapısı kullanılarak ıslak zeminde mükemmel yol tutuş sağlar.

SORU: BİR LASTİĞİN KIŞ LASTİĞİ OLUP OLMADIĞI NASIL ANLAŞILIR?
Kış lastiği ile ilgili RMA ve ASTM şartlarını sağlayan lastikler aşağıdaki sembolü kullanabilirler.
“Bu sembolü taşıyan lastikler Kış Lastiğidir” diyebiliriz.

SORU: KIŞ LASTİĞİNİN YAZ LASTİĞİNDEN FARKI NEDİR?
Bunun nedeni sadece Kış Lastiklerinin özel profillerinin olması
değildir.Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda
sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır. Kış lastiklerinin ise
üretildikleri Silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve 7 °C’ın altındaki
soğuk hava şartlarında kuru asfalt , kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır.

SORU: KAR LASTİĞİ NEDİR?
Kar Lastiği diye adlandırılan lastik fren özelliğinin yanında çekiş özelliği
de artırılmış Kış Lastiği ’dir. RMA (Rubber Manufacturers Association)’un
tanımlamasına ve ASTM ’nin test metoduna göre kış şartlarını temsil eden
kaygan bir yolda yapılan çekiş kuvveti testinde “referans lastiğin” çekiş
kuvvetinden en az %10 daha fazla çekiş kuvveti sağlayan lastikler Kış
Lastiği sembolünün yanında M+S veya M S veya M/S işaretleri
taşıyabilmektedirler. Aşağıdaki sembolleri birarada taşıyan lastiklere
“ M+S Kış Lastiği “ veya “Kar Lastiği” diyebiliriz:M+S

SORU: M+S LASTİKLERİ KIŞ LASTİĞİ SAYILIR MI ? “Dört Mevsim Lastiği “ M+S ‘in ancak Kış Lastiği sembolünü taşıyorsa Kış
Lastiği olarak değerlendirilebileceği, öte yandan M+S lastiklerinin yazın iyi bir
Yaz Lastiği, kışın da iyi bir Kış Lastiği görevini göremeyeceği mutlaka
bilinmelidir.

SORU: KAR YAĞMIYORSA KAR LASTİĞİNE NEDEN İHTİYAÇ OLSUN?
KAR YAĞINCA YAZ LASTİKLERİNE ZİNCİR TAKARIM YANLIŞ MI?
RİSK YÖNETİMİ AÇISINDAN YANLIŞ !
Kış Lastiği Risk Yönetimi , Kar Zinciri Kriz Yönetimi dir.
Ne kadar çok Risk Yönetimi , o kadar az Kriz Yönetimi.
Kış Lastiği , kışın kar yağsın yağmasın düşük sıcaklıklarda aracın
yola tutunmasını artırmakta , aşırı buzlanma olmadığı sürece
aracın kar üzerinde gitmesine ve durmasına olanak vermektedir.
Özellikle kuru yoldan kaygan yollara (Köprü ve Viyadük üstünde buzlanma
veya siyah buz vs) ani girişlerde aracı yolda tutabilmektedir. Yani Kış
Lastiği riskleri azaltmaktadır.
Yaz Lastiği ise aynı şartlarda ve özellikle ani zemin değişikliklerinde aracı
yolda tutamamaktadır. Kış Lastiğine göre çok daha erken ve sık kar zinciri
takma ihtiyacı duymakta ,zincir takıldığında yavaş gitmek ve kuru zeminde
ise çıkarılmak zorundadır.

SORU:KIŞ LASTİĞİNİN SADECE ÇEKİŞİN OLDUĞU TEKERLEKLERE
TAKILMASI YETERLİ MİDİR ?

HAYIR !
Kış lastikleri dört tekerleğe de takılmalıdır , çünkü aracın en kısa mesafede
durması gitmesinden daha önemlidir. İyi bir fren performansı ve kararlılık
için 4 tekerlekte de Kış Lastiği şarttır.

SORU: KARAYOLLARI TRAFİK KANUNUNDA “KIŞ LASTİĞİ ”TANIMI
VAR MIDIR?

HAYIR !
Karayolları Trafik Kanunu’nda “Kış Lastiği” yer almamaktadır, ancak
30.maddede yeralan ;
“Araçların, esasları yönetmelikte belirtilen şekilde ve tarzda teknik şartlara uygun
durumda bulundurulması zorunludur”
cümlesi ilgili Yönetmelikte yeterli bilgi olmadığı için Trafik Polisi ve Trafik
Jandarmasına;
“kışın bazı kaygan yollarda kış lastiği yeterlidir,zincir istenmeyebilir ”
şeklinde yorum yapma sorumluluğu yüklemektedir.

SORU:KIŞ LASTİĞİNİ ÖNCELİKLE HANGİ RESMİ VEYA ÖZEL ARAÇLAR
TAKMALIDIR?

Kışın sıcaklığın 7 °C’ın altında geçtiği yerlerde Ambulans ,İtfaiye, Belediye
araçları, Polis ,Jandarma, Okul servisi, Taksi gibi görev araçlarına ve tabii
ki Şehiriçi- ve Şehirlerarası Yolcu Otobüslerine kar yağmadan , yollar buz
tutmadan , henüz kışın başında iken Kış Lastiği takılmalıdır.

SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKILI BİR ARACA ZİNCİR TAKILIR MI?
TAKILIRSA HANGİ DURUMLARDA TAKILMALIDIR?

TAKILABİLİR!
1) Trafik yetkililerinin talebi durumunda,
2) Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı veya buzlu yollarda özellikle
yokuş aşağı inişlerde aşağıdaki deneme yapıldığında sonuç
olumsuzsa;
- aracın hızı ve vitesi o şekilde seçilmelidir ki, gaz pedalı
bırakıldığında araç blokajsız yavaşlamalı, gaza basıldığında
patinajsız hızlanmalıdır.
3) Aracın hızının düşürülmesine karşın aşağıdaki durumlar devam
ediyorsa;
- Fren sırasında ABS’nin ,
- gaza basıldığında ASR’nin ve
- dönemeçlerde ESP’in kendiliğinden
çok sık devreye girmesi
sınır değerlere de çok sık ulaşıldığı anlamına gelir.
Tehlikeli durum oluşmadan araç üreticisinin tanımladığı tekerleklere kar
zinciri takılmalıdır.

SORU: ABS / ASR / ESP OLAN ARAÇLAR KIŞ LASTİĞİ TAKMALI MIDIR?
EVET !
ABS/ASR fren ve çekiş güvenliğini arttıran teknik bir üstünlüktür,
ancak ABS/ASR fizik kurallarını değiştiremez. Yani tekerlekle yol
arasındaki sürtünme katsayısını değiştiremez, kötü lastiklerle buzda
fren mesafesini kısaltamaz.
ESP de hareket sırasında sürücünün hareket çizgisinden çıkma eğilimi
gösteren aracın frenlerini kullanarak tekrar çizgisine girmesini sağlayan
kararlılığı artıran bir sistemdir. Bu sistemin başarısı için lastiklerin yola
tutunmasının iyi olması şarttır. Kışın bu araçlar da Kış Lastiği kullanmalıdır.

SORU:4X4 ARAÇLARIN KIŞ LASTİĞİ TAKMASINA GEREK VAR MIDIR?
EVET!
Yaz lastikleriyle donatılmış dört tekerden çekişli (4x4) bir araç rahatlıkla
kalkış yapabilmekte ve kısa sürede yüksek hızlara çıkabilmektedir, fakat
fren sırasında durma mesafesi aşırı uzamaktadır yani ;
“gittiği gibi duramamaktadır”.
Bunun çok basit bir nedeni vardır :
Fren sırasında tüm araçlar dört tekerlekten fren yapmaktadır , yani araçlar
eşittir. Yaz lastiği ile kar veya buz üzerinde araç kullanmak isteyen (özellikle
4x4) araç sahiplerine (Kış Lastiği veya zincir takmak dışında) tavsiyemiz
bundan vazgeçmeleri , kendilerinin ve başkalarının can ve mal güvenliğini
tehlikeye sokmamalarıdır.

SORU:NEDEN DÖRT TEKERDEN ÇEKİŞLİ VE ELEKTRONİK GÜVENLİK
DONANIMLARINA SAHİP ARAÇLARIN İKİ TEKERDEN ÇEKİŞLİ
ARAÇLARA GÖRE DAHA ÇOK KIŞ LASTİĞİ GEREKSİNİMİ VARDIR?
Çünkü dört tekerden çekişli ve elektronik güvenlik donanımlarına sahip
araçlar, iki tekerden çekişli araçlara göre çok daha çabuk hızlanabilmekteler ,
daha yüksek hızlara ve fiziksel sınırlara ulaşabilmekteler, ancak fren sırasında
tüm araçlar eşit durumda oldukları için “gittikleri gibi duramamakta” dırlar.

SORU: YAZ LASTİĞİ TAKILI 4X4 ABS/ASR VE ESP’Lİ BİR ARAÇ ,
KIŞ LASTİĞİ TAKILI ÖNDEN ÇEKİŞLİ VE ABS’Lİ BAŞKA BİR
ARAÇ KARLI BİR YOLDA KARŞILAŞTIRILDIĞINDA HANGİ ARAÇ
DAHA GÜVENLİDİR?

FREN AÇISINDAN KIŞ LASTİKLİ ÖNDEN ÇEKİŞLİ ARAÇ !
Kış Lastikleriyle donatılmış önden çekişli bir aracın Yaz lastikleriyle
donatılmış dört tekerden çekişli 4x4 bir araca göre daha güvenli
olduğunu herhalde pek azımız biliyordur.
Bunun çok basit bir nedeni vardır : Fren sırasında bütün araçlar dört
tekerden fren yaptıkları için eşittirler.
Yaz lastikleriyle donatılmış 4x4 bir araç “gittiği gibi duramamaktadır” yani
fren sırasında fren mesafesi aşırı uzamaktadır. Öte yandan Kış
lastikleriyle donatılmış tek dingilden çekişli bir araç “gittiğinden daha iyi”
durabilmektedir.

SORU: TÜRKİYE’DE YAZ - KIŞ LASTİĞİ KARŞILAŞTIRMASI YAPILDI MI?
EVET !
4 Mart 2005’de FRENTEKNİK Test Laboratuvarı ve OLTAŞ / CONTINENTAL
tarafından ABS test pisti üzerinde (k=0.2 kara yakın sürtünme katsayısı)
80 km/h hızda yapılan karşılaştırma testinde:
kış lastikleri ile 65 m yaz lastikleri ile 80 m ölçülmüştür.

SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKARKEN YAZ LASTİĞİNDEN FARKLI
(ÖLÇÜ, HIZ VE YÜK SINIFI ) BİR LASTİK TAKILABİLİR Mİ?

Araç üreticisinin önerdiği ve standart yaz lastiğinin özelliklerine sahip Kış
Lastiği takılmalıdır. Ancak üretici tarafından tavsiye verilmemişse ;
- çapı aynı ancak genişliği daha az olan kış lastikleri kullanılabilir.
- Yük Sınıfı kesinlikle aynı olmalıdır.
- Hız sınırı daha düşük bir Kış Lastiği kullanılacaksa , Kış Lastiğinin bu
düşük hız sınırından dolayı sürücü kilometre göstergesine yapıştırılacak bir
çıkartma ile uyarılmalıdır.

SORU: KIŞ LASTİKLERİNİN SAKLANMA ÖMRÜ NE KADARDIR ?
Beş yıldır. Bu süreyi geçen kış lastikleri işlevsel açıdan zayıflamaktadır.

KAYNAK : Alpay Lök ( Mak.Y.Müh.) - www.kislastigi.com




Ufaltılmış ön izleme resmi



Ufaltılmış ön izleme resmi



alıntıdır....
 
Son düzenleme:
Üst